Hoofdsponsor

1/6 Bouwverslag A7V [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
OMFG (Oh My Freakin' God)

I just love big scales, maar dit scratchen is verdikke geen klein bier! Ik kan alleen maar zeggen PROFICIAT met je excellent werk. Helaas ken ik te weinig van dit topic om de rivets en bouten na te kijken maar ik vermoed dat het allemaal wel "spot on" zal zijn ;)!

Keep up the excellent work, want dit mag ZEKER gezien worden, trouwens je doet me met deze build denken aan een Brit bij ons op het forum van de europeanmodellers. Die maakt ze blijkbaar op bestelling lol! Hieronder zijn werk van een 1/6 Jagdpanter volledig zelf gebouw (ding weegt net geen halve ton rofl)

http://forums.europeanmodeller.com/index.php?showtopic=3849
 
Ik heb hier sinds lang naar uitgekeken: een dryfit met de (onafgewerkte) romp. Er ontbreken nog schokdempers, een profiel op het loopvlak en brandstofreservoirs.

next: inbouwen kanon, afwerken romp

viktor.jpg


uniform.jpg


whisky.jpg


tango.jpg


sierra.jpg


@Boseau1: thnx .. maar die Jagdpanzer is nog van een ander kaliber.

Wim
 
Laatst bewerkt:
Lol Wim, je nederigheid siert je :)

Maar wat maakt die Brit zijn tank een ander kaliber? Ik zie toch 2 volledige scratchbuild 1/6 tanks met voor zover ik kan zien alle juiste details erop! Maar gij gaat mij dat verduidelijken, ik voel het ;)
 
Lol Wim, je nederigheid siert je :)

Maar wat maakt die Brit zijn tank een ander kaliber? Ik zie toch 2 volledige scratchbuild 1/6 tanks met voor zover ik kan zien alle juiste details erop! Maar gij gaat mij dat verduidelijken, ik voel het ;)

Tja, hij is in de eerste plaats in metaal waardoor ik vermoed dat hij ook een grotere nauwkeurigheid heeft: een draaibank (CNC?) versus breekmes en meetlat.
Ik geef toe dat mijn A7V er niet slecht uitziet, maar foto's met een kleine resolutie verbergen toch hier en daar wat foutjes ;). Ik kijk echter wel uit naar het moment dat ze geschilderd zullen zijn - al geef ik mezelf nog enkele maanden de tijd.

Cheers, Wim.
 
De dryfit ziet er niet verkeerd uit zeg. Echt knap gedaan en dat allemaal scratch.
En wat die foutjes betreft,daar zou ik niet van wakker liggen er zijn zeker veel modellen waar er wel ergens een foutje in zit. ;)
Gaat ge deze ook spuiten met een AB zoals wij onze kleine modellen :D:D:D
 
Wim,

Ikzelf bezit ook een draaibankje. Het hoeft daarom zeker geen cnc machine te zijn om toch direct een betere afwerking te verkrijgen.

Bij deze: mensen die iets simpels nodig hebben dat op een draaibank is gemaakt, maar die wel "tijd" hebben (dus geen tijdsdruk voor mij vanwege een druk bestaan), mogen mij altijd vragen die dingetjes voor hen te draaien.
 
Gaat ge deze ook spuiten met een AB zoals wij onze kleine modellen :D:D:D

Daar ben ik nog niet uit.
Er staan op het forum een aantal indrukwekkend geschilderde modellen en het zal nog een eeuwigheid duren vooraleer ik op dat niveau ben - als ik er überhaupt al geraak. Omdat ik het vele werk dat ik er al heb ingestoken niet wil verkl**en, denk ik er dan ook aan om het schilderwerk "uit te besteden".

Wim
 
Bij deze: mensen die iets simpels nodig hebben dat op een draaibank is gemaakt, maar die wel "tijd" hebben (dus geen tijdsdruk voor mij vanwege een druk bestaan), mogen mij altijd vragen die dingetjes voor hen te draaien.

Thanks, Wim.
 
Op zo'n grote schaal is een spuitpistool makkelijker, begin hier niet aan met een AB want het zal héél moeilijk zijn om de kleur uniform te krijgen. Deze pistolen kan je al goedkoop vinden voor zo'n 60€ en een compressor zul je waarschijnlijk al wel hebben! De kleur van de verf exact juist krijgen zal niet makkelijk zijn aangezien hoe groter de schaal des te minder verschillende kleuren je vind! Ik had hetzelfde probleem met mijn deck en ben naar een verfwinkel gestapt (val niet om van de prijzen hé)!

Véél succes!
 
Onderussen wat verder gewerkt...

Een paar honderd bouten. Omdat de nylon moertjes veel goedkoper waren dan de boutjes, heb ik moertjes gebruikt en ze 'opgevuld' met aluminiumdraad en daarna afgevijld:

1_268.jpg


De deuren afgewerkt:

1_266.jpg


Hier en daar nog wat rivetten en 'bouten' toegevoegd op de toren:

1_269.jpg


En dan was er het kanon. Ik heb er twee dagen over gedaan om het kanon-torentje te bouwen en ben absoluut niet tevreden met het resultaat. Eerst had ik hem te klein gebouwd en na een tweede poging zat er links en rechts wat speling...het gevolg van het gebruiken van een niet perfect ronde buis. "A refaire" zeggen ze in 't Frans...

1_264.jpg


1_265.jpg


Vandaag onderneem ik een derde poging en dit is het voorlopige resultaat...

1_263.jpg


1_267.jpg


Wim
 
Dat foutje aan de kanon-toren is iets wat je als bouwer zelf ziet.
Een ander zal er waarschijnlijk geen erg in hebben omdat het zo'n imposant model is.
Je bent in elk geval goed bezig.
Je zou er een RC versie van moeten maken.

Erik.
 
Ik snap dat je alles prima in orde wil hebben, het ziet er voor het overige dan ook 100% puntgaaf uit !
 
Probleem opgelost

1_turret1.jpg


1_turret2.jpg


Resten er nog een aantal details: enkele bouten, rivetten, een afdekkingslijst bovenaan en een kleine correctie van de kijkopening.

Wim
 
Laatst bewerkt:
Echt een impossant model, en met oog voor detail gemaakt. :)
 
wauw , indrukwekkend man. Prachtig scrathwerk
 
De torentjes van de machinegeweren gebouwd, het torentje van het kanon afgewerkt, de beschermingsplaten tussen de rupsen toegevoegd en - natuurlijk - nog enkele rivetten/bouten.

1_268A.jpg


1_265A.jpg


De binnenkant van de machinegeweer-torentjes (ik had een driepoot moeten gebruiken):

1_269A.jpg


Voorlopig resultaat:

1_264A.jpg


Cheers, Wim.
 
Zeer mooi gedaan!
Maar het schilderwerk uitbesteden zou ik niet doen. Je kan het alleen maar leren door het zelf te doen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan