Hoofdsponsor

1/35 M1a2 sep [done]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Ron dank je
Nee het kabeltje zat niet bij de kit of update. Het is eigenlijk van een rolletje kabel dat mijn vrouwtje eens gebruikt heeft voor bloemschikken of zo iets en dat ze niet meer gebruikt en die ik dan maar heb aangeslegen. :laugh::laugh: Het is een kabeltje van ongeveer 4.5 mm dik en is ideaal voor deze toepassing :D

@ Scotty deels gelijmd en deels gesoldeerd
 
Ja gedimme Danny , dat komt dik in orde é zeg. De laatste keer dat ik hem zag was het al in orde maar met de nodige leidingetjes en kabeltjes erop zijn dat de puntjes op de" i ".
Nu moet ik wel zeggen dat er op je smokedischargers wel nog een vertikale en horizontale gietnaad zit :O. Tis maar dat je het weet ;)

Die stalen opstapkabel (die je aangeslagen hebt) is dat één die je in alle bochten kan wrijgen en als je hem loslaat weer terug rechtspringt of blijft die in zijn gewenste vorm liggen ? Indien hij in zijn vorm blijft liggen, breng dan eens een meter of 30 mee aub ^^

Die side skirts, waren die niet in 1 stuk ? of heb ik misverstaan laatste keer.
Indien je ze uitelkaar gekregen hebt......puik werk
 
Famo bedankt voor de opmerking van de gietnaad had het zelf nog niet gezien. Heb ze zelfs al verwijderd :P

Dat kabeltje is hetgeen waar ik over gesproken heb in zelzate en die 30 meter zal niets jammer genoeg niets worden,want hij springt in alle richringen. Het was voor je winch zeker ? ;)

De side skirts bestaan uit 3 stukken waarvan het middenstuk vast hangt en het voor- en achterstuk kan je open of dicht monteren.
Ben ze nu aan het monteren wat wel wa prutswerk is. Zal dan een fotoke posten -foto-
 
UPDATE

De side skirts zijn gemonteerd.
Hier te zien in gesloten toestand

036.jpg

De voor- en achterkant kunnen scharnieren.
Achterkant

037.jpg

Voorkant

038.jpg

Ook nog wat aan de turret gewerkt.
De racks werden gemonteerd maar de smoke dischargers moesten terug verwijderd worden want die stonden iets te ver achteruit en de racks konden niet passeren :dry: :dry:

039.jpg

Ook het bustle rack achteraan werd al deels gemonteerd. Volgens het plan moet je hem eerst helemaal tesamen steken voor je hem op de turret plaatst maar ik heb dit niet gedaan.Ik heb eerst de 2 beugels aan de turret gemonteerd en dan het onderst van het rack omdat je zo zeker bent dat alles mooi uitgelijnd op de turret past.

040.jpg

De Vapor Compression System Unit werd voorzien van wat PE. Het deksel van de koffer was normaal ook van PE maar die is van tussen mijn vingers geglipt en verdwenen tussen een spleet in de vloer :wub:.
Heb dan maar een deksel van plasticcard gemaakt.

041.jpg

042.jpg

Dat was het weer voor nu
 
Het deksel van de koffer was normaal ook van PE maar die is van tussen mijn vingers geglipt en verdwenen tussen een spleet in de vloer :wub:.

Oei, dat de poes maar oppast dan...
Binnenkort hebben de muizen genoeg PE om hun eigen tank te bouwen. :32:

Mooie dingen die we hier zien hoor, ik volg.
 
vloer openbreken is ook een optie :))

Voor de rest ziet er dat zeer goed uit é. Wel tof dat die side skirts kunnen opendraaien. Nu is natuurlijk de vraag : Zult ge ze laten openstaan nadat hij afgewerkt ? is want anders heeft het niet veel zin als ge ze dichtdoet, of ben ik mis ?
 
Indrukwekkend beestje, even imposant werk dat je erin steekt, zal weer een knappe bak worden. Verder kan ik er niks van zeggen, heb totaal geen verstand van dit soort wapens.
 
vloer openbreken is ook een optie :))

Heb toch maar voor een andere optie gekozen, plasticcard :yeah:

Wat de sideskirts betreft ben ik er nog nie helemaal uit
Heb in gedachten 1 kant open en andere kant gesloten.:33:
 
dat zal het best zijn anders zal je een tamelijk grote sokkel nodig hebben, niet ? Je sokkel kan een max. afmeting hebben van 1.22m x 2.44m of 1,22m x 3.05 m ,tis maar dat je het weet é :laugh::laugh:
 
Ola ik heb blijkbaar dit topic over het hoofd gezien ziet er zeer goed uit als ook de PE heb je al een idee in welke kleuren je deze gaat zetten...
 
@ Danny : Bedankt , dit is er eentje dat een zandkleur gaat krijgen.
 
Mmmjjjjaaaaaa............ Waarom eens geen 3-tonen camo ? (NATO-kleuren). Allez ge doet er van dat ge wilt natuurlijk, maar zie je een abrams dan is ie in het zandkleur. Ik heb er hier één staan in 3-tonen en vind het toch een totaal ander beeld van het model alleen al door de kleuren.
Met jou manier van AB-en en afwerken ( filter, wash, enz.....) moet dat toch zeker te doen zijn en ik weet dat het een model zal zijn om U tegen te zeggen.
Das mijn opinie natuurlijk é Danny, wat niet wil zeggen dat hij in zandkleur verkeerd zal zijn, integendeel !
 
:33::33::33: Ja mannekes heb nu al van verschillende mensen de vraag gekregen om hem in een 3 kleuren camo te steken.
Ben nu toch al serieus aan het denken om dat te doen want bijna elk model
dat je ziet is er eentje in zandkleur. Hou jullie op de hoogte wie weet hé.
Moesten er mensen zijn die de juiste kleur nummers weten zou dat altijd welkom zijn,spaart wat opzoekingswerk uit :)
 
Tamiya verf
XF-69 nato black
XF-68 nato brown
XF-67 nato green

aub sie
 
Yooo gasten het is weer tijd voor een kleine update.

2 PE houders met resin jerrycans voorzien van een riempje.
Die bleken tekort te zijn en werden dan maar verlengt met een stukje alu. Foutje van Eduard :nowink:

043.jpg

En al eentje gemonteerd.

044.jpg

Het bustlerack werd ook verder afgewerkt alsook het extension rack

045.jpg

Onderkant racks en de kabelgeleidingen van de VCSU.

046.jpg

Er werd ook nog een extra materiaal koffer uit PE gemaakt. Onderaan een alu strip gekleefd om de houder van de koffer te simuleren.

047.jpg

048.jpg

De smokedischargers werden ook terug gemonteerd.

049.jpg

En voor de liefhebbers een kleine walkaround.

050.jpg

051.jpg

052.jpg

Zo dat was het weer voor nu.
Alle feedback is welkom.
 
Ik ben lief...en hebberig...Telt da dan ook?

Mooi werk hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan