Hoofdsponsor

1/60 Peregrine Galley Sergal 1:60

Status
Niet open voor verdere reacties.
dank u allemaal

wel iets te snel geweest in mijn enthousiasme en niet gekeken of de spanten wel symmetrisch zijn en haaks staan enz. dat is nu wel te laat, maar dat heb ik al geleerd voor de volgende keer dan. maar het leek toch allemaal al zeer goed, dus heb ik daar niet op gelet eigenlijk
 
Oei, siemen....wat lees ik????????
Kun je nog kleinere verbeteringen aanbrengen qua symetrie.
Ik bedoel, wegschuren of eventueel wat kleine strookjes latten op je spanten aanbrengen, en dan wegschuren tot een vloeiend geheel.
:wacko:moet soms zelf met mijn "ervaring", doen.

groetjes
Ward
 
ik heb eens nagekeken, maar er lijkt niets mis. maar ik zal toch maar eens tegoei kijken nog

kaapstander is ondertussen klaar
 
bij volgende update, misschien vandaag al. ik heb liever een grotere update in plaats van alles kleiner
 
Siemen....ik heb het geluk gehad vandaag deze mooi dame te mogen aanschouwen....een prachtig schip...lekker véél details..en nog een grotere mogelijkhijd om nog andere details aan te brengen....ik heb het volste vertrouwen dat jij dit schip ook zo gaat maken...:D:D:D
 
bedankt Swa, het lukt wel hoop ik. om de stand van de spanten te laten zien, hier foto's

Foto0137-1.jpg

Foto0136-1.jpg

Foto0135-1.jpg

dan de update

eerst de staander gemaakt. de rondhouten konden er net in. dus weer perfect op maat

Foto0138-1.jpg

dan de dekken. bij het middelste dak had ik een probleem omdat ik het middelste dek niet kon plaatsen omdat ik vooraan en achteraan al die tussenschotten had geplaatst. dus heb ik moeten smokkelen en dat dek in 4 gesneden om dat dek te kunnen plaatsen. foto's zullen het duidelijk maken

Foto0143-1.jpg

dan de resultaten van de dekken vandaag

Foto0145-1.jpg

Foto0146-1.jpg

Foto0147-1.jpg

Foto0148-1.jpg

Foto0149-1.jpg

Foto0150-1.jpg

Foto0151-1.jpg

en dan nog als tussendoortje de kaapstander en de sloep gemaakt. sloep moet nog in vorm geschuurd worden

Foto0139-1.jpg

Foto0142-1.jpg

Foto0141-1.jpg

Foto0144.jpg

Foto0153.jpg
 
Siemen....wow als jij van een update spreekt is het er wel één:wow:.....maar...maar...ik hoop dat al wat ik hier zie ...een Dryfit is..zo niet heb je alles geschekt dat je spanten en al wat erom heen is haaks staat..want je bent echt bezig nu met de bassis van je schip....hier staat of valt je schip...dus aub bedenkt dit goed....en wat zie ik nog je bent een sneltrein remmen en vertragen..:):) elke stap die je zet....moet je al verder denken naar de volgende 10 stappen(overdreven)maar toch...als je dat had gedaan...had je dat probleem met dat dek niet gehad:( het komt er op neer siemen en ik wil je niet afbreken integendeel dit is opbouwende kritiek...dit schip moet volgende week toch niet af zijn hé:P...dit schip bouw je éérst in je gedachten met de plannen voor u ..en dan stap voor stap....maatje...en nogmaal elke stap die je zet...moet je al aan de volgende tien stappen denken...maar in ieder geval...ik blijf je op de voet volgen maatje..:D:D:D
 
Kijk dat gaat goed zo. Op zicht zo via de foto ziet de kiel er recht uit.
Een mooi begin. :)
 
knap siemen volgens mij ben je vandaag gaan brossen om aan je schip te werken :D.

ziet er keurig uit en het bouw tempo zit er ook netjes in . en je hebt ook geluk dat de kid mooi past :) wat ijgelijk altijt zou moeten vind ik zelv.

bouw lekker op u gemakske door en denk 2 keer na voor je iets doet dat moet iedereen trouwens doen ;) .

het moet wel heel vervelend zijn nu je weet dat je schip thuis op je wacht en dat je nu op school moet zijn :dry:
 
Hoy Siemen, mooie kit, het begin ziet er al goed uit maar zoals Swa en Dirk al zeggen niet te snel willen gaan goed kijken en nadenken dan gaat het vast wel goed komen. En ook veel vragen stellen want hier zitten nogal wat krakken bijeen op dit forum. Als stadsgenoot ga ik deze zeker volgen, veel succes met de bouw.
 
hallo allemaal

jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik niets meer gepost heb in dit topic. ik wil even laten weten dat deze bouw niet gestopt is, maar dat ik gewoon geen tijd meer heb om te bouwen met al die eindwerken etc. dit is een project dat ik ga houden tot in de zomer, of wanneer ik terug meer tijd en buiten kan gaan zitten.

helaas belet school mij en natuurlijk nog andere bezigheden dat ik niet meer aan bouwen toe kom. natuurlijk komt er later wel een vervolg aan.
 
Wat in het vat zit, verzuurd niet!
Er zijn helaas voor iedereen belangrijkere dingen dan modelbouw.;)

Fred
 
hallo allemaal

lang geleden dat jullie nog iets van mij gehoord hebben. Maar ik heb goed nieuws: binnenkort wordt er terug verder gebouwd aan de Peregrine Galley. Zodra het weer hier terug wat beter is.

Ben toch blij om terug te beginnen, ik begon mij te vervelen en heb de laatste tijd mijn tijd in andere zaken nog gestoken maar nu kom ik terug.
 
das goe nieuws siemen , laat de update s maar komen ;)
 
hier nog een kleine update

ik ben terug opnieuw begonnen aan mijn schip. Deze keer is het hek geplaatst (denk toch dat deze zo noemt).

2011-08-15181721.jpg

2011-08-15181744.jpg

het volgende is het afschuinen van de spanten. Na een jaar pauze hier mee beginnen is iets om tegen op te zien
 
Dat afschuinen vind ik ook het minst leuke aan de bouw maar even doorbijten en dan kan je beginnen met de beplanking :)
 
Na nog eens een lange pauze genomen te hebben heb ik ze toch opnieuw nog eens onder handen genomen. Vandaag nog een beetje de spanten afgeschuind. Linkerkant van de boeg is momenteel bijna gedaan.

Na het afschuinen van de spanten ga ik het dek beplanken, dus dan volgt de update
 
Zo, hier eens een update van de laatste twee dagen werk

ten eerste heb ik de spanten afgeschuind. Deze zijn bijna klaar, ik heb bij 2 spanten aan een kant extra latjes moeten toevoegen omdat de ruimte tussen spant en latje gewoon te groot was. Ik heb geen foto's getrokken van het afschuinen van de spanten omdat er gewoon niks aan te zien is natuurlijk :P

Daarna heb ik het het beplankt. Hier heb ik wel foto's van:

2012-09-19%2021.42.40_zpsfd0b46f2.jpg

2012-09-19%2021.42.51_zpscb58fd57.jpg

2012-09-19%2021.45.58_zpsa4059e97.jpg

Ik zie wel net op de foto's dat ik nog een beetje aan de slag moet met schuurpapier voor een heel even oppervlak te krijgen ^^

Als volgende ga ik eerst die twee spanten nog verder afschuinen en dan ga ik het dek beplanken. De bouwhandleiding zegt eerst de 'gewone' beplanking en dan het dek beplanken, maar het lijkt mij simpeler andersom :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan