Hoofdsponsor

1/4 Scratch building , Maar wat ...??? 40 % [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou Luitjes ,,,

Ik zit nu te wachten op bepaalde matrialen voor het skylab projeckt ... gezien ik geen zin had om te niksen ,, even een tussendoortje , ook real space ,, neem wat acrylaat , styreen , messing ,moertjes , schroefjes , wat afgedank printplaatjes ... en een stilstaand beeld uit serie van het te bouwen objeckt en zo bouw je um op ... :wink:

Afbeelding_076%7E6.jpg Afbeelding_077%7E4.jpg
Afbeelding_081%7E5.jpg
Afbeelding_083%7E4.jpg Afbeelding_085%7E8.jpg Afbeelding_086%7E7.jpg Afbeelding_088%7E1.jpg Afbeelding_089%7E3.jpg Afbeelding_090%7E0.jpg Afbeelding_091%7E3.jpg Afbeelding_091%7E4.jpg Afbeelding_090%7E1.jpg

Tot zover ......
 
Vandaag flink bezig geweest met een tafeltje voor het model ,, het is nog niet af , en de stijl wordt als het buitenkant van de Nautilus duikboot ...

Afbeelding_098%7E3.jpg Afbeelding_100%7E3.jpg Afbeelding_101%7E2.jpg

Afbeelding_102%7E2.jpg Afbeelding_103%7E2.jpg Afbeelding_104%7E1.jpg

Afbeelding_105%7E1.jpg Afbeelding_106%7E2.jpg

Afbeelding_107%7E4.jpg

Tot zover .........
 
Dankje Danny_Jeurissen


de vorderingen aan het draagtafeltje gaan lekker verder nog een plaatje gemonteerd voor later een penning te kunnen monteren ... het objeckt is aan de binnen kant zo goed als klaar alleen nog een kapje erop maken in open gewerkte toestand .... ...

Afbeelding_096%7E5.jpg Afbeelding_097%7E3.jpg Afbeelding_089_%284%29%7E0.jpg Afbeelding_090_%284%29%7E0.jpg Afbeelding_091_%284%29%7E0.jpg Afbeelding_093%7E3.jpg

Afbeelding_098%7E5.jpg Afbeelding_099%7E4.jpg

Tot zover .............
 
Man man man, wat een mooi werk en wat een snelheid, dit gaat snel vooruit mij gedacht :)
 
Als ik het goed begreep was dit niet een fantasie geval?

Maar het werk wat je er al aan heb gedaan ziet er goed uit en intressant uiteraard :) maar wat is het, een Spoetnik ofzo?? (heb geen verstand van dit soort zaken zoals je al merkt :laugh:)

Ron
 
Ben benieuwd hoe die elektra straks vorm gaat krijgen. Volgens mij is dit die lamp voor bij zo´n raket... Heb het wel eens gezien.
 
Goed geraden Ron ,,, het is een Sputnik in wording ,,, Schaal 1/4 alles overgenomen uit een stukje film ... na 6 minuut en 10 seconden zie jullie wat ik bedoel ... de maten wist ik al het hoofd qua echte grote

http://www.youtube.com/watch?v=RxNAaHmjvIE

Morgen begin ik aan de andere kom met antennes .. als alles klaar is gaat hij weg voor een elektroplating laag koper en een totaal spiegelend echte zilver laag dus van binnen en buiten .
IK ben aan het twijfelen of ik een halve bol half zilver doe dan kun je gewoon door het acryl gla heen kijken .. draai je um 180 graden is ie helemaal zilver ... en het tafeltje krijgt de look van een oud degelijk sovjet geklonken uitstraling ... met daarop zoals uit het filmpje de zilver glanzend werelds eerste sateliet met als inhoud een simpel transitor radiootje voor wat biep biep geluidjes ...

Tot zover ....
 
Ziet er knap uit Bubble, én een heel origineel onderwerp.

Maar hoe hebt ge die halve bol gemaakt ? Een plat stukje plasticard op maat snijden lukt mij wel, maar een stuk dat én rond, én bol is ????

Ben heel benieuwd hoe ge dat gemaakt hebt.

Groeten

Wet Sellery
 
Dankje Luitjes ,,,

pascal die acryl bol kun je gewoon kopen ,, acryl transparant bollen zelf maken is heel moeilijk , van een ander plastick niet transparant kan wel ...


Nou de antenne sprieten met messing bevesteging zitten erop , de hele dag aan het messing slijpen geweest ... meten snijden en schuuren en als laatste waterproof schuuren ,, en daarna erop geplaats ..
Nu nog een kapje aan de binnenkant maken en wat detail aanbrengen en de bovenste halve acryl bol afplakken .. en dan kan die maandag weg ... voor de koper en zilver laag ...

Afbeelding_110%7E5.jpg Afbeelding_111%7E5.jpg Afbeelding_114%7E4.jpg Afbeelding_112%7E4.jpg Afbeelding_115%7E5.jpg Afbeelding_116%7E4.jpg Afbeelding_117%7E5.jpg Afbeelding_119%7E4.jpg Afbeelding_126%7E5.jpg Afbeelding_121%7E4.jpg Afbeelding_122%7E2.jpg Afbeelding_123%7E2.jpg Afbeelding_124%7E2.jpg Afbeelding_125%7E2.jpg

Tot zover ................
 
En dit allemaal op 4 dagen:huh:. Jij werkt misschien dag en nacht.
Heel mooi hoor.
 
dankje Christophe ,, dat valt wel mee .....

nou Luitjes ,,, hij is terug , van de electroplater ,, onderste bol is verkopert verzilverd en het intrieur ... , toen de details in het intrieur ,, de andere bol in de paint ,, en toen afgesloten ... nu nog wat details en wachten op het donker verkopert tafeltje en dan de eind foto,s ...

Afbeelding_057%7E7.jpg
Afbeelding_058%7E9.jpg
Afbeelding_059%7E8.jpg


Afbeelding_060%7E8.jpg
Afbeelding_061%7E9.jpg


Afbeelding_063%7E7.jpg
Afbeelding_065%7E4.jpg


Tot zover ........
 
Prachtig.... da's het enige wat ik kan zeggen

Alleen... het interieur... ik vraag me serieus af of dat geen lampen gedoe was aan de binnenkant, tenslotte spreken we hier over high-tech uit de jaren '50 toch ?
 
Dankje dancooper

Ja je hebt gelijk geen lampjes , maar potmetertjes , die lampjes zouden toch denk ik kapot gaan door de trillingen en temperatuurs schommelingen , ik had ook alleen een kapje kunnen doen aan de binnenkant ,,maar dat vond ik te karig
 
Nou Luitjes ,,,

Aaanstaande maandag over een week is het weer 4 ocktober .... en dan is het weer 53 jaar geleden de rusland de ruimterace begon dmv van hun eerst kunstmaan de sputnik te lanceren ... hij is klaar ... tafeltje kwam terug in een oude stijl koper zoal ik het wou .. munt van de ussr ruimte federatie erop en de mooie glanzende sputnik in een half opengewerkte uitvoering ...
hij zal naar duitsland gaan (The Hermann Oberth Spaceflight Museum ) en komen te staan naast eem 1/1 echte sputnik uit de ussr ... ik hoop daar een mooie foto van te kunnen krijgen ...

nou hier dan de foto,s OHH eerst deze aanvinken ( http://www.youtube.com/watch?v=rimigvh0vCM ) en dan weer het veld klein maken ... voor de sfeer !!! :wink:











Afbeelding_106%7E3.jpg Afbeelding_092%7E2.jpg Afbeelding_122%7E3.jpg Afbeelding_094%7E2.jpg

Afbeelding_096%7E6.jpg Afbeelding_097%7E4.jpg Afbeelding_098%7E6.jpg Afbeelding_099%7E5.jpg

Afbeelding_103%7E3.jpg Afbeelding_104%7E2.jpg Afbeelding_106%7E4.jpg Afbeelding_108%7E3.jpg

Afbeelding_109%7E4.jpg Afbeelding_110%7E6.jpg Afbeelding_111%7E6.jpg Afbeelding_113%7E4.jpg

Afbeelding_114%7E5.jpg Afbeelding_115%7E6.jpg Afbeelding_117%7E6.jpg
Afbeelding_120%7E4.jpg Afbeelding_121%7E5.jpg Afbeelding_122%7E3.jpg Afbeelding_123%7E3.jpg

Tot zover dit projeckt gesloten ,, meschien volgende keer eentje met hondjes ... :)
 
Wat een fantastisch resultaat, een echt juweeltje ApplausApplausApplausApplaus

Een hele eer dat uw model in een museum naast een 1/1 Sputnik komt te staan, hopelijk is de 1/1 ook zo mooi ;)

Groeten

Wet Sellery
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan