Hoofdsponsor

1/48 B-25J Mitchell (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Vandaag laat ik jullie kennis maken met de B-25J Mitchell.

Deze WW2-bommenwerper is in een modern jasje gestoken: dit van de Flying Bulls.

Het model is van Revell (1:48) en is volledig met Alclad Chrome afgewerkt.

1_Mitchell_001.jpg

1_Mitchell_002.jpg

1_Mitchell_005.jpg

1_Mitchell_006.jpg

1_Mitchell_007.jpg

1_Mitchell_009.jpg



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze had ik net nog vergeten te posten: een foto'tje van het echte toestel:

1_46990_1207217771.jpg


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die ziet er goed uit. Maar hier heb je de pannellinen niet geschaduwd. Is daar een reden voor?

volgens mij is het wel een heel groot model? :eek:
 
De lengte van het model is 356 mm en de spanwijdte is 424 mm.

Bij dit model is er geen verwering aangebracht en wel om verschillende redenen:

- Een pre shading zou met de Alclad niet te verwezenlijken zijn omdat die verf totaal egaal moet aangebracht worden.

- Een post shading zou het effekt van de mooie chroomlaag totaal om zeep helpen.

- Als men kijkt naar het echte toestel, dan ziet men daar geen enkele vervuiling in de panellines. Dit toestel wordt meer gereinigd dan menig auto.;)

1_zrh2004seperlebnistagermitchell.jpg

Ik had eerst geschreven dat de schaal 1:752 was, doch dit was een misvatting. Ik heb dit ondertussen gecorrigeerd naar 1:48.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat je de lines ook aanbrengt om het optische er in te krijgen dat er verschillende plaatjes zijn. Maar ik snap jou uitleg. Dank hiervoor. Volgens mij is het voor een vliegtuig een flinke grote. Of zie ik dit verkeerd. :D
 
Ik dacht dat je de lines ook aanbrengt om het optische er in te krijgen dat er verschillende plaatjes zijn. :D
Theoretisch gezien zou je kunnen verweren of accenten leggen maar de Alclad is zo gevoelig dat je het chroom-effekt rap kan beschadigen.
De weinige decals die er zich op bevinden heb ik héél precies met een softener behandeld én daarna met een heel fijn penseeltje verzegeld zodat niets van deze produkten op de Alclad zou zijn terecht gekomen.
Een sludge aanbrengen en daarna er lustig met een doekje op los gaan wrijven vond ik in dit geval dan helemaal taboe.

Voor mij is dit geen extra groot model omdat het perfekt bij de rest van m'n verzameling past. De quarter scale (1:48) is nu eenmaal m'n geliefde schaal (wat vliegtuigen betreft).


Droop
 
Beetje late reactie :\

Wat een beauty Droop cute Die Alclad-laag ziet er superstrak uit.

Puik werk, petje af.

Groeten

Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan