Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag " WAKER " [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Julien,

Ik was benieuwd hoe ver je met de Waker was, dus ik dacht, ik kijk even. Ziet er erg goed uit!
Hoe heb je die mast zo mooi gemaakt? Hij ziet er zeer strak uit!

Gr,
Bart (Smit New York)
 
Heb verder gewerkt aan de mast ( toren ) : plaatsing, navigatie-,sleep-, ankerverlichting, toplicht, werkende radar en antennes. Was wel een hele toer om alle el.kabeltjes in de mast te krijgen.

001-6.jpg 002-3.jpg 008-2.jpg 010-1.jpg
 
Daar heb je heel wat werk in gestoken, knap gedaan Applaus
Vind alleen je foto's wat klein, zou het liever nog wat meer detais bekijken :D
 
René,

dank u voor de reactie; ik zal de foto's in de toekomst wat groter laten.

Julien
 
Zeer mooi werk en idd je foto's zijn wel heel klein,maar goed dat terzijde het ziet er al schitterend uit.
 
Knap werk.
Heb je de lichten op de toren zelf gemaakt?
Uiteindelijk moet mijn Hesperides ook RC worden.
Voorlopig zit er alleen maar verlichting in
Ga dit zeker volgen
 
Nog wat verder aan de dekken gewerkt, verschansing van het hoofddek, batterijsteunen en bootdek geplaatst.
DSC01561.jpg
er komen twee batterijen in een 6 en een 12 volt 10 amp.
DSC01559.jpg DSC01560.jpg DSC01558.jpg
de twee koperen buisjes zijn de voetsteunen voor de kranen
DSC01562.jpg
 
Word een beauty hoor, zeer knap gedaan die mast
 
Bij het verder afwerken van de opbouw hoofddek ontstond er een probleem met de verf. ik had de koperen kraansteunen al in een eerste laag witte grondverf ( van Action ) gezet. Daarna bij het spuiten met een spuitbus van Motip, bleken deze twee niet met mekaar verenigbaar. De witte grondverf trok in blazen en kwam los. Dus schuren en opnieuw beginnen.
 
Met verf van verschillende merken heb ik dat ook al ondervonden :ohmy: , hou me daarom altijd aan grondverf en afwerk van het zelfde merk.
Bij het veranderen van merk, goedkoper ???? stond ik ook weer voor verrassing verf is veel te zwak om op een RC model aan te brengen bij het minste tikje beschadeging en poetsen geeft ook al problemen, ga dus terug naar mijn vorige merk :D
 
Ja René, heb nu mijn lesje ook geleerd, voor mij geen action meer. Denk bij MOTIP te blijven. welke gebruikt U?
 
Terug naar Motip voor de spuitbussen,verf systeem van levis met de borstel en de 2 comp. ( primer + DD lak ) van polyester land .
Deze laatste is het sterkste maar het moeilijkste te bewerken, als je deze kunt spuiten is dat natuurlijk ideaal.
Bij het kiezen van je verf systeem moet je natuurlijk een onderscheid maken tussen een statisch of RC model.
 
Spuitbussen gebruik ik ook van Motip. Het is alleen spijtig dat ze geen satijn vernis hebben.
Met de verf van Levis heb ik, in tegenstelling tot René, alleen nog maar slechte ervaring mee. De menie werd niet hard en de witte lak die ik ervan heb gebruikt op m'n trawler was pas droog na 24uur ipv 6 uur. Deze is ook niet echt hard geworden. Maar de blanke lak die ik er nog ga opzetten zal dit wel beschermen denk ik.

Tja, het kan zijn dat ik toevallig twee slechte potten heb gekocht maar ik gebruik nu Histor om te verven.
 
@ Michel, ik gebruik van levis wel de beste kwaliteit, geen acrilaat maar deze met de solventen en altijd op de luchtvochtigheid letten vooral als je buiten werkt .
 
Ik heb van Levis de Lak Expert Satin gebruikt op solventbasis en binnen geschilderd.
Misschien is de hoogglans beter...
Ik spreek hier enkel uit mijn beperkte ervaring met deze verf.

@ Papoe: Als ik hier te ver off topic ga dan laat je het me weten hé.
 
Geen probleem Michel, van de reacties kan ik leren,

groetjes
Julien
 
Voor vernis heb ik de spuitbus "semi mat" van Tamya genomen. Er is geen conflict met de verf van Motip.
 
Verder aan het hoofddek, verschaningssteunen geplaatst en likje verf. Dit dek maak ik in twee lagen, onderste met groot waterafsluitend luik, daarop om het luik te verbergen een tweede:

019-1.jpg 020-1.jpg 018-1.jpg

en eerste stukjes van de dekaccessoires

022-1.jpg rol1.jpg rol2.jpg
 
Strak werk, zeer mooi.
Ik vind de kleur van het groen ook heel mooi.

Komt helemaal goed :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan