Hoofdsponsor

1/60 Peregrine Galley Sergal 1:60

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

siemenraets

Guest
hallo allemaal :wink:

binnen nu en een week normaal verwacht ik mijn volgende schip, de Peregrine Galley van Sergal. Voor mij is het al meer dan een jaar geleden dat ik daadwerkelijk nog iets gebouwd heb, omdat ik alles ben kwijt geraakt door omstandigheden enz. en nu probeer ik de draad terug op te pikken :green:



zoals ik al zei, is de volgende de Peregrine Galley van Sergal. eerst even een korte geschiedenis, een foto, een link met prachtige foto's van dit schip en dan nog wat info over de kit :wink:

gDSC01490.jpg

dit schip werd gebouwd in 1700 in de haven van Deptford, aan de Thames in Engeland. het schip diende om Engeland te verbinden met koloniaal Amerika. Later nog werd ze herbouwd en kreeg ze de naam Caroline. de plannen van dit schip werden gekopieerd en werden gebruikt als basis voor het jacht de Royal Caroline. meer info kon ik niet vinden :wink:

dan de kit:

schaal van het schip: 1:60
lengte: 925mm
maximale breedte: 280mm
breedte over de romp: 150mm
hoogte: 630mm

jullie krijgen nog meer info over de kit wanneer ik de doos in mijn bezit heb :wink:

hier nog foto's:

http://www.modelships.de/Peregrine_Galley/Bilder%20Peregrine%20Galley.htm

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nu, ik heb de doos nog niet, dus kan ik nog niet beginnen bouwen, maar nu heb ik des te meer tijd om mij voor te bereiden op deze bouw
het eerste is al wat gereedschap zoeken, wat mij voor een groot deel al gelukt is. ik mag al een hoop lenen van een vriend tot ik het zelf kan kopen, en de rest is niet zoveel meer.

nu nog hout voor een bouwplank
mijn bouwplank ga ik inspireren op Mondfeld en Jack van hier :wink:

dis is Mondfeld zijn idee:

naamloos.jpg

en die van Jack kennen jullie al van in zijn verslag van zijn Friesland :wink:

nu wat is mijn idee? nu, namelijk dit:

naamloos-1.jpg

het grote vierkant stelt mijn bouwvlak voor. dit wordt een MDF plaat van 1 meter op 60cm. de kleine rechthoek stelt mijn schip voor (belachelijk voorgesteld ik weet het maar het gaat om het idee :razz: ). dit schip staat op de achterste kant van mijn plaat zodat ik het voorste deel kan gebruiken om op te werken enz. vanachter wordt het schip vastgemaakt met winkelhaken zodat de kiel perfect recht staat en er gemakkelijk me te werken valt :wink:

nu hoop ik toch dat ik snel die doos kan gaan halen dat ik kan beginnen :green:
 
Mooi schip Siemen. Wanneer denk je dat de bouw van de bouwhelling al kan starten? Ik zou de kleine vierkant wel los houden. Dan kun je je schip draaien wanneer dit nodig is. Ander moet je de hele werkplaats draaien.

En even een kleinigheidje. Als je het topic copieerd vanaf modelbrouwers, dan moet je wel even letten op de smiley´s. Als je die even aanpast. Leest de tekst makkelijker. :)
 
Hallo Siemen, lang geleden jongen, welkom terug.

Naar wat ik me herinner van gelezen te hebben was het wel degelijk het scheepje dat herbouwd werd tot de Royal Caroline, maar ik kan me vergissen.
 
dank u Rik en Dany

@Rik: het lukt met niet om het te veranderen. nu ben ik van plan om zaterdag te beginne met die bouwplank, maar ik ga ze uiteraard apart maken, niet op een plank. dat zal het idd makkelijker maken
 
Ha, dag Siemen, blij je terug te zien jongen.
 
Hoi Siemen,

ik wens je veel bouw plezier.
Ga zeker je project volgen, proberen toch want het zijn drukke tijd hier bij de houtsnuivers!!!:laugh::laugh::laugh:
 
dank u wel allemaal

bouwplank gemaakt met kleine aanpassingen. 2 profielen gekocht en daartussen komt mijn kiel. een profiel zit al vast, de ander moet er op komen als de kit gekocht is. eerste profiel zit zeer stevig vast.

als ik nu de bouwplank bekijk heb ik een enorm schip

normaal gezien heb ik woensdag de kit
 
He Siemen, zeer mooi schip dat je gaat bouwen, veel plezier en veel plaatjes maken he ;)
 
Vervelend dat je zo lang moet wachten op je kit.
Maar zo te lezen ben je goed voorbereid! ;)
Nog even geduld, ik ben benieuwd naar de eerste foto's van de doos.

Groeten, Rinie
 
mooi om zien dat al die ( oudere ) houtsnuivers terug aan een schip beginnen.
dat gaat dikwijls popcorn zijn en genieten van de bouwverslagen.
 
ben maar 17 hoor zonder ervaring

plaat MDF van 1m op 40 cm gekocht, met twee hoekprofielen waarin ik spijkers kan slaan om die vast te zetten en daar kan ik ook spieen in zetten om een koord te spannen

Foto0097.jpg

Foto0098.jpg

zo is het hoe het er uit moet zien, maar heb vandaag niet veel tijd gehad om het af te maken

PS: krijg die eerste foto niet recht
 
met oudere bedoelde ik degene die hier al op het forum zaten voor ik er aan begon.

wacht nog ff tot je de kid hebt siemen voor je de latten op je bouwplaat vast zet anders moet je ze mischien nog eens verplaatsen als het niet goed is.
 
excuseer dat ik je mis had begrepen

natuurlijk, anders moet ik nog langer wachten om met mijn kit te beginnen en ik moet al zo lang wachten
 
eindelijk goed nieuws

dinsdag morgen gaan we de kit halen en kan ik beginnen
 
Hè Siemen, dan krijgen we dinsdagavond al foto's :)
Succes er mee!!
 
Kijk eens aan, ziet er goed uit allemaal al.

Even voor de schroeven van de wandrails die je gebruikt. Graag wat kleiner. Bijvoorbeeld 3,5 - 4.0 spaanplaat schroef, is gewoon lang genoeg en steekt niet door de plank heen. Maar je rails zal wel goed vast zitten op het bord waar jeze op vast zet. Dan weet je dus dat deze zit beter vast, de kop van een schroef heeft een hoek. In het profiel zit ook een hoek. dan valt dit in elkaar. Alleen dan zit het vast.

Verder ben zeer benieuwd naar de kit. Maak je ook inhoud foto´s. :)
 
dank u wel allemaal

Rik daar dacht ik ook aan, zo ga ik meer miserie krijgen dan iets anders. ik pijn is niet zo erg, maar iemand anders pijn of iets aan het schip is veel erger. dus morgen nog eens op wandel in de stad en dinsdag foto's van de kit
 
weer een teleurstelling

de Peregrine Galley was niet meer in stock. is wel besteld. nu nog 2 weken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan