Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
K5(e) foto's
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: K5(e) foto's

Standaard K5(e) foto's

Na een lange tijd afwezigheid, ben ik eventjes terug.
    Volgend weekend breng ik vier dagen door op de camping rechtover 'Batterie Todt' waar het prachtexemplaar van de K5(e) staat. Ik beschik reeds over stapels foto's maar ben van plan om er nog een stapel bij te nemen. Normaal is het geen probleem om van de eigenaar de toestemming te krijgen om de 'verborgen' zijde ook te zien en te fotograferen. Tot daar mijn inleiding.

Wie van plan is de K5(e) te bouwen en nog wat details wil, mag het hier laten weten; ik neem dan foto's van de details die je wil en dat spaart een rit naar Audinghen uit.

Groetjes,
    Peter

nihil sine labore

Standaard

Hey Peter,

Weet ge iets meer over deze K5 ? Wat is de naam ? Waar staat hij ? Hoe is hij daar terecht gekomen ? Wordt er aan gewerkt / gerestaureerd ?

Groeten

Sellery, wet not soaked

Standaard

Pascal,

Over de geschiedenis is er weinig bekend; hoe hij 'gevonden' is in een verlaten fabriek en hoe hij (of is het 'zij'?) terecht gekomen is in Audinghen kan ik vijf bladzijden vullen. Het hoe en wat is in verschillende tijdschriften beschreven geweest en ik ga proberen om daar een samenvatting van te maken (als mijn drukke agenda dat eventjes toelaat...).
    Groetjes,
    Peter

nihil sine labore

Standaard

Bedankt Peter, ik kijk er alvast naar uit. De geschiedenis achter dergelijke "monumenten" boeit mij altijd enorm.

Groeten

Sellery, wet not soaked

Standaard

Wat de restauratie betreft: het stuk heeft jaren lang open en bloot in de zilte lucht gestaan (de Noordzee is slechts enkele honderden meters verder). In de loop der jaren is het generatorgedeelte grondig aangepakt en herschilderd. Bij mijn laatste bezoek op 27/08/2009 (datum van bovenstaande foto) heb ik gezien dat nu ook het kanongedeelte volledig gezandstraald was en werd herschilderd (het vuil van het zandstralen lag nog tussen de rails...). Op 5 juli laatstleden was ik er ook, maar had toen geen tijd om te gaan kijken. Ik hoop dat ondertussen ook aan de onderstellen werd gewerkt, want die zijn in erbarmelijke staat.

Wat ik nog kan zeggen van dit uniek stukje spoorwegartillerie is dat dit één van de twee overblijvende stukken is (het ander staat in Aberdeen, Maryland USA). Er zijn lange tijd geruchten geweest dat er in Rusland ook nog eentje zou zijn, maar dat bleken enkel maar geruchten...
    Groetjes,
    Peter

nihil sine labore

Ron
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
    hoe hij 'gevonden' is in een verlaten fabriek en hoe hij (of is het 'zij'?)
    Het is duidelijk een hij zo te zien

Maar ik dacht dat dit geschut een paar jaar terug al was gerestaureerd maar dat zal wel een optische opknapper zijn geweest denk ik.

Maar word hij nu echt van top tot teen aangepakt PeterC of alleen zandstralen en een lik verf?

Ron

Standaard

Je mag er genoeg fotos van nemen zoals een detail van de remmen en zo van die zaken.
    Het kan altijd van pas komen heb er nog één liggen om te bouwen.
    Ik heb er naast gestaan in 2003 en vindt het een enorm ding.

Mark

Standaard

Peter, alle foto's zijn welkom.
    Vooral van de remmen en de laadopening.
    Ik begin één van de dagen terug aan de mijne.
    De modelbouw gaat hier terug in gang schieten.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

@Ron: alleen het middengedeelte was to zover gezandstraald en van een nieuwe laag verf voorzien. De generator werd reeds in het verleden herschilderd.

@Mark: foto's van de remmen en van kleine details OK!

@Erik: remmen en laadopening OK!

Ik zal zoveel mogelijk foto's nemen (als het mag van de eigenaar tijdens het hoogseizoen; vorige keren ben ik steeds buiten het seizoen geweest).

Wie nog?
    Groetjes,
    Peter

nihil sine labore

Standaard

Mannen,

Jammer genoeg heb ik geen foto's van de K5 kunnen nemen; het ganse weekend is (letterlijk) in het water gevallen. Regen van zaterdagmorgen tot zondagavond en ik had geen zin om mijn fototoestel boven te halen in de gietende regen
    Jammer, misschien eens bij een volgende uitstap.
    Groetjes,
    Peter

nihil sine labore

Standaard

Peter dat is rot voor u.
    Regen kan je missen op elke uitstap.
    Toch bedankt voor de moeite.
    Volgende keer beter denken we dan maar.

Erik
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten