Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
van harte gefeliciteerd met je bronzen plak, prachtig wat je hier laat zien. Ik krijg medelijden met de mannen, eerst schuren, de panellines trekken (wat gebruien ze daarvoor eigenlijk op deze schaal?) en dan alle rivetten op de romp nog plaatsen...
 
offtopicnewsflash01800x.jpg


offtopicnewsflash02800x.jpg
 
Dat is heel erg jammer om te horen, ik ben bij je in gedachten....
En ik prijs mezelf gelukkig om toch enkele vluchten te hebben mogen bijwonen...
 
Ik stel hier voor om 1 minuut stilte te houden voor het grootse verlies dat Nick hier moet verwerken, samen met zijn team.
 
De piloot heeft toch de crash overleeft, mag ik hopen?
Het toestel was levensecht, de crash ook zoals ik dit hier zie.
 
moeten we geen steunfonds oprichten voor die mannen. ik leef mee bleubird. hoe is de piloot er uit gekomen?
 
**** happens, hoe minder hoe liever......
Das dikke pech hebben, zo'n prachtig machine die eraan is.
 
Spijtig, was een knap model. Is zoiets nog te repareren of is dit volledig verloren?

Christophe
 
Thx voor de reacties mannen... 't Was een machine met een "forum"ziel, die de voorbije jaren haar negen levens heeft gehad.
Dik 600 vluchten is niet niks. Een vivisectie zal moeten uitwijzen waarom een motor die nooit of te nimmer een krimp heeft gegeven het plotseling beheeft...

Enne,... de piloot... kijk keer goed naar de foto's...

Heligroeten,

Nick
 
Is dit nog te herstellen ??? Helaas, neen... zowat alles is geplooid en/of gebarsten. Echter veel onderdelen kunnen worden gerecupereerd... de uitlaat, de elektronica, de kop, de rotorblades enz. Ook herbouwen ga ik niet doen. Na een periode van "bekomen" gaan we hier de neuzen opnieuw in de wind zetten en doorgaan met het Cobraproject.

Het gevolg van deze crash is, da'k na veel wikken en wegen, beslist heb om in de Cobra geen benzine motor meer in te bouwen, maar een elektro.

Vaarwel Alouettepiloot Lt. Vlieger Matthias Hind, vaarwel benzinetechnologie, vaarwel Alouette II Belgian Air Force...

Heligroeten,

Nick
 
Jawade, dat is slecht nieuws dat ik hier lees Nick.
Risico van het vak, zoals ze zeggen, maar verdomd onplezierig.
Ben blij dat ik hem toch in actie heb mogen zien.
 
Dit is heel slecht nieuws Nick, heel jammer dat ze op deze manier aan haar einde moet komen. Vliegen zal ze helaas niet meer kunnen, maar misschien is het een leuk idee om ze als statisch model terug te herstellen, zodat ze voor altijd bewaard blijft. Ik ben er zeker van dat er vrijwilligers zijn (waaronder ikzelf) die u heel graag willen helpen met de restauratie.
 
Maaaf ik lees dit nu pas !

Het was een mooie heli.
Mogen zijn ziel in de eeuwigheid blijven vallen in deze community...
De moed niet laten vallen.

Trouwens elektro kan het ook laten afweten.
Gewoon zware pech hebben noem ik dat.

Zonde dat die motor net begaf op die hoogte :/

Kon je de piloot nog reanimeren ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan