Hoofdsponsor

1/35 M1a2 sep [done]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch een ferme bak é , en propertjes afgewerkt
 
Nu de T-80 gewassen en in de droogkast staat ga we terug verder met deze.
De periscopen heb ik eens op een speciale manier onder handen genomen.
Heb aan de binnenkant een blinkend rode strip gekleefd en aan de buitenkant een doorzichtig stukje blauw plastic. En dit is het resultaat.
De pijl toont het stuk blauwplastic (gevonden in de nieuwe auto's die ik dagelijks vervoer :27::27:)

053.jpg

En hier gemonteerd in de cupola.

054.jpg

055.jpg

En hier gemonteerd op de turret, dit vraagt wel wat aandacht om mooi uit te lijnen want er is geen paspen of zoiets voorzien.

056.jpg

Tot de volgende
 
Next update.

De ganse middag bezig geweest met de .50
Een nieuwe loop van RB model en nog wat ander PE werk.

057.jpg058.jpg

059.jpg060.jpg

061.jpg

En hier even op de turret gezet.

062.jpg

Ook nog even de tijd gevonden om de munitiehouder en kist te maken ook uit PE

063.jpg

064.jpg

Zo dit was het dan voor dit weekend.
 
Goe gevonden ,die periscopen. We leren bij !!!!! Maar dat geel is toch plaklint (om te AB-en) of ben ik nu zo verkeerd ?

En die .50 in zijn totaal :O:O:O..........schoon é, BIG !!!!!!!
 
Goe gevonden ,die periscopen. We leren bij !!!!! Maar dat geel is toch plaklint (om te AB-en) of ben ik nu zo verkeerd ?

En die .50 in zijn totaal :O:O:O..........schoon é, BIG !!!!!!!

Ja dat geel is tape om te AB, heb die aangebracht voor ik de periscopen op hun plaats lijmde, zo kon ik ze mooi op maat snijden.
 
Pfff, amaai... wat een achterstand heb ik hier.
Tegen dat ik alles gelezen heb ben ik pensioengerechtigd.

Maar dit is toch wel een héél mooi exemplaar!
Prachtig hoe je met die PE omgaat, DJs.
Ik ben al benieuwd naar het vervolg. ;)


Droop
 
Update-tje

De 7.62mm M240 Machine-Gun werd ook een beetje voorzien van Pe

065.jpg066.jpg

Eventjes gedryfit op de turret.

067.jpg

Heb ook de beschermplaat van de uitlaat roosters gemaakt maar de deze word
niet aan de roosters gehangen maar zal aan de turret worden gehangen.

068.jpg

chow
 
Fijne details alweer, de laatste tijd is er bij militair rollend materieel zoveel moois te zien !
 
Die beschermplaat waar ge van spreekt , is dat voor de tubinemotor-uitlaten ?
 
Die beschermplaat waar ge van spreekt , is dat voor de tubinemotor-uitlaten ?

Ja die komt normaal voor het middelste rooster. Waarvoor het juist dient weet ik niet.
Ik denk dat het is om de warmte van de motor omhoog te leiden. Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.
Maar als ge foto's bekijkt van de plaat is hij redelijk geroest dus ik denk dat hij redelijk warm moet krijgen.

Blauwe pijl : Plaat
Gele pijl : Plaats waar hij anders hangt.

abrams_25.jpg
 
Dat zijn zo dacht ik, jetmotoren in het achterdek dus ik denk dat die plaat wel héét kan worden. Is dus ook erg verbrande verf en roest natuurlijk.
 
Mooie details en zeer mooi PE werk hoor, mooie verslag en mooie foto's, dus ga vooral zo verder, ik blijf jullie zoveel mogelijk volgen :)
 
Ja het zal wel voor afscherming zijn om bv tijdens het laden op een aanhanger, boot of tijdens het manouvreren in het basiskamp etc....
Als ge daarachter staat en hij geeft gas ,dan is uw pruik weg (denk ik) :8
 
Ja het zal wel voor afscherming zijn om bv tijdens het laden op een aanhanger, boot of tijdens het manouvreren in het basiskamp etc....
Als ge daarachter staat en hij geeft gas ,dan is uw pruik weg (denk ik) :8

Tis daarom dat ge heel kort haar moet hebben in het leger.

Dit hoort ge als dat spel start :261:
Zet het geluid van je pc op luid. ;)

http://vimeo.com/920046
 
Dat zijn zo dacht ik, jetmotoren in het achterdek dus ik denk dat die plaat wel héét kan worden. Is dus ook erg verbrande verf en roest natuurlijk.

Ja Guy het is AGT-1500 horsepower gas turbine motor,hij kan zelfs op 3 soorten fuels rijden, namelijk diesel, petrol en kerosene.
 
Mooie details en zeer mooi PE werk hoor, mooie verslag en mooie foto's, dus ga vooral zo verder, ik blijf jullie zoveel mogelijk volgen :)

Bedankt Dirk, we doen ons best hé.
 
Nu de T-80 op zijn einde loopt heb ik deze weer eens boven gehaald.

De trekbaar hangt normaal vooraan de tank maar op sommige foto's is te zien dat er zijn die speciale beugels hebben achteraan om de trekbaar in te leggen.
Vond dat dit er beter uitzag en heb dan maar besloten om te na te maken.

De lipjes van de beugels moeten nog verwijderd worden.Deze dienen nog enkel om deze gesloten te houden want ze zijn nog niet gelijmd omdat ik de trekbaar er nog wil uithalen om te schilderen.

En hier het resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zover deze kleine update
 
die beugels hebben aan de ene kant scharnieren en aan de andere kant bouten. Is dat altijd zo, of is het in sommige gevallen één of andere clamp ?
 
Weer goed gefabriceerd DJs, ziet er overtuigend uit !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan