Hoofdsponsor

1/35 Sssssst Vorsicht... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.740
Beste medebouwers ...

Sinds April ben ik begonnen aan een nieuw dio (waar ik verlopig nog geen naam voor heb) dat zich afspeeld aan het Oostfront in de lente.
Het verhaal speeld zich af in een verlaten en verwoeste factory die weer door de duitsers is ingenomen en door de Russen is verlaten.
Verder komen er nog de gepaste Duitse figuren bij.....
De bedoeling van dit dio is een stukje te laten zien van de verwoesting die zich heeft afgespeeld tijdens de oorlog in Rusland 1944...

Er is nog heel veel werk te verrichten alles staat dus nog in zijn begin schoenen,maar al vast laat ik graag enkele foto's bekijken....

001-kopie.jpg
001-1.jpg
007.jpg
008.jpg
009.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb jij die roest van de mast zo roestig gekregen.

Groetjes
Ward
 
Ik gebruik uitsluitend verf van Vallejo...

Eerst zet ik een ondergrond en spuit ik een laagje Founddation white 919..
Daarna gebruik ik Orange brown 981 - Ochre brown 856 en black Red 859..
Deze worden elks appart aangebracht met een klein sponje en om af te ronden nog een beetje Mig Old Rust...
Hier is een foto die ik zelf heb gaan nemen en te kunnen gebruiken als referentie...
009-1.jpg
 
Prachtig die roest kleur, zeer mooi gedaan en bedankt voor de info over hoe en wat, zeer interessant.
 
Wat ik hier zie is al veelbelovend...More please
 
Bedankt jongens,ik vind het alleen wat spijtig dat de kleur van de Jagdpanther niet zo goed tot zijn recht komt,hier op mijn werkblok ziet hij er gewoon supper uit...

Wat betreft de cammo is het een niet alledaags patroon waar ik voor gekozen heb maar dit hoeft ook niet,je mag ook niet vergeten dat bijna alle cammo werd aangebracht op het front en dit wel met de handen- verfborstel - en soms ook met doeken of ander materiaal dat toen voorhanden was,en hoe artistiek de bemannig wel was.....(In dit geval heel wat)

Zodraa ik wat vorderingen maak zal ik het niet laten om de nodige foto's hier op het forum te posten....

Het puin dat ik zal verwerken zal ongeveer iets worden zoals dit met natuurlijk ook de nodige vernielde buizen...

STALINGRAD21.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ok een hele kleine update dan voor vandaag...

Ik heb even de tijd genomen om de ammo kisten te schilderen en te verweren en een plaatsje te geven op de JagdPanther...
Ook de draag handvaten heb ik veranderd en nieuwe aangemaakt met koperdraad...
Ik heb alles geschilderd met Vallejo verf.
Eerst heb ik een primer gespoten en vervolgens de basis kleur er op gezet,deze is Old Wood 310 verder heb ik dan de chips aangebracht met New Wood 311 en wat diepte gegeven met Mig brown Wash....

006.jpg
Volledig afgewerkt...

007-1.jpg
De ammo kist in het midden is volledig afgewerk en vastgezet met houtlijm.

005-1.jpg
En zo komen ze dan te liggen op de JagdPhanter als ze volledig zijn afgewerkt.
Verder ben ik nu bezig om de bijhorende Ammunition een kleurtje te geven..

Tot hier dan deze kleine update...
 
Laatst bewerkt:
Hier is dan nog een kleine update....

Ik ben ondertussen verder gegaan met het maken van mijn bouwstenen die in het puin zullen verwerkt worden...

Deze maak ik allemaal zelf van kurk,het zijn blokje van L 70 mm - H 2MM - B 3mm het zijn dus mooie baksteenjes geworden..

- Ik neem hier voor kurk die ik aankoop bijons in Ikea vervolgens worden deze op de juiste maat gesneden
010.jpg

-Dan snij ik er mooie rechthoekige stukjes van...
011.jpg

-Daarna worden de stukjes op de juiste maat gesneden zodat ze kunnen doorgaan als bouwstenen...
006-1.jpg

-Nu blijft er steeds wat restafval over je moet natuurlijk her en der wat bij snijden of bijwerken,nu deze afval komt ook weer te goede op het dio ik verwerkt alle restjes mee in de plaaster die ik op het dio gebruik om mijn puin te vormen,maar dat is voor later als ik daar aan begin..
009-2.jpg

Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat je op deze mannier wel heel lang bezig bent om enkele honderden steenjes te maken om een mooi resultaat te bekomen met het maken van puin op een dio,maar het geeft me echt een voldoenig om op deze mannier te kunnen bouwen en vergeet niet die baksteentjes worden ook nog geschilderd...
Maar dit zal dan weer voor een latere update zijn....
 
Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat je op deze mannier wel heel lang bezig bent om enkele honderden steenjes te maken om een mooi resultaat te bekomen met het maken van puin op een dio,maar het geeft me echt een voldoenig om op deze mannier te kunnen bouwen.......

Zo mag ik het horen (lezen) , er veel voor doen en dan genieten van het resultaat
 
u bent me een nieuw toetsenbord schuldig, het mijne heeft een kortsluiting gekregen door de kwijl die er is op gelopen.
Zoiets krijg ik nooit van zn leven opgezet, manman, die roestike paal, je zou niet eens zeggen dat het nep is, zo mooi gemaakt
 
Alvast bedankt voor deze mooie woorden jongens,het is en blijft steeds heel leuk dan medebouwers je werk mooi vinden...
Beste Ditzyke zo moeilijk is het allemaal niet,ik probeer gewoon veel en druf al eens veel risico's nemen en loopt het fout dan begin ik gewoon opnieuw...:veryhappy:
 
Hier is dan een kleine Update en even gelijk de naam bekend maken voor het dio....

...Sssssst Vorsicht... Met deze titel zal het dio door het leven gaan...

Ondertussen zijn we bezig geweest met het maken van betonstukken die in het dio zullen verwerkt worden maar foto's zeggen veel meer dan woorden...

Dit hebben we allemaal nodig..;)
01.jpg

Dit zijn dan de stukken gips die we gaan gebruiken hier voor neem ik klein stukje gipsplaat en sla er eens met een hamer op zodat ik kleine stukje bekom en dan een beetje bijwerken met een punttang vergeet zeker niet het karton te verwijderen dat op de gipsplaat is gekleefd.
02.jpg

Vervolgens gaan we hier in kleine gaatjes boren en steken er de koperdraad in,deze zet men vast met een beetje houdlijm...
03.jpg
04.jpg

We doen dit met enkele stukken achter elkaar en verkrijgen dan dit...
05.jpg
06.jpg

Hier heb ik er al enkele gemaakt en op elkaar gelegt om zo beschadigd gewapend beton na te bootsen...
07.jpg

Je kan de brokstukken natuurlijk zo groot of klein maken als je wil,ook de gepaste kleur kan je zelf kiezen....
En vergeet ook niet een beetje gips op de koperdraad te smeren met een penseel om alles mooi af te werken...
 
Laatst bewerkt:
Prachtige uitleg, hier zullen vele mensen iets aan hebben, en verdorie, als ik dit zie, zou ik zo weer kunnen beginnen broeden op een diorama, al zou ik het nu veel kleiner aanpakken.
 
Bedankt GUnit,eigenlijk hoeft onze hobby niet echt duur te zijn je kan alles en alles namaken en heel veel materiaal vind je onderweg...;)
 
Ok jongens hier zet ik weer een kleine update neer...
Ik ben begonnen met de basis van het puin de verdere opbouw zal ik laten zien in een volgende update...

Ik gebruik hier voor grote en kleine gips stukken,steentjes in verschillende maten en ook niet te vergeten het nodige hout...
Het hout geven we eerst een donkere wash en schilderen dan een zijde in het wit..
Verder hebben we een pippet nodig en verdunde houtlijm waar we een aarde kleurtje aan toevoegen...

002.jpg

Hier zijn we dan begonnen met de opbouw..
005-2.jpg

011-1.jpg

006-2.jpg

007-2.jpg

012.jpg

En hier dan nog een klein totaal beeld...
009-3.jpg


Dit alles is wel het begin van de volledige opbouw van het puin alles moet nog wel een kleurtje krijgen als ook de kleine bakstenen moet ik hier aan nog toevoegen..
Om het puin vast te zetten gebruik ik houtlijm die wordt verdund met water en waar ik een aarde kleurtje aan toevoeg,dit zuig ik dan op met de pippet en doe het over het puin en kan je overal heel goed bij na een nachtje rusten hangt alles goed aan elkaar vast en beginnen we aan de tweede fase...
 
Laatst bewerkt:
Gegroet...

Vandaag heb ik enkele uurtjes de tijd gevonden om aan de tweede fase van het puin te werken...
Ook heb ik hier en daar al wat baksteentjes toegevoegd en een kleurtje gegeven,verder moet ik er nog een beetje gips op smeren om zo resten van cement te bekomen ...
En hier zijn dan enkele foto's...


001-3.jpg

003.jpg

004.jpg

Tot hier dan deze kleine update...
 
Knap werk Danny. Een lust voor het oog.

Bedankt Christophe voor deze mooie woorden,het zal nog enkele dagen duren voor ik al het puin rond de panther tank volledig heb kunnen doen het word dan ook stuk voor stuk opgebouwd of beter gezegt steen bij steen...;)

Ik ga me nu even bezig houden met het schilderen van de baksteentjes enkele honderden en ben dan klaar...:O;)
 
Prachtig Danny. Zeer realistisch kunstwerkje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan