Hoofdsponsor

1/144 Saturn 1B van Real Space kit 1/144 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou Luitjes ,,,

Ik ben nog steeds bezig voor iemand zijn kaasplankje verschillende rocket,s ... die staan in de afgewerkte topic .. er moest nog een atlas raket komen en een Saturn 1B ,,, met die saturn 1B ben ik nu begonnen ,, ik kreeg de doos binnen en er waren toch enkelen resin onderdelen gebroken ... en die zijn later door Glenn van Real space models zeer snel zijn vervangen ...

De saturn 1B heb ik als eens gemaakt hier op de brouwers site maar die was van Airfix ,,, minder moeilijk dan deze van resin ... deze is ook veel meer echter dan de Airfix uitvoering ...

maar hier de doos , hij kost zo,n euro 140 euro in duitsland en $100 dollar in de usa ,, met invoer en extra kosten komt dat bijna op het zelfde neer ...

Afbeelding_347%7E0.jpg Afbeelding_348%7E0.jpg

Afbeelding_336.jpg

Afbeelding_338.jpg

Afbeelding_339%7E0.jpg

Afbeelding_340.jpg

Afbeelding_342.jpg

De kruisen op de foto,s zijn de gietstukken die vlak gemaakt moeten worden en haaks ...

Afbeelding_345%7E0.jpg

Ik ben als eerste begonnen met deze sectie ,,, in het model zijn het allemaak messing buisjes

Rocket%2520Saturn%25201B.jpg

Afbeelding_321%7E0.jpg

eerst even goed vet en vuil vrij maken ...

Afbeelding_322%7E0.jpg Afbeelding_323%7E1.jpg Afbeelding_324%7E1.jpg

dan even goed laten verdampen buuten ...

Afbeelding_325%7E0.jpg

en dan licht opschuren en weer schoon maken

Afbeelding_326%7E0.jpg Afbeelding_329%7E1.jpg Afbeelding_327%7E0.jpg Afbeelding_330.jpg

even passen in de resin sectie van onder hoeveel ruimte er is ivm laag dikte paint ... en dan de primer erop zeer dun in laagjes , het is met dit zeer warm weer erin en eruit en binnen laten drogen , anders krijg je zeker barstjes omdat messing een zeer hoof uitzettings vermogen heeft en dan weer snel krimpt en het is niet goed voor de auto primer van motip .

Afbeelding_333.jpg Afbeelding_335.jpg Afbeelding_349%7E0.jpg Afbeelding_350.jpg

en dan plaatsen in een 2x 4 rijtje voor 4 x zwart en 4 x wit voor de aflak ....

Afbeelding_351.jpg Afbeelding_353%7E0.jpg



Tot zover ....
 
Nou Luitjes , gisteren en vandaag heb ik weer wat kunnen doen ,,, het was niet al te warm .
De buisjes zijn gespoten in 4 x zwart en 4x wit ,, verder was het water pas maken en flink schuuren ... grof , fijn en fijner schuurpapier ... daarna een pin in het center , toen lichte gaatjes geboord en toen de conische gedeelte geplaats (waterpas) op de derde trap .
toen licht naadje in omtrek in de filler en glad gemaakt ,verder heb ik twee delen in de primer gezet .... en veel ribben licht ingesneden omdat er veel onregelmatigheden waren ...

Afbeelding_358%7E0.jpg Afbeelding_359%7E0.jpg Afbeelding_363%7E0.jpg Afbeelding_364%7E0.jpg Afbeelding_365%7E0.jpg Afbeelding_371.jpg Afbeelding_373%7E0.jpg Afbeelding_374%7E0.jpg

Afbeelding_376%7E0.jpg

Afbeelding_377.jpg

Afbeelding_380.jpg

Afbeelding_381.jpg

Afbeelding_382.jpg

Afbeelding_383.jpg

Afbeelding_384.jpg

Afbeelding_385%7E2.jpg

Afbeelding_386%7E0.jpg

Afbeelding_391.jpg

Afbeelding_392.jpg

Afbeelding_395.jpg

Tot zover ...................
 
Nou Luitjes ,,,

Ondanks het plakker de plakker weer ... toch aan het brouwen geweest ,,, ik heb het onderste gedeelte gespoten in block 2 versie ,,, en toen de vinnen ,,, toen de buisje in de bovenste draagmantel geplaats , laten drogen en toen de twee delen in elkaar geschoven .... toen de motoren geplaats nadat ze gespoten waren .... een lichte wash erover .. om het meer een using look te geven ...

morgen verder met de details en nog wat onderdelen onder vinnen plaatsen en dan stage 2 in de primer zetten ...


Afbeelding_429.jpg Afbeelding_430.jpg Afbeelding_431.jpg

Afbeelding_432.jpg Afbeelding_434.jpg

Afbeelding_436.jpg Afbeelding_437.jpg Afbeelding_438.jpg Afbeelding_440.jpg Afbeelding_443.jpg

Afbeelding_441.jpg

Tot zover ....
 
Nou de laatse twee dagen is het iets beter weer geweest om the spuiten ... ik heb gelijk de block 2 verdeling op de tweede trap aan gebracht ... en wat kleine details .. verder de CSM in de primer ...
de eerste trap en tweede trap zullen voorgoed aan elkaar gemonteerd worden ,, ook vanwege het versturen ,, het is steviger dan , alleen de Top de CSM capsule ,met onstappings toren zal los zijn voor het plaatsen later .. na zijn verscheping .
verder moeten er zeel kleine resin delen zoals ring rocket,s afgewerkt worden en plaatjes .. het kleine grut komt nu .aan de beurt

Afbeelding_514.jpg Afbeelding_517.jpg Afbeelding_516.jpg

Tot zover ..................
 
Nou de vorderingen gaan nu lekker vlot ,,, alle kleine onderdelen zitten erop , zoals staartvin stabilatoren , ect ... verder ben ik met de CSM capsule bezig geweest ...in de verf gezet ... de ontsnappingstoren zit inelkaar en die komt er morgen erop . verder de eerste decals aangebracht , morgen de laatste dingen en dan is deze ook weer klaar ...

Afbeelding_585%7E0.jpg

Afbeelding_586%7E0.jpg Afbeelding_587.jpg

Afbeelding_589%7E0.jpg Afbeelding_590%7E0.jpg Afbeelding_592%7E0.jpg

Afbeelding_593%7E0.jpg Afbeelding_594.jpg Afbeelding_595.jpg

Afbeelding_596.jpg Afbeelding_597%7E0.jpg

Tot zover ........
 
Nou de saturn 1B is ook klaar ,, de laatste details erop aangebracht ... en hij kon bij de anderen geplaats worden ... nu nog een atlas raket te gaan en de reeks is klaar ...

Afbeelding_618.jpg

Afbeelding_619.jpg

Afbeelding_620.jpg Afbeelding_622.jpg Afbeelding_623.jpg

Afbeelding_624.jpg Afbeelding_630.jpg Afbeelding_631.jpg Afbeelding_633.jpg

Afbeelding_635.jpg

Tot de laatste .............
 
Strak werk Bubble. Conische resinedelen lijmen is niet evident. Zeer mooi gedaan !
 
Ja man, van de bovenste plank, zeer mooi hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan