Hoofdsponsor

1/72 Concorde [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Erwin,

Kent ge de epanol plamuur van de Action ? Die is wit van kleur, is makkelijker om nadien overheen te spuiten. Als ge de BA versie wilt maken, kunt ge eventueel een paar raampjes dicht maken, de BA versie heeft minder raampjes dan de Air France versie :

Cabineramen BA => Air France
voorste rij 18 => 19/17
achterste rij 26 => 29

Groeten

Wet Sellery
 
Miljaar Pascal, dat wist ik niet.
Er is mij gevraagd om de laatste BA versie te maken dus ik zal opnieuw mijn documentatie en het internet moeten raadplegen alvorens verder te gaan.
Hartelijk dank voor de info.

Erwin
 
Hey, :P

Amai, wat een groot beest gaat dat worden, als ik die achtergrond bezie waarop ie ligt....:unsure::unsure::wacko:
Een groot beest met veel schuurwerk, en dat te bedenken dat het niet van den eerste keer goed is, dat je nadien nog moet bijvullen om hem toch maar vlak te krijgen, veel succes man, alle schuurgoden staan je bij.....:unsure::wub::8
Wel schoon beestje aan het worden,

tot dinsdag.;)
 
Nog geen foto's maar misschien ondertussen wel eens melden dat Murphy op bezoek geweest is.
Ben er in geslaagd om het toestel om te bouwen tot BAe versie nl. met 3 vensters (of patrijspoorten ??) minder aan elke zijde.
Ik had het neusdeel op de romp bevestigd en gezien dat er héél veel diende weggeschuurd te worden.
Tijdens het schuren er in geslaagd om het beweegbare deel van de neus te breken. Gelukkig had ik met de eigenaar van de kit reeds overeen gekomen om het toestel "in static" te plaatsen met "nose up" configuratie.
GGGGrrrrrr !!!!!
 
Nog goed dat je enige ervaring hebt in het bouwen en Murphy kunt overwinnen.
Komt wel goed, Erwin. Iedereen kent wel eens dergelijke tegenslagen.
 
Allez vooruit we gaan er eens een positieve update aan toevoegen.
Na veel opvullen en schuren, opnieuw en opnieuw, is het toestel bijna klaar voor zijn eerste grote spuitbeurt.
Ik ben er in geslaagd om de 3 raampjes aan beide zijkanten te dichten en ik denk niet dat je er na het schilderen nog iets van zal zien.
De ailerons of flaps waren dan weer een teleurstelling, vol met sinkmarks die moesten opgevuld en opgeschuurd worden.

Eerst 2 foto's van de flaps:

showphoto.php
[/url][/IMG]

showphoto.php
[/url][/IMG]

dan 2 foto's van de raampjes die gedicht werden:

showphoto.php
[/url][/IMG]

aan de voorzijde en hierna deze aan het midden van de romp

showphoto.php
[/url][/IMG]

De afgebroken neus werd deze maal verlijmd aan de romp. Ten einde het spuiten van de cockpitramen wat te vergemakkelijken werd het grote glasgedeelte weggelaten. Dit zal later opnieuw bevestigd worden.

showphoto.php
[/url][/IMG]

Op het aanbrengen van enkele antennes na moet er nu niets meer veranderd worden aan de romp alvorens deze te spuiten. De volgende foto's geven een idee van de grootte van het beest.
Vooraan staat een Mustang en achteraan een Cessna 172 allebei op 1/72.

showphoto.php
[/url][/IMG]

showphoto.php
[/url][/IMG]

Ik zal beginnen met het spuiten van de onderzijde omdat de grote wielkasten in een ander kleur moeten komen alvorens het landingsgestel, dat ondertussen ook reeds in elkaar steekt, kan geplaatst worden. Laat ons hopen dat het lukt zonder al te veel problemen.
De Concorde zal jammer genoeg niet af zijn tegen volgende week om mee te gaan naar Nieuwegijn maar ik heb hem toch reeds ingeschreven in Lier volgende maand. Het zal waarschijnlijk zijn enige publieke optreden worden maar ik vind dat hij toch eens buiten mag komen alvorens terug te keren bij zijn eigenaar.
 
Hey, :)

Ja man, wat een groot beestje zou ik zeggen. Het is indrukwekkend naast enkele 'kleine' beestjes te zien staan, de eigenaar zal een grote kast mogen hebben om dat weg te steken. :wub:
Inderdaad, de sinkholes zijn zeer nadrukkelijk aanwezig op het model, zou in principe niet mogen bij een 'nieuwe' kit:@:@, maar ja.... u kennende zal dit wel goed komen.;)
 
Hier zijn we eindelijk terug.
De Concorde is deze avond uit de werkplaats gerold en heeft een tijdelijk onderkomen gekregen op het museum vliegveld Pammas.
Hij staat op zijn poten, landingsgestel volledig af, landingslichten in, gespoten en vernist in afwachting van het plaatsen van de 100+ decals dat zeker deze week moet gebeuren.
Volgende week gaat hij mee naar Lier en we zullen daar eens zien wat ze er van zeggen.

1_Before_decals1.JPG


1_Before_decals2.JPG


1_Before_decals3.JPG


1_Before_decals4.JPG


Wordt vervolgd.
 
ik zie nu al dat het dik in orde komt erwin
 
Hey, :)

Miljaar, wat een beest, uw andere vliegerkens zijn er jongskens tegen.:8
Tot nu toe ziet dat er goed uit, wetende dat het een draak van een kit is. Ben curieus naar de hoeveelheid decals....:D:D:8;)
 
Blij jullie het einde te kunnen aankondigen van deze topic want de Concorde is tot mijn groot genoegen afgewerkt.
Het heeft heel wat tijd en moeite gekost maar uiteindelijk is het toch gelukt.
Geloof het of niet maar hij werd zo veel maal gespoten en opnieuw afgeschuurd dat er bijna een volledige bus Motip primer in gekropen is.
Wat de decals betreft: niet goed te praten voor een zo moderne kit. Er waren er die vlot loskwamen, andere dienden bijna vijf minuten te liggen weken.
De drager ofte carrier film van de decals die de deuromlijningen voorstellen bleek zelfs te verkleuren en gaf op de koop toe een verkeerde chemische reactie met de verzegeling (sealing) en met de vernis. Sommige reageerden wel, andere niet. Om deze reden was hij wel aanwezig in Lier maar werd hij niet ingezet in de wedstrijd. Jammer.
Tevens bleken veel decals eenvoudigweg te klein te zijn voor de vlakken die ze dienden te bedekken.
Heb het gelukkig kunnen oplossen zonder veel kleerscheuren.
Enkele foto's:

1_Finished2.JPG


1_Finished3.JPG


1_Finished7.JPG


1_Finished8.JPG


1_Finished9.JPG


Wie zou twijfelen aan de grootte van dit beest, hier enkele vergelijkinge:

Concorde en Blériot XI:

1_Cord-Bl_riot.JPG


Concorde en Kiowa helikopter:

1_Cord-Kiowa.JPG


Voilà sé, hoop dat jullie hier iets aan hadden.

Volgende bouw: een Sinterklaas dio en een Opel Blitz bus.
 
gebruik geen acrylaatvernis erwin om over het wit te spuiten,door de jaren vergeelt het

Van Rik heb ik geleerd als je er een klein beetje blauw bij doet, inderdaad blauw, dan blijft het wit :)
 
Je hebt het tot een goed einde gebracht Erwin, ziet er mooi uit, proficiat.

Kun je mij een paar foto's sturen dat ik ze kan bij "Afgewerkte civiele vliegtuigen" plaatsen, en gelieve een recensie van je bouwdoos ook te plaatsen aub ;)
 
@ Pantani: de recentie bouwdoos betreft Airfix kit 09005 BAC Aérospatiale Concorde, schaal 1/72. Skill level 3.
Foto's volgen via pm.
 
Het is toch een prachtig vliegtuig die concorde. Hij ziet er zeker niet verkeerd uit Erwin ondanks de tegenslagen.
Heb overlaatst gehoord dat ze hem misschien terug in gebruik zouden nemen.
 
Dit mooie filmpje mag in dit bouwverslag ook niet ontbreken. Geen enkel passagiers-vliegtuig is zo indrukwekkend tijdens de start :

 
knap gedaan,chapeau.
wel een dingetje,zie dat je de vensters dicht gemaakt hebt.maar de venstertjes op zich zijn te rechthoekig.
nope,geen kommaneuken of dergelijke.zeker op zo een joekel (90cm?) is het niet evident al die klein vensterkes bij te werken.
tof om 'm gemaakt te zien.heb zelf ook de kit,maar nog verpakt :)
 
Bedankt wevan.
Ik had er spijt van dat ik deze terug diende af te geven want ik had hem graag gehouden maar ja, ik had de eigenaar beloofd om deze te bouwen en heb dit dan ook gedaan.
Misschien ben ik mis maar had jij onlangs geen Concorde te koop in een topic?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan