Hoofdsponsor

1/35 M1a2 sep [done]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap werk DJ's.

Van welk materiaal zijn de tracks gemaakt ?

Wat een verschil met de Abrams kit die ik aan het bouwen ben zeg ! Als ik zie hoe mooi Dragon deze kit gemaakt heeft, begin ik te geloven dat de mijne 100 jaar geleden is gemaakt.
 
@ Famo: er bestaan verschillende soorten van beugels heb ik gezien op foto's.

@ Guy : Bedankt

@ Wet Sellery: de tracks zijn DS materiaal, dat is een soort rubber of zo, maar denk van te kijken om workable tracks te leggen van AFV als ik ze ergens vind
want pakte gisteren mijn tracks vast nadat ze een tijdje opzij hebben gelegen en een deel van die guide horns sprongen er zo vanaf. :@
 
Oke heb vandaag eens de AB opgestart, en begonnen met de basiskleur te leggen.

Deze bestaat uit Dessert Yellow, Deck Tan en White, gemengd in de verhouding 4/5/1 en verdund 1 op 6.

Heb dan wat kleurnuance gezet, sommige vlakken werden wat opgelicht door wat meer wit aan de basiskleur toe te voegen
en andere vlakken die meer in de schaduw zitten werden wat donkerder gespoten door wat meer Dessert yellow in de basiskleur te doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dit zijn de gebruikte kleuren.

attachment.jpg

De kleurnuances komen nog niet echt goed uit, misschien dat ik na droging van de verf dit nog eens wat ga bijwerken.

Tot de volgende.
 
in ieder geval zuiver gespoten é
 
Fijn spuitwerk, ik zie toch nuances hoor !
 
Deftig spuitwerk en de nuances mis ik meestal zelf ook op mijn eigen foto's. We zijn ook bouwer hé en geen fotograaf!;)
 
mooi gespoten, benieuwd naar het vervolg. welke richting gaat ie uit? stofmonster?
 
Prachtige build weeral....

Ben al benieuwd naar het volgende...
 
Knap werk DJ's.

Van welk materiaal zijn de tracks gemaakt ?

Wat een verschil met de Abrams kit die ik aan het bouwen ben zeg ! Als ik zie hoe mooi Dragon deze kit gemaakt heeft, begin ik te geloven dat de mijne 100 jaar geleden is gemaakt.

Als ik het model van DJ's zie denk ik dat mijne M1A1 met mine plow (idem zoals die van U) nog wel enkele jaren in de kast zal blijven liggen. Voor de tracks alleen al zou je hem laten voor wat hij is.
Denk zelfs dat dit een volledig nieuwe kit is die Dragon heeft gebracht.
 
Bedankt mannen en na droging zijn de nuances nog iets beter zichtbaar, ga dit proberen nog wat te accentueren met filters.

@ Silenoz: Een klein stofbeestje maar met veel bepakking.

@ Pastis: Ik vond wel jammer dat er bij de mijne geen mine-plow zat, en de tracks van dragon ga ik niet gebruiken. Die zijn uit DS materiaal en zijn precies een elastiek.En de guide horns komen ook los als ge de track plooit daarom heb ik besloten om ze te vervangen door tracks van AFV.

attachment.jpg
 
DJs : knap spuitwerk geleverd

tom
 
Na lange tijd deze ook nog eens uit de kast gehaald.

Het beest werd voorzien van hier en daar wat filters van Sin.

Daarna werd hij ingelijnd met de wash voor OIF & OEF van AK interactive

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Sommige opliggende onderdelen werden nog wat opgelicht met titanium white olieverf zodat er wat meer kleurnuance ontstaat.

attachment.jpg

Ook werd de groene sideskirt ,de werkkoffer en de trekbaar behandeld met olieverf om wat variatie in het groen te krijgen.
Dit werd gedaan door gebruik te maken van Titanium white, Indian red, Ultramarijn blue en Olive green. Alles werd ook al wat voorzien van
paintchips.

attachment.jpg

attachment.jpg

En het beest werd voorzien van streaking effects van AK interactive

attachment.jpg


Een close up van het streaking effect

attachment.jpg

En als laatste werden de wielen ook al voorzien van een wash. Dit gebeurde met 2 verschillende washes
om wat variatie te bekomen.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij ziet er fantastisch uit, en een uitleg waaraan velen wat zullen hebben ! Thanks mate !
 
Ziet er inderdaad een mooie tank uit en mooi gedetailleerde uitleg.
 
Schitterende weathering, om de vingers van af te likken :P allez, ofziets, lol.....
 
Een beetje spelen met kleuren en producten brengen je model in leven
Knap !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan