Hoofdsponsor

1/450 Japans WO II vliegdekschip AKAGI, schaal 1/450

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
706
deze doos heb ik nog gekocht op de beurs in hoboken
sokkel heb ik in imitatiehout gedaan,eerst gespoten in oker
en dan donkere eik erover,label in donkergroen en de letters
in chrome,waterlijn is ook al eens getrokken,nadien komen er nog enkele
lagen wijnrood over,nu enkele uren gaatjes boren,tot later

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja jong, die sokkel is wel levensecht gespoten zou ik zeggen.
Welk merk verf heb je hiervoor gebruikt?
 
sigma dominiek,uit het huisschildersmilieu,waar men ramen mee beitst
 
Deze ga ik weer stilletjes volgen Yvan, heb er alle vertrouwen in dat dit ook weer een plaatje wordt!
 
ziet er weer mooi uit yvan en ook wel groot.
lijkt me bijna de zelvde lente als je sub.
en de sokkel ziet er al weer knap uit en dat is nog maar het begin van dit schip . laat de updates maar komen yvan
 
Hoi Yvan,

Prachtig schip die Akagi.
Die sokkel vind ik reeds zeer goed gedaan jong, ik ben aan het bijleren van jou.
Beschouw het als een compliment of niet maar er is heel wat voor nodig om plastiek er te doen uitzien alsof het hout was.
 

het frame die op de romp moet zal ik in drie of vier fases plakken en spannen wegens de kwaliteit van de doos,bovenop komt dan het dek
aanvankelijk was de akagi een slagschip,maar na een vlootverdrag met de vs hebben ze het omgebouwd tot vliegdekschip,
eerst een driedelig dek later 1 volledig dek,akagi wil zeggen rood kasteel naar de naam van een vulkaan,tot later
 
er zit al behoorlijk schot in de zaak yvan.

hopelijk past alles een beetje zoals je wil
 
eigenlijk niet dirk,hasegawa hobby kits stelt me teleur,slechtste doos in die anderhalf jaar dak bezig ben,20euro aanbetaald en kem om 20 euro ook
 
voor het dek en de toren erop komt ga ik zoveel mogelijk onderdelen plaatsen en enkele spuitbeurten donker en lichtgrijs

 
amaai er zit heel wat geschut op zeg. en aan de plamuur te zien heb je je werk wel met dit schip.

het ziet er anders al best goed uit yvan.
 
eigenlijk niet dirk,hasegawa hobby kits stelt me teleur,slechtste doos in die anderhalf jaar dak bezig ben,20euro aanbetaald en kem om 20 euro ook

Hasegawa is nochthans een topmerk, Yvan, maar wellicht is dat dan misschien een oudere kit van ze, ofwel is ze verkeerd bewaard (te hoge temperaturen en zo).
 
ge hebt gelijk danny,de uitbater van mijn modelbouwwinkel zegt juist hetzelfde
 
eerst enkele grondlagen gespoten;hull red,IJN GRAY,wooden deck tan,tot later

 
hoe heb je het nu gespoten yvan . is je ab gemaakt of heb je een andere ?
 
ja dirk mijn ab is gemaakt,met andere woorden ;nu is hij goed gekuist
 
Je gaat weer als een trein Yvan, ziet er netjes uit.
 
Prachtig spuitwerk, AB heb ik nog nooit zelf gedaan maar als ik zie wat je daar mee kunt ApplausApplausApplaus is zeker niet de eerste maal om zo een resultaat te bekomen ^^
 
ziet er al best goed uit yvan maar met de vliegertjes er op zal hij pas helemaal mooi tonen.

en je zou het niet zeggen dat je geen decals gebruikt hebt . ziet er echt goed uit al die streepjes en letters
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan