Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag " WAKER " [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi schip hoor. En leuk dat je een RC bouwt. Dat is nog sterk onder vertegenwoordigd, ik ga je zeker volgen uit interesse, maar ben zelf helaas ook geen RC bouwert.... :)
 
Als je nog geen motoren gekocht hebt zou ik eens horen bij SMB rompen welke zij aanraden. ;)
 
Hoi Papoe,

Als Sven en zijn pa dit aanraden zou ik het toch gebruiken!
Hoe ver sta je er al mee????
 
Heb me de laatste dagen bezig gehouden met het monteren van de straalbuizen, schroefassen en de roeren. het was een hele klus om dit allemaal juist uit te lijnen, zeker als dat de eerste keer is dat je zoiets doet.
002.jpg 006.jpg
004.jpg 001-1.jpg
003.jpg 005.jpg
 
Het uitlijnen is waarschijnlijk een moeilijke maar ook een zeer secure job, zal wel perfect moeten zijn denk ik, als het niet perfect is zal het denk ik niet goed varen?
 
Ik heb nu de roeren en schroeven weggenomen om ze niet te beschadigen bij de verdere bouw. Volgende stap: verwijderen van de lijmresten, het bijwerken met plamuur en dan na het vervelende schuren een eerste laagje primer aanbrengen.
 
Hoi Papoe,

ziet er allemaal keurig uit man, daar is niet op aan te merken hoor !!!!
Vooral doorgaan .
 
Heb de eerste laag primer nog even uitgesteld om eerst de roerverhogingen te maken. Ik gebruikte enkele stukjes styreen om een klein skeletje te maken om daarna met lijm en plamuur het verder vorm te geven.

001-3.jpg 003-1.jpg 002-1.jpg 004-1.jpg 005-1.jpg

daarna een eerste laag primer:
007.jpg008.jpg009.jpg
Zoals je op de tweede foto kan zien hing er na het spuiten een flinke rode mist in mijn garage.
 
ziet er wel mooi gespoten uit hoor, mijn complimenten met het spuitwerk.

is dat met een ab gespoten of met een groot spuitpistool waar ze auto s mee spuiten ?
 
Hoi Papoe, dit gaat vast een heel mooi schip worden.
Ontdek het topic nu pas en hoewel RC al heel lang geleden is voor mij blijf ik er toch een zwak voor houden :)
 
amai niet simpel allemaal
en zeer strak uitgelegd
dit ga ik ook es volgen zie
greets scott
 
Strak spuitwerk, ben benieuwd naar je RC inbouw :)
 
Goe bezig !

Ik ben daarstraks eens langs geweest en live ziet het er echt strak en proper uit.
In ieder gaval weet ik nu hoe ik men roeren ga maken ;)
 
Heb deze week de romp nog hier en daar bij geplamuurd, lichtjes geschuurd en tweede laag primer gegeven. Ook de vorm van het maindek afgetekend / uitgeknipt in karton in afwachting om het te maken in ABS. Inbouw van de RC even uitgesteld tot eind september aangezien ik nu voor drie weken op vakantie vertrek.

Tot binnenkort,

Julien
 
Terug van weggeweest heb ik eerst de stuurinrichting gemonteerd ( foto zal volgen ) en daarna naar de modelbouwsnoepwinkel voor motoren. Maar wat een pech, ik wou twee Robbe power 1000 motoren plaatsen, enerzijds omdat die schroeven van 75 moeten aandrijven maar ook daar deze motor een laag toerental heeft.( 2600 ). Blijkt nu dat de power 1000 niet meer gemaakt wordt. Ik moet dus op zoek naar iets anders; iemand suggesties?

groetjes,

Julien
 
Ben je bij Baillen in Borgerhout geweest?

Misschien hebben ze het in een andere winkel nog in stock.
Je kan altijd eens bellen naar modelbouw verbrugghe, dit is een van de sponsors van dit forum.
Normaal stuurt hij ook produkten op via de post.

http://www.verbrugghemodelbouw.be/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan