Hoofdsponsor

1/35 M1a2 sep [done]

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJs

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
1.020
Het volgende project is opgestart.
Ben even afgestapt van het WW2 geweld en ben begonnen aan iets moderns.
Namelijk de Abrams M1A2 SEP

History van M1

De main battle tank M1 Abrams is de voornaamste bestrijding tank van het Amerikaanse leger en de Amerikaanse Marine Corps, met drie hoofd versies die werden ingezet vanaf 1980 : de M1, M1A1 en M1A2. De meest recente versies van de M1A2 hebben een nieuwe Armour en elektronica-pakket. Het is genoemd naar Generel Creighton Abrams, voormalig leger chef-staf en opperbevelhebber van het leger van 37ste Armored Regiment vernoemd.

De M1 Abrams vervangen de M60 Patton in U.S. service, evenals de M48A5. Het heeft echter gediend naast de M60A3, die waren ingevoerd nog maar twee jaar voor de M1 ( in 1978 ), voor tien jaar.

De M1 Abrams is ontworpen door de Chrysler Defense en momenteel word geproduceerd door General Dynamics Corporation in Lima,Ohio, en voor het eerst werd ingevoerd in het US leger in 1980. Een verbeterde versie van de M1, de M1A1, werd in 1985 ingevoerd. De M1A1 heeft de M256 120 mm smoothbore kanon ontwikkeld door Rheinmetall AG van Duitsland voor de Leopard 2, verbeterde Armour en een CBRN beschermings systeem . De M1A2 is een verdere verbetering van de M1A1 met een commandant thermische viewer en wapen station, positie navigatie apparatuur, digitale gegevens bus en een interface eenheid radio.

Verdere upgrades bevatten verarmd uranium Armour voor alle varianten, een systeem herziening die alle A1s een terug als nieuwe toestand geven (M1A1 AIM), een digitale verbetering pakket voor de A1 (M1A1D), een gemeenschappelijk programma voor het standaardiseren van onderdelen tussen het Amerikaanse leger en de Marine Corps (M1A1HC) en een elektronische upgrade voor de A2 (M1A2 SEP).

Tijdens Operation Desert schild en Desert Storm en voor Bosnië, zijn sommige M1A1s gewijzigd met Armour upgrades. De M1 kan worden uitgerust met mine plow en mine roller bijlagen als nodig. De M1-chassis fungeert ook als basis voor de Grizzly combat engineering vehicle en de M104 Wolverine zware aanvals brug.

M1A2-SEP (System Enhancement pakket) is het onderwerp van deze kit. Het wordt geleverd met upgraded 3rd generation depleted uranium encased armor with graphite coding and upgraded electronics (240 new build, 300 M1A2s upgraded to M1A2SEP).

Meer dan 8,800 M1 en M1A1 tanks zijn geproduceerd voor een bedrag van 2,350,000– 4,300,000 dollar per eenheid, afhankelijk van de variant.

En hier dan een overzicht van de bouwdoos

De boxart

001.jpg

De tracks , metal barrel en wat PE

002.jpg

Enkele van de sprue's

003.jpg

004.jpg

008.jpg

Een PE setje van EDUARD (36006)

009.jpg

En nog een stowage set van LEGEND (1163)

010.jpg

En voor de liefhebbers een test van de M1A2 SEP

http://www.youtube.com/watch?v=52L0xjo7s10&feature=related

En een demo

http://www.youtube.com/watch?v=3E2d4yZG2VI
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tis een "fameuzen" dat ge hier in elkaar zult steken, er staat er ook al zo ééntje in mijn vitrinekast.
veel bouwgenot met deze grote jongen.
als hij af is moet ge er eens een panzer I naast zetten om te vergelijken en te zien hoe de panzers geëvolueerd zijn.
de ene past gewoon in de andere zijn motorruimte (bij manier van spreken)
 
tis een "fameuzen" dat ge hier in elkaar zult steken, er staat er ook al zo ééntje in mijn vitrinekast.
veel bouwgenot met deze grote jongen.
als hij af is moet ge er eens een panzer I naast zetten om te vergelijken en te zien hoe de panzers geëvolueerd zijn.
de ene past gewoon in de andere zijn motorruimte (bij manier van spreken)

Ja Famo, nu k*kt ge toch wel in mijn rapen zulle ! En ik maar denken dat ik een stoere jongen aan het afwerken was !!! LOL

Nee serieus, dit gaat een fantastisch project worden, de intro van je nieuwe topic is voorzien van een mooie uitleg en ook de foto's spreken voor zich.

Ik ga deze volgen van a tot z ook al is post WOII mijn muze niet, het gaat hier wel om een serieuze krachtpatser die afgeladen met al dat aftermarket spul ongetwijfeld een showbeest gaat worden !
 
Ik ben eigenlijk al enkele weken geleden begonnen aan de hull en toen gebeurde het.
Moest een onderdeel van sprue U hebben maar ................... Sprue U was nergens te vinden,
hobbyruimte 10 keer afgezocht en NIEKS :@:@:@
Heb toen een mail gestuurd naar de winkel waar ik de doos had gekocht,een week later eens gebeld en ze hadden het door gegeven aan de vertegenwoordiger en na 2 weken wachten kreeg ik een telefoon dat de sprue was toegekomen :) :) :) . En zo wil ik toch eens de winkel (Timms modelbouw Oostende) bedanken voor de goeie service. Zo kan de bouw toch verder gaan
De eerste foto's volgen binnenkort
 
effe off-topic....
Heb ik niet ergens gehoord dat Timms zou stoppen met modelbouw? Of ben ik verkeerd?
 
Ik ben eigenlijk al enkele weken geleden begonnen aan de hull en toen gebeurde het.
Moest een onderdeel van sprue U hebben maar ................... Sprue U was nergens te vinden,
hobbyruimte 10 keer afgezocht en NIEKS :@:@:@
Heb toen een mail gestuurd naar de winkel waar ik de doos had gekocht,een week later eens gebeld en ze hadden het door gegeven aan de vertegenwoordiger en na 2 weken wachten kreeg ik een telefoon dat de sprue was toegekomen :) :) :) . En zo wil ik toch eens de winkel (Timms modelbouw Oostende) bedanken voor de goeie service. Zo kan de bouw toch verder gaan
De eerste foto's volgen binnenkort

Er zijn nog steeds winkels en fabrikanten die weten hoe het hoort gelukkig, ik heb het zelf ook eens een paar keer aan de hand gehad en ben altijd goed geholpen. Enkel die keer in s'Hertogenbosch daar gelaten, het kwam op den duur wel goed maar met veel 5en en 6en incl. frustratie.

Ik heb er wel mee geleerd dat wanneer ik iets aanschaf, ik thuis eerst de kit controleer op alles vooraleer hij op de stack gaat.

Mooie kit trouwens met de nodige upgrades, eentje om te volgen. Sukses met de build en laat de pics maar snel komen.
 
effe off-topic....
Heb ik niet ergens gehoord dat Timms zou stoppen met modelbouw? Of ben ik verkeerd?

Dat zou wel kunnen want heb gezien dat er veel van de bouwdozen aan de helft van de prijs staan.
Maar kan het niet bevestigen dat ze er mee stoppen. Ze vertelden wel dat hun vertegenwoordiger waar ze zeer content van waren zijn ontslag had gekregen
en ze waren daar niet gelukkig mee en hun nieuwe aankopen verliepen nog al stroef misschien is dat de reden.
 
Een kleine update

De tracks zijn ds tracks en de guide horns waren allen apart.
Dus was een paar uren zoet om alles van de sprue's te halen en ze te monteren. :wacko:
Het resultaat mag er wel zijn vind ik.

011.jpg

De tracks dan gedryfit en vond dat ze te lang waren. Heb er 1 schakel van tussen gehaald en dit is het resultaat.

012.jpg

Ook al een beetje PE aangebracht. Lijm moet nog een beetje opgekuist worden.

013.jpg

014.jpg

Dat was het voor nu. Werkzaamheden verlopen niet zo snel bij dit warm weer 8)
 
Tja bij die kerels staan de tracks strak gespannen.
Onlangs nog een docu gezien over deze jongen. Tja , indrukwekkend met zijn turbinemotor
 
DJs, zijn dat scharnierende handgrepen op die ene foto ? De tracks liggen er heel netjes op ! Die DS spaghetti's zijn van kwaliteit wel echt goed he ?
 
Tja bij die kerels staan de tracks strak gespannen.
Onlangs nog een docu gezien over deze jongen. Tja , indrukwekkend met zijn turbinemotor

Daarom dat ik eens een technotank wilde maken omdat er veel info over te zien en te vinden is.
Brutte kracht op hoog technologisch niveau :)
 
DJs, zijn dat scharnierende handgrepen op die ene foto ? De tracks liggen er heel netjes op ! Die DS spaghetti's zijn van kwaliteit wel echt goed he ?

Guy ze stellen scharnierende handgrepen voor maar ze kunnen niet bewegen. Ze zijn wel een grote verbetering dan het stukje plastiek die er op stond.
De tracks zijn inderdaad van goeie kwaliteit,wel wat werk met de guide horns maar het is echt wel de moeite waard.
 
Guide horns ! mhm ,weer iets dat we bijweten sè
 
Een kleine update.

De bouw loopt niet zo snel want er komt veel PE werk aan te pas.

Ben aan de turret begonnen

015.jpg

.50 ammo boxes

016.jpg 018.jpg

Handgrepen werden ook vervangen.

017.jpg

120 mm alluminium loop en een coaxial machine gun loop uit PE gerold , de naad werd gesoldeerd.

019.jpg

Nieuwe scharnieren

020.jpg

Bevestigingspunten van de kabelgeleider voor de smoke dischargers werden ook vervangen
(wat een prutswerk :wacko:)

021.jpg

Ook de bevestigings beugels van de smoke dischargers werden vervangen door PE.

022.jpg 023.jpg

Zo dat was het weer voor nu. Ga rustig verder doen met het plaatsen van meer PE :D
 
Afgezien van het goede werk, erg mooie foto's !
 
Yoooo collega bouwers

We zijn hier weer met een kleine update.
De bouw verloopt niet zo snel met al dat PE
De opbergboxen voor de smoke granades werd voorzien van nieuw scharnier, sloten en bevestigingsbeugels.

024.jpg

Heb dan 4 gaten geboord en stukjes plastic rod ingestoken en daar werd dan de box opgemonteerd.

025.jpg

De smoke dischargers werden ook voorzien van een kabel

026.jpg

Het achterdek bestaat uit verschillende panelen wat eigenlijk wel handig zou zijn moest
hij gebouwd worden met zichtbare motor maar in mijn geval werd alles dicht gemaakt wat
wel wat schuur en aanpassings werkzaamheden nodig had. Maar na veel geduld toch een mooi
resultaat geeft. De roosters en handvaten werden vervangen door PE.

027.jpg

De beschermkappen van de achterlichten werden ook vervangen en een nieuwe kabel met beschermkap werd gescratcht (rode pijl).
Ook werd een constructiefout op het achterdek weggewerkt door een stukje plasticcard (gele pijl)

028.jpg

029.jpg

De spatlappen vooraan zijn ook vervangen door PE

030.jpg

Ook de side skirts werden voorzien van de nodige PE

031.jpg

032.jpg

033.jpg

Ze werden zelfs voorzien van hull number plates

034.jpg

Zo dat was het voor nu, ik weet dat het veel over PE ging maar als dat allemaal achter de rug
is gaan we alles een verfjasje geven :D
 
Nog een heel kleine update.
De opstap werd ook vervangen door een echt staal kabeltje

035.jpg

Thats it
 
Ziet er allemaal zeer netjes uit DJs

Zaten die kabeltjes (en zijn het in elkaar gedraaide kabeltjes?) ook in de kit of update set?

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan