Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naais Nick, very naais :-)

Toch weeral met poppen aan het spelen ? :D
 
Davy, ik zit niet in publieke ruimtes met poppen te spelen hé... ken er die da wel doen...
Trouwens, die poppen, die bouwen voor mij!

Heligroeten,

Nick
 
offtopic : hehe op z'n paard :) publiek, internet is meer publiek dan die 5 bezoekers op de clubmeeting :)
 
Paard... paard... 'k zit tegenwoordig eerder op mijn heli...
enne... op internet zie je mij niet met poppen spelen hé, maar bouwende poppen...
Da jij mé poppekes speelt, da hebben we allemaal, de 5 bezoekers inclusief gezien. ;-p

Heligroeten,

Nick
 
Echt knap werk Nick en intussen leer ik nog het één en het ander bij over de heli.
Ik blijf volgen, man
 
frame101introuitlegover.jpg


frame102laagjestechniek.jpg
 
Ho man, nen droom om naar te kijken en vooral veel van te leren !!!!
Echt ongelooflijk waardevol die info die je met ons deelt ...
Doe zo voort Nick !

Je bent nu heel gedatailleerd met de airbrush op de canopy bezig.
Hoe ga je dit aanpakken op de grote oppervlakken (romp en staart) ?

Greetz,

DDV
 
Hoi Nick,

Mijn complimenten voor het spuitwerk.
Echt vakkundig gedaan, maatje.



Droop
 
Thx voor de reacties maatjes.

@ DDV

de grote oppervlakken zullen met dezelfde werkmethode worden aangepakt, m.a.w. alle vlakken worden opgedeeld in panelen en dan wordt paneel per paneel ingekleurd.

Heligroeten,

Nick
 
Mooi wat je hier laat zien Nick.

Hoeveel droogtijd laat je tussen de verschillende laagjes die je spuit? Laat je ze volledig opdrogen of spuit je de volgende laag voordat de vorige volledig uitgehard is?

Christophe
 
Door de heel sterke verdunning (tot 80% acrylthinner) en het filterdun aanbrengen is elk laagje na enkele minuten zo goed als droog, echter nog niet uitgehard. Trouwens acrylverf wordt niet echt hard. De hardheid bekom ik door een laag Motib brandstofbestendige vernis te spuiten als alle laagjes zijn aangebracht.
Dus tegen dat je met een bepaalde tint rond bent, kun je onmiddellijk verder werken op de reeds eerder aangebrachte lagen.
Dikwijls spuit ik ook nat in nat. Met acrylverf lukt dit perfect. Vernis spuit ik altijd op nog niet uitgeharde, liefst nog wat natte verf. 't Voordeel van nat in nat te spuiten is dat de tinten naar mekaar worden toegetrokken.
't Lijkt misschien allemaal een beetje vreemd, maar je moet dit echt eens proberen. Moeilijk is het allemaal niet, maar je moet het gewoon eens durven proberen.

Heligroeten,

Nick
 
De techniek van nat op nat spuiten gebruik ik ook voor de gevelstenen van mijn maquettes. Dan vloeien de kleuren in elkaar en dat geeft een mooi effect. Wat ik soms ook doe is eerst een laag spuiten en direct daarna een volgende laag, maar van verder gespoten zodat de verfdruppeltjes al bijna droog zijn als ze het oppervlak raken. Dan krijg je een korrelige structuur. Natuurlijk denk ik niet dat dit van toepassing is op jouw werk.

Christophe
 
Bedankt voor de mooie uitleg Nick. Het spuitwerk ziet er prachtig uit.

Maar het gedeelte uitbleken heb ik niet goed begrepen, kunt ge da eens uitleggen ? Is het zoiets als panelen inkleuren, en hou gaat ge tewerk ?

Groeten

Wet Sellery
 
@ Pascal,

met uitbleken bedoel ik de centraal gelegen gedeeltjes van de panelen spuiten en uitfaden met een lichtere variant van de basiskleur. Om de basis olive drab wat te verzachten meng ik het met vleeskleur.
Door de mengverhouding bij elk paneel een beetje te veranderen krijgt elk paneel zijn eigenheid.

De tintverschillen tussen préshading, de basiskleur en de lichter gemaakte basiskleur zijn soms nogal hard, maar door het vernissen trekt alles mooi egaal naar mekaar toe.
Foto's van de afgewerkte canopy komen gauw. Momenteel zijn de mannen de ruiten aan het kuisen en hier en daar wat retouchkes aan het aanbrengen...

Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan