Hoofdsponsor

1/60 Peregrine Galley Sergal 1:60

Status
Niet open voor verdere reacties.
damn siemen mischien moet je hem maar schratsen :147:


hopelijk kan je snel beginnen
 
als ik dat moet doen ben ik zeker dat het niks gaat worden. zo vanuit kit zal al moeilijk worden
 
Beter even wachten idd. En twee weekjes, deze kun je gebruiken om je voor te bereiden, fotos te zoeken. Enz..
 
probleem is dat er zo goed als niks van dit schip te vinden is ofzo. en ik denk dat de Royal Caroline als haar replica niet goed genoeg als bewijs zal dienen. en voor de rest weet ik niet hoe ik mij verder moet voorbereiden dan nu als ik de kit nog niet heb
 
weet iemand tot welk type schip dit hoort? de jacht of 20 gun sixth rate ship?
 
vandaag nog iets handig gemaakt, als het juist gemaakt is toch. hoop ik

Foto0107.jpg

Foto0109.jpg

een mal voor het volledig haaks en recht zetten van de spanten. alleen de uitsparing voor de kiel moet nog gemaakt worden. maar dan moet ik eerst een kiel hebben. en nu hopen dat hij volledig recht is

en zo is er nog meer gedaan aan de voorbereiding, als ik nog iets heb, laat ik het zeker zien

excuses voor de slechte foto's. heb deze met mijn gsm gemaakt
 
Dat ziet er goed uit.
Nu voor de boeg en steven nog even een stukje inzagen zodat deze dan ingeklemd kan worden. En niet te vergeten dat je er meerder kunt maken die een lagere drieheok hebben als het ware. Deze kunnen dan schuivend gemaakt worden via de zijkant van de werk plank. Als je aan de zijkant van de werkplank ook nog langs gelijders maak. Dan kun je daar ook nog mee haaks zetten. :)
 
Dat ziet er al een mooie bouwhelling uit... ik zie dat je het dit keer al een pak serieuzer aanpakt dan je eerste modellen, je leert dus erg snel.
 
Rik, ik vrees dat ik het niet zo goed begrijp, zou je het mij nog eens willen uitleggen?

Dany, idd, dit pak ik veel serieuzer aan. dit is een schip wat ik echt wil en ik wil die ook prachtig maken. grote fouten zoals bij de vorige wil ik nu vermijden als het kan
 
héy, siemen......foutjes maken ?????
Zoveel mogelijk geen fouten maken, oké, maar aan de fouten, leer je heel veel hoor.
Een model maken is compromie met wat je aankunt of nauwelijks of niet.
Als je een model begint, is deze al in de gedachte afgewerkt, en ben je al mee bezig.
De praktische kant is ondervinden en door veelvuldig te bouwen is oefening.
En zo leer je.
Nu mag je rustig alles aanleren, op het forum heb je de mogelijkheid alles te mogen vragen.
groetjes
Ward
 
Zal er eens een tekening van maken straks. Dat zal alles wel verduidelijken.
 
Ward, natuurlijk zal ik wel fouten maken, dat is normaal. maar als ik toen eerst tegoei nadacht voor ik iets deed, had ik vele stomme fouten kunnen vermijden. dus nu iets meer nadenken bedoel ik dan.

Rik, dank u wel, ik zal wachten op uw tekening
 
Rik ik denk dat ik het nu begrepen heb. of ik heb er toch een eigen versie van gemaakt. maar misschien kan je toch nog zeggen hoe jij het juist bedoelde?
 
Vanavond komt de tekening echt.... Ben ziek maar werk nog wel, dus eenmaal thuis, dan gelijk naar bedje toe....

Ook nu eens stikum op het werk hier op het forum en kan dus helaas niet uploaden.
 
Even een schets gemaakt voor je. Als extra uitleg. Ik denk niet dat je echt veel extra tekst nodig hebt.

SANY3255.JPG


SANY3256.JPG


SANY3257.JPG
 
ik snap het Rik. maar voor de zekerheid: deze dienen gewoon om de boeg en steven in te klemmen?
 
Wel je hebt er dus meer van nodig, dat had je denk ik al wel begrepen. Dus 1 voor de boeg in te klemmen, 1 voorde spiegel. En 1 of meerdere voor je spanten. Die van de boeg en de spiegel zet je vast met een nageltje op je plank. Zodat deze gefixeerd is. Dan die voor je spanten laatje los. Die kun je schuiven. Zie de langsliggende latten. Doordat deze kan schuiven kun je je spanten goed haaks zetten.
 
Dit is een building slip van het merk billing boats en deze foto laat zien wat Rik bedoeld denk ik:

B397-2.jpg


Ik heb deze ooit gekocht maar je kan het goedkoper zelf maken zoals jij nu aan het doen bent Siemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan