Hoofdsponsor

1/48 Orion Constellation capsule prototype 606 C/D [!F]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou luitjes ,,,

Gisteren kwam ie eindelijk binnen ,,, na lang wachten eindelijk de Orion capsule kit 1/48 606- C/D binnen ... ik had al een paar keer het eerste prototype gemaakt de 606-A dus nou deze ik had um gisteravond al voor 60 % inelkaar gezet en de voet vanochtent ... het is niet al te moeilijk model , het komt meer op paint details aan ....

de 606 - A type

Round_Solar_Arrays.jpg en de 606- C/d type
orion606D%40moon.jpg


kit bevat 72 resin onderdelen ... en normaal ook decals maar die waren er jammer genoeg niet bij ,, maak ik zelf dan wel en de zonnepanelen doe ik op mijn eigen manier deze keer ...
de capsule en SM module heb ik al verbonden aan elkaar en flink geschuurt ... de eerste laag primer kan erop ..

Afbeelding_810.jpg
Afbeelding_811.jpg
Afbeelding_812.jpg


Tot zover ....
 
zoals ik al aangaf waren er geen decals voor de solarpanels ... zelf spuiten dan maar en details erop en wallahaa ... verder heb ik de SM module in de primer gezet en de motor ook .....

Afbeelding_819.jpg
Afbeelding_822.jpg
Afbeelding_823.jpg
Afbeelding_825.jpg
Afbeelding_826.jpg
Afbeelding_824.jpg
Afbeelding_827.jpg
Afbeelding_828.jpg


Tot zover ...............
 
Dat is natuurlijk ook wel leuk om eens een niet al te moeilijk project tussendoor te hebben. Gewoon eens lekker bouwen en schilderen zonder al te veel na te hoeven denken. :)
 
Bedank Rik ,,


Nou de paint job is op 20 % na klaar ... de dockingshatch is klaar en kan geplaats worden ... de stuurrocket,s zijn klaar op elke unit en kunnen morgen ook geplaats worden en dan natuurlijk de hoofdmotor ... het komt nu op details en afwerken en afmonteren aan .



Afbeelding_840.jpg
Afbeelding_829.jpg
Afbeelding_830.jpg
Afbeelding_833.jpg
Afbeelding_838.jpg
Afbeelding_834.jpg
Afbeelding_836.jpg
Afbeelding_835.jpg


Komende foto,s het eindresultaat ... na 15 uur bouwen ...

Tot zover ...........
 
Alleen de paint job?? Man dat word een heel kunst werk zo.... Ziet er ineens heel anders uit.
 
Tja ,ik moet hier toch op gaan reageren. Hoewel ik hier een stille volger ben van jouwn projecten moet ik hier eens mijn hart luchten.

Afbeelding_825.jpg


Dit heb je prachtig beschildert en gespoten. Zijn deze normaliter niet blauw?.
Maar petje af. Zeer strak werk waar een decal niet tegenop kan.

Ron
 
Zeer mooi Bubble. Schitterend hoe de zonnepanelen uitgedraaid zijn !
 
Ron, ehhh.... ik kan het mis hebben, zie niet zo heel goed kleuren, maar dat is toch blauw?? Een metalic variant?
 
Ja klopt Ron ,,, maar er staat veel geel kamer licht op ,,,, je moet ze morgen als het goed weer eens van buiten zien ... maar dit is echt cobalt donker blauw ...metalic .... dezelfde kleur vanuit een andere hoek gefotografeerd van dit onderdeel ,,

Afbeelding_834.jpg


hier zie je links en rechs verschillend ,,,

licht bedonderd soms behoorlijk

Afbeelding_824.jpg
 
Zoals belooft na 15 uurtjes is ie klaar ,,, zoals ik al zei niet al te moeilijk model on inelkaar te zetten , maar wel veel paint werk ..

Hier het eindresultaat ..

Afbeelding_853.jpg
Afbeelding_854.jpg
Afbeelding_855.jpg
Afbeelding_856.jpg
Afbeelding_857.jpg
Afbeelding_858.jpg
Afbeelding_859.jpg
Afbeelding_860.jpg
Afbeelding_859.jpg
Afbeelding_860%7E0.jpg
Afbeelding_861%7E0.jpg
Afbeelding_862%7E0.jpg
Afbeelding_863.jpg
Afbeelding_864.jpg
Afbeelding_865.jpg
Afbeelding_866.jpg
Afbeelding_867.jpg
Afbeelding_868.jpg
Afbeelding_869.jpg
Afbeelding_870.jpg
Afbeelding_871.jpg
Afbeelding_872.jpg
Afbeelding_873.jpg
Afbeelding_876.jpg


Afbeelding_877.jpg


Tot zover en nu weer met skylab ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan