Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
82nd airborne : nieuw Alpine 120mm figuur!! [DONE]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: 82nd airborne : nieuw Alpine 120mm figuur!! [DONE]

gforceman
    Gast

Standaard 82nd airborne : nieuw Alpine 120mm figuur!! [DONE]

Hallo iedereen,

Het is me een eer en genoegen het volgende nieuwe 120mm figuur van Alpine voor te stellen. Het is een para van de 82nd airborne divisie, the All Americans, juni 1944. Naar goede gewoonte is alles in een aangename grijze resin gegoten die alle details bijzonder goed en scherp weergeeft. Wederom krijg je bij dit figuur twee verschillende hoofdjes : een zonder hoofdbedekking en een ander met een helm met camo en een first aid pakketje op. Maar aangezien een foto meer zou zeggen dan duizend woorden, ga ik de foto's verder laten spreken.

Het figuur voor het primen. Bij deze foto's is er nog geen putty gebruikt!

Detail foto's van de badges. Dankzij het uitstekende sculpteer en gietwerk is het schilderen hiervan een makkie :

En het schilderwerk tot hiertoe. Alles is wederom geschilderd met acrylverf en inkten. Het hoofdje staat er los op voor de foto's.

Zoals altijd zijn alle tips, kritieken, opmerking, enz van harte welkom.

Groetjes,

Gino
    Laatst gewijzigd door Interceptor; 14-10-14 om 22:47

siemenraets
    Gast

Standaard

dat ziet er ook weer geweldig uit. hier zitten precies veel figuurschilders met heel veel talent. en jij bent een van hen

doe zo voort zou ik zeggen

Standaard

Ten eerst wil ik jou graag een hartelijk welkom heten. Wat je laat zien ziet er echt goed uit. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jou vorderingen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Banned

Standaard

Inderdaad welkom hier.
    Wat je hier toont trekt zeker mijn aandacht.
    Kun je misschien eens iets meer uitleg geven over de gebruikte technieken. We hebben al een uitleg gekregen (zeer mooi zelfs) van Carl56 over olieverven, maar eentje over acryl kan er ook nog wel bij.

merlijn432
    Gast

Standaard

welkom hier!
    Je figuur ziet er heel goed uit ook ik ben benieuwd naar hoe je dit doet met acrylverf!

grtz

merlijn

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Ook namens mij van harte welkom.
    Een prachtfiguur en zoals steeds heb ik veel respekt voor figuurbouwers die van hun projekt echte kunstwerkjes maken... ... zoals jij dus. Chapeau!

Ik denk dat onze Carl er hier een collega bij heeft gekregen.

Droop

Carl56
    Gast

Standaard

Gino,
    Wel een wat latere reactie maar toch héél erg welkom!
    Een (zéér goede!) figuurschilder komt de rangen vervoegen.

Ik heb hier al erg mijn best gedaan zoveel mogelijk mensen te overtuigen ook eens
    met figuurschilderen te beginnen. Rik (=Modelengineer) heeft al veel ervaring maar eerder
    in de kleine schalen (1/35 en kleiner); Siemen en Dominiek (=Exserco) gaan binnen afzienbare tijd
    hun eerste stappen zetten.

Hou ons aub op de hoogte van je vorderingen en graag wat details hoe je tot dit prachtige
    resultaat komt (kleurengebruik, technieken...). Ik denk dat je daarmee hier heel wat mensen blij zult maken!

Groetjes

Carl

siemenraets
    Gast

Standaard

het gaat je nog lukken Carl
    ik ben ook zeer benieuwd naar de details en de technieken die je hebt toegepast

Carl56
    Gast

Standaard

Ik heb je foto's nog eens bekeken en het resultaat tot nu toe is zo perfect dat ik me afvraag
    of 'gforceman' per toeval niet staat voor Gino Poppe? Zo ja dan hebben we hier, beste forumleden,
    één van de beste figuurschilders van België in onze rangen

Soortgelijke discussies

1. Nieuw figuur tutorial [DONE]
    By Jiver in forum Volledige figuren
    Reacties: 120
    Laatste bericht: 19-04-10, 13:31
  2. Nieuw figuur tutorial II [DONE]
    By Jiver in forum Volledige figuren
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 24-01-10, 12:01
  3. Eerste figuur [DONE]
    By Churchill in forum Volledige figuren