Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Peregrine Galley Sergal 1:60
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 84

Discussie: Peregrine Galley Sergal 1:60

siemenraets
    Gast

Standaard Peregrine Galley Sergal 1:60

hallo allemaal

binnen nu en een week normaal verwacht ik mijn volgende schip, de Peregrine Galley van Sergal. Voor mij is het al meer dan een jaar geleden dat ik daadwerkelijk nog iets gebouwd heb, omdat ik alles ben kwijt geraakt door omstandigheden enz. en nu probeer ik de draad terug op te pikken :green:

zoals ik al zei, is de volgende de Peregrine Galley van Sergal. eerst even een korte geschiedenis, een foto, een link met prachtige foto's van dit schip en dan nog wat info over de kit

dit schip werd gebouwd in 1700 in de haven van Deptford, aan de Thames in Engeland. het schip diende om Engeland te verbinden met koloniaal Amerika. Later nog werd ze herbouwd en kreeg ze de naam Caroline. de plannen van dit schip werden gekopieerd en werden gebruikt als basis voor het jacht de Royal Caroline. meer info kon ik niet vinden

dan de kit:

schaal van het schip: 1:60
    lengte: 925mm
    maximale breedte: 280mm
    breedte over de romp: 150mm
    hoogte: 630mm

jullie krijgen nog meer info over de kit wanneer ik de doos in mijn bezit heb

hier nog foto's:

http://www.modelships.de/Peregrine_G...e%20Galley.htm

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nu, ik heb de doos nog niet, dus kan ik nog niet beginnen bouwen, maar nu heb ik des te meer tijd om mij voor te bereiden op deze bouw
    het eerste is al wat gereedschap zoeken, wat mij voor een groot deel al gelukt is. ik mag al een hoop lenen van een vriend tot ik het zelf kan kopen, en de rest is niet zoveel meer.

nu nog hout voor een bouwplank
    mijn bouwplank ga ik inspireren op Mondfeld en Jack van hier

dis is Mondfeld zijn idee:

en die van Jack kennen jullie al van in zijn verslag van zijn Friesland

nu wat is mijn idee? nu, namelijk dit:

het grote vierkant stelt mijn bouwvlak voor. dit wordt een MDF plaat van 1 meter op 60cm. de kleine rechthoek stelt mijn schip voor (belachelijk voorgesteld ik weet het maar het gaat om het idee :razz: ). dit schip staat op de achterste kant van mijn plaat zodat ik het voorste deel kan gebruiken om op te werken enz. vanachter wordt het schip vastgemaakt met winkelhaken zodat de kiel perfect recht staat en er gemakkelijk me te werken valt

nu hoop ik toch dat ik snel die doos kan gaan halen dat ik kan beginnen :green:

Standaard

Mooi schip Siemen. Wanneer denk je dat de bouw van de bouwhelling al kan starten? Ik zou de kleine vierkant wel los houden. Dan kun je je schip draaien wanneer dit nodig is. Ander moet je de hele werkplaats draaien.

En even een kleinigheidje. Als je het topic copieerd vanaf modelbrouwers, dan moet je wel even letten op de smiley´s. Als je die even aanpast. Leest de tekst makkelijker.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hallo Siemen, lang geleden jongen, welkom terug.

Naar wat ik me herinner van gelezen te hebben was het wel degelijk het scheepje dat herbouwd werd tot de Royal Caroline, maar ik kan me vergissen.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

siemenraets
    Gast

Standaard

dank u Rik en Dany

@Rik: het lukt met niet om het te veranderen. nu ben ik van plan om zaterdag te beginne met die bouwplank, maar ik ga ze uiteraard apart maken, niet op een plank. dat zal het idd makkelijker maken

Standaard

Ha, dag Siemen, blij je terug te zien jongen.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Hoi Siemen,

ik wens je veel bouw plezier.
    Ga zeker je project volgen, proberen toch want het zijn drukke tijd hier bij de houtsnuivers!!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

siemenraets
    Gast

Standaard

dank u wel allemaal

bouwplank gemaakt met kleine aanpassingen. 2 profielen gekocht en daartussen komt mijn kiel. een profiel zit al vast, de ander moet er op komen als de kit gekocht is. eerste profiel zit zeer stevig vast.

als ik nu de bouwplank bekijk heb ik een enorm schip

normaal gezien heb ik woensdag de kit

Standaard

He Siemen, zeer mooi schip dat je gaat bouwen, veel plezier en veel plaatjes maken he
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

Vervelend dat je zo lang moet wachten op je kit.
    Maar zo te lezen ben je goed voorbereid!
    Nog even geduld, ik ben benieuwd naar de eerste foto's van de doos.

Groeten, Rinie

Standaard

mooi om zien dat al die ( oudere ) houtsnuivers terug aan een schip beginnen.
    dat gaat dikwijls popcorn zijn en genieten van de bouwverslagen.

siemenraets
    Gast

Standaard

ben maar 17 hoor zonder ervaring

plaat MDF van 1m op 40 cm gekocht, met twee hoekprofielen waarin ik spijkers kan slaan om die vast te zetten en daar kan ik ook spieen in zetten om een koord te spannen

zo is het hoe het er uit moet zien, maar heb vandaag niet veel tijd gehad om het af te maken

PS: krijg die eerste foto niet recht

Standaard

met oudere bedoelde ik degene die hier al op het forum zaten voor ik er aan begon.

wacht nog ff tot je de kid hebt siemen voor je de latten op je bouwplaat vast zet anders moet je ze mischien nog eens verplaatsen als het niet goed is.

siemenraets
    Gast

Standaard

excuseer dat ik je mis had begrepen

natuurlijk, anders moet ik nog langer wachten om met mijn kit te beginnen en ik moet al zo lang wachten

siemenraets
    Gast

Standaard

eindelijk goed nieuws

dinsdag morgen gaan we de kit halen en kan ik beginnen

swa I
    Gast

Standaard

Siemen dit is héél goed nieuws...op naar dinsdag.......)

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten