Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag " WAKER " [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Na enkele pogingen om de kramen zelf te maken, heb ik besloten om toch maar te werken met de 1:50 kranen van Robbe, daar deze veel meer detail hadden. Iedere kraan bestond uit 16 onderdelen. Ik heb ze wel werkend gemaakt ( hijs en ronddraaien )dit was redelijk eenvoudig te doen door het centrale messing buisje te vervangen door een langer dat tot onderin de boot loopt, waar twee kleine motortjes zorgen voor het ronddraaien en hijsen. Heb ook een kunststoffen onderstuk gemaakt zodat de kranen niet boven op het dek worden gekleeft, maar in een buis schuiven, zodat ze zeer stevig vaststaan.


001-9.jpg 002-5.jpg
004-6.jpg 005-7.jpg
 
Knap opgelost, oplossingen bedenken is een van de geneugten van het modelbouwen 8)
 
vervolgens de voormast gemaakt met een messing buisje van 5 mm. De veiligheidsringen rond het laddertje plooide ik rond een dopsleutel van 12 mm met vierkant 1,5 mm staafje messing.
012-3.jpg 014-1.jpg
015-1.jpg 018-2.jpg
op de laatste foto ziet ge nog het kabeltje voor de verlichting, dit moet nog aangesloten en weggewerkt worden via de maststeun. De voormast is neerklapbaar voor de landing van een helicopter.

Volgende stap wordt de reddingsboot en een zodiac.
 
mooi , je zet de kwaliteit waarmee je je werk gestart was netjes verder. het is leuk om zulk een werkstuk te mogen volgen en te kijken naar je vorderingen.
vgr
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan