Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag " WAKER " [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ronny,

Heb lijm gebruikt uit de modelbouw merk :
Kunststoff-Klebstoff RUDERER L530TF, deze is goed verwerkbaar en laat de delen lichtjes in mekaar vloeien. Zit in een tube van 20 gram en kost maar enkele euro.

Naden heb ik weggewerkt met plamuur: Tamiya Putty (white), deze lost het styreen ook lichtjes op en maakt de hechting nog sterker. Na het plamuur ga ik hier lichtjes over met een doekje met nagellakverwijderaar wat de naad zeer strak maakt.
groetjes Julien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi papoe,


Knappe dinges ze je bent er als een speer ingevlogen.:You_Rock_Emoticon:
De stukken te verlijmen en zeker me al die hoekje en kantjes viel dit een beetje mee ????:huh:
Lijk me geen sinecure !!!! Heb je er toevallig een paar foto's gemaakt tijdens het verlijmen ????-foto-
Maar ik moet toegeven ApplausApplausApplaus heel netjes bezig !!!
 
dank U voor de complimentjes.

John,
het verlijmen valt in feite goed mee, de moeilijkheid zit hem in de soms kleine en schuine onderdeeltjes maken aansluitend op mekaar, vooral de zonneklep was geen lachertje.
 
papoe,
dank u voor het uit de doeken doen betrefende
uw werk ,
het word een parel,
groetjes,ronny
 
prachtig werk geleverd

tom
 
Na een duikvakantie in de maladiven de bouw terug aangevat. Aangezien ik nog steeds wacht op de levering van de motoren, heb ik maar verder gedaan aan de mast. o.a. plaatsen van de reling, steunen verlichting - raders, enz.
017.jpg 003-2.jpg 006-kopie.jpg
005-kopie.jpg 007-kopie.jpg

Ondertussen is de mast ook mat zwart gespoten en ben nu bezig met het monteren van de werkende radar en de mast verlichting.
 
Je levert goed werk terwijl je wacht :D
 
dit is het betere soldeerwerk dat zie ik zo.

heel mooi hoor.

maar zie je de ladder dan nog wel goed hangen als de mast ook zwart is ?
 
Door het zwart spuiten zie je de ladder inderdaad niet goed meer hangen, maar kon moeilijk anders, ik gebruik de kleuren zoals op het echte schip, waarvan de mast ook volledig zwart is.
 
EINDELIJK! de motoren zijn na zeven maanden wachten geleverd, bouw van de aandrijving en daarna van het hoofddek kan beginnen.
 
7 MAANDEN WACHTEN !!! op motoren, zijn die dan zo zeldzaam of speciaal ?
 
Yep, motoren zijn niet zo speciaal, maar vermoedelijk mee door het uit productie nemen van de power 1000 motoren was er een grotere vraag naar de graupner 900 TB. Fabricage kon niet volgen en sinds vorig jaar augustus kon fabriek niet meer leveren. Deed navraag bij verschillende modelbouwwinkels, ook internetwinkels en zelfs rechstreeks bij frabiek in Duitsland, overal was hij uitgeput. Trouwens nu opnieuw.
 
een foto van de mast in zwart, kan nu beginnen aan het monteren van de verlichting en radars.
005-3.jpg

ben onderussen begonnen aan het plaatsen van de motors, zijn wel stevige knapen.
001-5.jpg 002-2.jpg 003-3.jpg 004-2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi schot dat je gemaakt hebt voor je moter aan vast te maken. zo kan je hem netjes in lijn zetten met de schroefas. dat gaat zeker goed komen ;)

de toren ziet er wel heel zwart uit maar dat was de bedoeling zeker . ziet er zo te zien ook mooi gespoten uit.

doe rustig voort het komt zeker goed
 
:You_Rock_Emoticon:

Goe bezig Vader :13:

Men bad staat vol, kom maar af om hem te testen. Maar gelijk gij bezig zijt gaat dat geen probleem zijn.

Greets T
 
Eerste test in het water viel mee, had slechts één klein lekje aan de boegschroef. De verlijming van het verlengstuk aan het motorhuisje liet een beetje door. heb dit opgelost met een klein schot achter de boegschroef te plaatsen en daarna volledig op te vullen met TEC7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan