Hoofdsponsor

1/144 1/144 Airbus A330-300 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Het was me reeds een tijdje opgevallen dat dit onderdeel van ons forum nog steeds geen postings had gekregen.
Daarom heb ik besloten om er iets aan te doen en hier maar een modelletje van een airliner te plaatsen.

Het is geen bouwverslag maar gewoon enkele foto'tjes van het afgewerkt produkt.

Het toestel waar het hier om gaat is de Airbus A330-300 en is uitgevoerd in een SN Brussels livery.

Nu een woordje uitleg over het model:

De A330 is door Revell uitgegeven en is op schaal 1:144.
Ondanks die schaal is het model niet al te klein uitgevallen.
De lengte: 43,7 cm
De Breedte: 40,3 cm

Dat de kit zeer gedetailleerd is kan je uit het volgende opmaken:
Dit toestel heeft zelfs verzonken paneellijnen!!!. En niet alleen -zoals bij sommige modellen- op de wings maar ook op het stabilo én de volledige romp! Dit vind ik nu eens echt knap van Revell en nu begrijp ik waarom dit model een goeie 8,00 € meer kostte dan de andere vliegtuigmodellen (in dezelfde schaal) van deze fabrikant.

Het model heeft ook een cockpit aan boord.
Verder ook nog een gedetailleerd neuslandingsgestel en -schacht, een gedetailleerd hoofdlandingsgestel met aparte remsystemen en remconstructies. Onder de wings zijn gedetailleerde CF6-motoren aangebracht.

Het model kan in twee uitvoering worden gebouwd: een Aer Lingus livery én een SN Brussels Airlines livery.

Enkele foto's:

1_Airbus_A320_001.jpg

1_Airbus_A320_002.jpg

1_Airbus_A320_003.jpg

1_Airbus_A320_004.jpg

1_Airbus_A320_005.jpg

Zo, ik hoop dat ik met dit model de aanzet heb gegeven en dat een ander vliegtuigliefhebber hier eens een volledig bouwverslag van een liner met ons wil gaan delen. :D



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mag ik als beginnende modelbouwer weten wat je bedoelt met maskeerwerk?

Dit is "afplakken" met tape, papier of speciale maskeerfolie. Zodoende kan men de reeds bewerkte delen beschermen tegen het overspuiten van een andere kleur.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan