Hoofdsponsor

1/35 Sssssst Vorsicht... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig gewoon dat ga ik je niet na doen.

Mark
 
Bedankt jongens,dit geeft echt de nodige moed om steeds beter en beter te worden.....;)
 
Ja Danny een knappe dio dat je hier laat zien. Ook al ben je nog maar 2 jaar bezig heb je toch al aardig de technieken onder de knie.
Het enige dat ik wil opmerken is dat als ik vroeger dio's maakte altijd eerst de grondplaat in kleur stak en dan de randen afplakte voor ik aan mijn dio begon.
Nu loop je het gevaar dat je per ongeluk uitschiet bij het schilderen van je grondplaat en je de dio verknoeit. Het is maar een tip hé.
 
Hey, :)

Inderdaad, het ziet er heel goed uit al, straatstenen zijn zeer goed, als er nog wat stof zal opkomen geraakt dat af. ;)
Ziet er ook lekker druk uitn gewoonweg wijs.8)
 
Bedankt jongens....

Bedankt DJs hier heb je groot gelijk in,ga er eens vlug werk van maken om de zijkanten af te plakken zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren...;)

Ben ondertussen aan de linkerzijde begonen met het puin er grof op te plaatsen en zal binnen kort hier over de nodige foto's plaatsen...
 
Na onze ontmoeting vandaag en ons gesprek was ik toch zeer benieuwd naar dit verslag, en eerlijk gezegd, ik sta een beetje verstomd van het mooie resultaat dat ik hier zie...

Dit zou wel eens in de prijzen kunnen vallen hoor ;)

Doe zo verder, ik zal zeker op tijd en stond een s komen kijken ;)

En kritiek of opmerkingen heb ik niet echt, behalve misschien.... dat zeil die op je loop gedrappeerd is... vind ik een beetje jammer, je verbergt een mooi onderdeel van de tank (maar dat is gewoon mijn manier van muggeziften ;)

PRACHTIG, ben benieuwd naar meer ;)
 
He Beyond bedankt om eens een kijkje te komen nemen dit word echt gewaardeerd,en het was langs mijn zijde een zeer leuke ontmoeting en een geweldig gesprek over onze hobby ....;)

Ja wat dat zeil betreft Beyond,ik heb eigenlijk een beetje een foto gevolgd die ik ooit eens op internet heb gezien maar spijtig genoeg niet had opgeslagen vandaar dat ik een beetje mijn eigen idee heb gevolgd maar ik neem de goede raad zeker mee naar een ander dio...

Ik heb gisteren nog de linkerzijde afgewerkt en zal straks hierover de nodige foto's plaatsen...
 
Hier zijn we dan met de beloofde foto's van mijn dio,er is ondertussen heel wat gebeurd en ook heb ik even de buizen op de draagpilaren gelegd om een idee te bekomen hoe het dio er afgewerkt zal gaan uitzien...

Er zijn nog wat baksteentjes toegevoegd maar deze moeten nog gechipt worden met grijze vef om zo restanten van mortel na te bootsen...

018.jpg

019.jpg

020.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

025-1.jpg

026-1.jpg

027.jpg

029.jpg

030.jpg

031.jpg

032.jpg


Ziezo beste bouwers tot hier dan een kleine update,nu nog enkele houten kisten maken uit balsa en dan nog de achterzijde van het dio afwerken als dit allemaal is gebeurd kan ik beginnen aan de figuren...;)
 
Laatst bewerkt:
Beste vrienden ik heb vandaag het gepaste setje gevonden ivp figuurtjes die ik ga gebruiken in het dio..

Het zullen de eerste drie figuren zijn die ik ga gebruiken de rechtse zal van het toneel verdwijnen...;)

zie hier dan de kleine update van de toneelspelers...

001-4.jpg

002-2.jpg
 
Het zal misschien belachelijk klinken wat ik nu zal zeggen : Een treffelijke puinhoop maken is eigenlijk niet gemakkelijk , want het moet er echt uitzien en er niet gemaakt uitzien.
Danny, ge zijt er een echte treffelijke puinhoop van aan het maken.
Chique bedoening hier !!
 
Bedankt Famo ik heb voor deze puinhoop heel veel referentie materiaal opgezocht en geprobeerd om die foto's over te brengen in het dio,verder is alles stuk voor stuk opgebouwd en als ik echt eerlijk moet zijn is het dio in het echt veel mooier dan op de foto's die ik kan laten zien ik zit steeds in de problemen met de kleuren juist te laten overkomen...

Ik hoop alleen dat ik het dio gereed krijg om deel te nemen met deze wedstrijd Lier convention op zo 21 nov 2010 maar we zien wel...
 
Ok jongens we zijn volledig rond met het bewerken van het puin,ook is de achter zijde nu volledig af ik heb het bewust iets sober gehouden om het realisme niet verloren te laten gaan.
De tweede steunbalk of pillaar is ondertussen vast gezet op het dio.
Het buizen systeem dat zich boven de Jagdpanzer bevind is gebouwd en staat in de primer,verder moet ik ze nog schilderen en verweren ook moet ik nog de nodige bedrading in de buizen steken.
Verder heb ik nog een houten kist gebouwd uit balsahout en gevuld met wat linnen om het geheel wat realistisch te laten overkomen.
En kan ik starten met de figuren maar dit is voor een andere Update...

En nu nog wat foto's...

024-1.jpg

025-2.jpg

026-2.jpg

028.jpg

029-1.jpg

030-1.jpg

033.jpg

034.jpg

035.jpg

037.jpg

040.jpg

044.jpg
 
Wel dat is nu eens een diorama bouwen zie, finesse, ferm spel Danny !
 
Ja dat is nu eens een mooie puinhoop zie Danny. Het enige dat ik zou veranderen zijn de granaten in de kist op het achterdek.
Zo te zien zijn het granaten die nog niet afgevuurd zijn en ik vermoed dat zoiets niet achtergalaten of lang blijft liggen in tijd van oorlog.
Ge kunt ze misschien vervangen door lege. Ge doet er van wat ge wilt he het is uwe dio. Maar het is zeker een knappe dio, niet te groot en toch veel te zien. ;)
 
Eigenlijk moet ik DJs bijtreden i.v.m. die granaten, ik heb er ook zitten naar kijken..... Maar dat is eigenlijk het enige wat ik ook maar zou kunnen opmerken hier aan dit meesterwerk, niet dat ik zit te zoeken om iets op te merken hoor Danny. Tis gewoon een machtige dio.
 
Bedankt jongens voor deze lovende woorden...:8

@DJs en Famo bedankt voor deze info hier heb je inderdaad wel een punt,ik ga nog eens bekijken of ik het nog kan aanpassen...
 
Ik heb dan toch de beslissing genomen om lege hulzen te maken hiervoor heb ik de hulzen gebruikt die op de Panzer lagen.

Ik heb het voorste stukje er afgezaagd en met een fijn boortje uit geboord,verder heb ik ze afgewerkt met pigmenden om roet na te bootsen en heb zelf het gaatje waar de slagpin in slaat uit geboord...:)

Alles is nu aan het drogen en zal dan morgen de nodige foto's plaatsen...
 
Mannen, volgens mij gaat men in een gevecht niet per sé topzware granaten in veiligheid brengen. Wat dat betreft zou ik die dus zeker zo laten liggen, het geeft immers een gepasseerd tafereel aan. De tank stond bijvoorbeeld in hinderlaag in/bij dit gebouw, met personeel dat zich van geen kwaad bewust leek tot de boel op hun kopkes neerkwam. allez mijn kijk op de zaak he...twee centen...hoe zeg je dat ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan