Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Werkplek en Hoe word je modelbouwer
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Werkplek en Hoe word je modelbouwer

Herbert
    Gast

Wink Werkplek en Hoe word je modelbouwer

Hier even een beschrijving van hoe word je modelbouwer en hoe verandert je werkplek.

Ik was +/- 16 jaar toen ik ooit een klein pakketje voor modelbouw kreeg. Dus ik naar de winkel voor een paar potjes verf en dan op de keuken tafel aan de slag met een paar oude penselen een tube lijm (die toen nog bij de pakketten ingesloten was) een schaar uit de keuken schuif en een breekmesje aan de slag.

De Modelbouwer was geboren.

Dan volgt een evolutie van moeilijkere modellen en de benodigdheden die uitbreiden. Breek messen potjes verf lijm tubes en zo meer wordt aangeschaft. Uiteindelijk heb ik op mijn jeugd kamer een hele collectie an modellen staan.

Je wordt ouder en je trouwt. Je verhuist en plots krijg je een kamer die je als hobby kamer kan gaan gebruiken en je maakt van modelbouw je hobby.
    De meeste foto's van modellen die ik heb en al deels heb laten zien zijn van deze periode.

Zo zag mijn hobby kamer en de ruime bureau 2*2 meter er uit en eigenlijk allemaal best primitief maar toch een plezier om je hier terug te trekken.

Het begin van airbrush *grin* misschien wel de meest primitieve spuitcabine ooit maar het werkte alles van karton gemaakt.

Maar de tijd gaat verder en je koopt een huis met plots geen mogelijkheid om een hobby kamer te hebben en het onmogelijke gebeurd je verkoopt voor een zacht prijsje al je materiaal en ook de modellen moeten plaats ruime wegens gebrek aan plaats.

Maar niet getreurd nu zijn we een aantal jaar verder en de kriebel is er nog steeds soms laat mijn vaste hand van vroeger me best wel in de steek want heb last van beven maar ach ik blijf een amateur op dit gebied en echte professionele afwerking moet je vaak ver gaan zoeken in mijn modellen.

En momenteel heb ik niet echt een hobby kamer maar een eigen plek in 1 deel van de keuken dus wel.

2 Meter om me uit te leven meestal is dit wel genoeg het huidige model van 86 cm speelt me wel eens wat parten bij de wendbaarheid.

Zo dit was dus een blik achter de schermen van een amateur modelbouwer maar die er zeker best plezier in vind.
    Laatst gewijzigd door pantani; 05-05-11 om 11:47

Standaard

He, he, dit is zo ongeveer ook mijn verhaal. Van een hobbykamer kan ik dromen. Eerst de kinderen helemaal zeker op hun eigen benen. Dan pas kan ik een eigen kamertje krijgen. Maar goed met geduld komt het vaak allemaal goed. Ik heb ook een stukie in de woonkamer en daar mag ik op knutselen. Daar staat alles dat ik gebruik. Alleen het spuiten enzo, tja dat moet buiten. Nu is het wel zo dat ik eigenlijk alles schilder en bijna nooit spuit.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Een mooi verhaal dat prachtig geshreven is.
    Ik denk dat velen van ons daar hun modelbouwcarrière in herkennen.
    Ook ik heb veel aanknopingspunten met dit verhaal.

Droop

Cool

Goed we zijn weer wat verder en ondertussen ben ik weer verhuisd en een paar jaar stilgelegen maa hier ben ik weer met een nieuw nog verder in te richten plekje.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)
      You can't download the attachment before replay

Standaard

Netjes hoor.

Bij mij zou een kat nog verloren lopen.

Droop

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Droop Bekijk bericht
    Netjes hoor.

Droop
    Bwah, kan nog niet zo erg zijn als bij mijn hobbyzolder.... laatste keer dat ik er was zag ik een familie muizen vluchten met minuscule valiesjes en rugzakjes
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

@ dancooper:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Droop Bekijk bericht
    Netjes hoor.

Droop
    Euh...da's een idee, mijn kat is al een jaartje verdwenen, zal 's op m'n hobbytafel gaan zoeken...
    Zo veel te doen...
    Zo weinig tijd...

Soortgelijke discussies

1. Werkplek
    By mijn-kotter in forum Show je werkplek
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 14-09-09, 18:02
  2. Garfield's werkplek
    By GarfieldMaximus in forum Show je werkplek
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15-01-09, 14:01
  3. mijn werkplek(je)