Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 P-51D Late Mustang : Blue Nose Bastard
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 21

Discussie: P-51D Late Mustang : Blue Nose Bastard

Standaard P-51D Late Mustang : Blue Nose Bastard

Hey mannen,

aangeziend e Compressor van de AB even voor problemen zorgt en ik niet verder kan aand e Riader, snel een tussendoortje : De schitterende P51 op 1/48ste van Tamiya.

Hoewel het me verschrikkelijk veel pijn doet om deze jongen snel ertussen te nemen OOB is het toch een leuk kitje. Er zijn wat fouten in de cockpit en het detail is wat magertjes, maar al bij al zal het een leuk snel kitje zijn.

Niet teveel foto's maar toch net genoeg om jullie te laten meegenieten

De cockpithelften zijn eerst 'reflective green' geverf met de kwast, dan geweathered met gele olieverf en hebben hier net hun wash gekregen (uiteraard nadat de details zijn geverfd met mat zwart.

Radiocompartiment tijdens het werken :

Nadat alles was gedroogd, de details eruit gehaald en ingebouwd (sorry, overbelicht door dez flits, is in real life veel zchter)

De enige 'upgrade' die is uitgevoerd is het toevoegen van gordels op de anders naakte stoel :

Zicht op het dashboard en de gesimuleerde houten vloer

Vleugeltjes aan het drogen ....

En een dryfit van het geheel, lijkt al een echte Mustang met wat verbeelding

Deze gaat goed vooruit, dus tegen dat m'n nieuwe vochtfilter er is zal ze klaar staan voor te verven
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

Mooi vliegtuig en knap werk Geert. Prachtige weathering zoals we van u gewoon zijn

Wat voor kleur is "reflective green" ?

Groeten

Wet Sellery

Standaard

Bedankt Pascal "Reflective Green" is een donkergroen kleur dat ik ooit gekocht heb in een 'panzerset' van Valejo, heeft een vrij unieke tint en werk ik heel graag mee

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...

Standaard

Hey Geert,

Ja man, wat een verandering, van de SF naar de antieke wereld met de schroef.
    Allesinds schoon gedaan man, tot zo ver, ik heb ook zo'n ding liggen wachten.

Standaard

mooi gedaan al

kleur lijkt op Revell 364 (satin bladgroen)
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Aha,

Dat is meer mijn ding.
    Deze ga ik zeker volgen, ziet er al heel goed uit .
    Succes.

Grtz.

Luc.

Standaard

Ziet er al goed uit en je gaat als een speer.
    Ik kijk uit naar het vervolg en een mooi toestel dat je hebt gekozen.

Mark

Standaard

Bedankt jongens....

ondanks het warme weer toch nog wat verder gedaan Hoewel deze dame OOb wordt gedaan, toch een paar kleine aanpassingen. Hoewel niet strikt genomen noodzakelijk vind ik het natuurlijker als de kleppen van een toestel niet perfect in lijn liggen. De flaps zijn apart gegoten, dus dat is geen probleem, marde hoogteroeren zijn uit één stuk met de stabilo. Kwestie van voorzichtig te snijden :

Om ze dan onder een kleine hoek terug te lijmen (let wel dat je dan ook je 'lolknuppeltje' in de cockpit wat naar voor zet )

Een heel leuke discussie altijd met andere Mustangbouwers zijn de paneellijnen op de vleugels !

De originele Mustang werd geleverd vanuit de fabriek met dichtgemaakte paneellijnen om de luchtstroom te verbeteren. Van zodra de vleugel werd gestript met verfverwijderaar ging de putty uit de vleugel. Dus uiteindelijk kun je altijd kiezen. Ik vond het wel leuk om ze deze keer dicht te doen.

Om dat aan te pakken dienen de zwart gekleurde lijnen opgevuld te worden. De bedoeling is niet ze volledig dicht te doen, maar zodanig dat je ze net niet meer ziet.

Daarna heb ik alvast een eerste kleurjasje gegeven. Deze gaat ook terug in de Alclad, dus opschuren wordt de boodschap

Zie zien de paneellijnen er nu uit :

Enige plaats waar er wat putty nodig was, de overgang van de vleugel naar de romp :

Het weer is alles behalve ideaal om te spuiten, dus eerst wachten tot het wat koeler is, want de verf is bijna droog tegen dat ze het model bereiken

Standaard

ik zie neutral wash staan van mig,voor wat gebruik jij dat

Standaard

Yvan, ik gebruik die vrij regelmatig om algemeen een washke te geven. Brengt wat extra diepte met zich mee.

Standaard

ga ik me ook eens aanschaffen,roest en dark heb ik al,je woont ni zo ver van mij waar koop jij u gerief,ik ga altijd naar flanders scale models in grembergen-dendermonde

Standaard

Werkt best wel makkelijk. Als ik naar een winkel ga is het over het algemeen "'t modelbouwbattalion" in Gent of online. Af en toe eens naar Aalst als ik in hoge nood zit.

Standaard

Dit gaat weer goed komen en is altijd leuk als een model goed past en weinig plamuur.
    Ik wou dat alle kits zo waren maar dan zou het plezier er snel af zijn.
    Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Standaard

We hebben relatief lang aan het zoeken geweest naar de 'kleur' van de 'Stang. Makkelijkste zou zijn een blinkend geval, maar dat is niet wat ik zocht. De bedoeling is dat ze er komt uit te zien als een Mustang uit de WWII, dus wel metaalkleur, maar geen hoogglans. White Alu was de oplossing :

Geeft wel het een en ander van glans, maar niet de hoogglans die je soms ziet op modelbouwbeurzen/wedstrijden

Morgen nog wat andere panelen afplakken en dan beslissen over de definitieve kleur... lijkt me wel tof om hier een zwaar geweatherde olijfgroen kleurtje op te zeteen

Standaard

Ziet er goed uit Geert.

Welk merk is die white alu verf ? Dient die als onderlaag om te chippen (omdat ge er misschien een laagje groen overheen gaat zetten) ? Als ge het toestel nu in deze alu uitvoering zoudt laten, welk soort vernis zoudt ge er dan overheen spuiten ? Glans, satijn of mat ?

Veel vragen hé ?

Groeten

Wet Sellery

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten