Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
SciFi Pletmobiel aka toyota buske met dikke wielkes [!]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 19

Discussie: Pletmobiel aka toyota buske met dikke wielkes [!]

Standaard Pletmobiel aka toyota buske met dikke wielkes [!]

Naar aanleiding van een groepsbouw op modelbrouwers heb ik de mobiele geschutkoepeltjes even aan de kant gezet en mijn reserveonderdelen bovengehaald.
    Het verhaal situeert zich in een post-apocalyptische wereld waar de overlevenden een bittere strijd leveren om de laatste restjes benzine, water en voedsel. Met verbouwde voertuigen banen ze zich een weg door het niemandsland, steeds op hun hoede voor aanvallen van rivaliserende bendes.

De grote rommelhoop waar hopelijk iets venijnig gaat uitkomen

Eerste ideetje was om het chassis van een amerikaanse wegreus te gebruiken met dikke truckbandjes maarja, daar gaat zowat iedereen al voor

Dus even in mijn tuinhok gedoken en iets anders bovengehaald. Men neme een stuk pvc buis, zaagt er wat stukjes af en viola, een nieuw idee is geboren.

Natuurlijk sturen zo'n wielen niet erg lekker en toeval wil dat ik deze week op het werk met een pletwals moest rijden. Dus lijntje getroken met tape

Even de beest uithangen met de zaag en andere snijmateriaal en kijk eens aan, er begint zich iets te vormen

Dit is weer zo'n projectje waar alles kan en niets moet dus fun gegarandeerd
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Een project waar de inspiratie en vindingrijkheid van af druipt. Schitterend gewoon.
    Ik ga het zeker volgen, want dit wordt zeker een juweeltje.

Heligroeten,

Nick

Ron
    Gast

Standaard

Helemaal met Nick eens en ik ben benieuwd hoe dit uitpakt

Ron

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Het verhaal errond spreekt me enorm aan. Dit zou zelfs een prachtige groepsbuild kunnen zijn. Ik zou me er onmiddellijk op inschrijven denk ik. Van die Mad Max achtige toestanden, vleug humor erdoor,...ik ga deze volgen, love it already !

Standaard

Thomas goes Fallout or Mad Max
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Spring maar op de trein jongens, hij gaat toch maar traag vooruit

Guy, je kan je nog inschrijven op modelbrouwers als je wil En anders doen we binnenkort hier ééntje, ik heb nog honderd-en-één ideeën voor verbouwde voertuigen

Deze week niet veel tijd gehad om verder te doen, niet veel goesting ook na thuis te komen met kletsnatte kleren. Tja, het nadeel van buiten te werken hé; zeker als het af moet

Toch een kleine vooruitgang geboekt met de verpletteraar der automobielen, de platmaker van stalen rossen, de koning van schroothoopjes .... Grootheidswaanzin ofwat

Aangezien dit camionetteke toch aardig wat gewicht gaat moeten meesleuren zal het standaard chassis niet voldoen. Dus de gordijnrails uit de raamkozijnen getrokken, even de zaag, schaar en vijl erin, beetje passen, meten en plakken en kijk eens aan, twee nieuwe chassiskes zijn geboren.

Al dat gewicht moet natuurlijk ook voortbewogen worden en het standaard vierpittertje komt wat adem te kort om die monsterlijke rollen aan de gang te houden dacht ik zo. Komt daar nog bij dat dit alles hydraulisch werkt moest er natuurlijk een knoert van een dieselmotor ingebouwd worden. Eerst dacht ik nog aan een vliegtuigmotor maar de lambo diablo bouwdoos bracht de oplossing. Even wat sleutelen en hier en daar een klein aanpassingske en de V12 oliebrander is geboren.

hij is natuurlijk nog niet helemaal af, er komen nog wat leidingen en pompen op om het geheel wat drukker te maken. Zal leuk worden om te schilderen

En een laatste foto voor vandaag om aan te tonen dat Pascal niet de enige chaoot is

Sci-Fi enthusiast

Standaard

We volgen,

bwa mijn tafeltje is ook chaotisch hoor :p
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Op zo'n tafels worden geniale dingen geboren !

Standaard

Het heeft even geduurd maar hier ben ik weer met een update. Wat volgt is het resultaat van hier en daar een half uurke prutsen.

Eerst en vooral ben ik verder gegaan met de motor wat meer pit te geven, dus enkele turbokes gemaakt. Deze heb ik gemaakt dmv het verwarmen van dikke stukjes spreu en dan voorzichtig te plooien. Een beetje bijwerken met putty en een stukje buis erop om een redelijk goed gelukt modelleke neer te zetten.

En op hun plaats aan de motor voorzien van olieleidingen

Op dat moment zat ik even vast met de motor en ben ik aan een paar pistons begonnen.
    Zo'n windmuziekding van moeder de vrouw gesloopt en een stukje holle buis bij de hand genomen.

Beetje groot materiaal om aan modelbouw te doen erbij

Draai,draai,draai

Na wat schuren en in elkaar schuiven krijg je dit

Ben er nog niet helemaal uit waar ik ze ga plaatsen maar ze zullen nog wel ergens van pas komen

Ook een beetje nagedacht over de wielkes, zoals misschien al opgevallen bij een vorige foto ben ik hier een andere richting mee uitgegaan. Ik ga met vier aparte pletters werken. Veel handiger om te plaatsen en dan kan er ineens een differentieel tussen, wat ook weer wat stoerder overkomt.

Hoe verder dit vordert, hoe moeilijker het wordt om alles passend te maken en toch toegankelijk te houden voor de schilderwerken achteraf. Kopke erbij houden dus
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Ja Thomas, als je zo doorgaat is je halve interieur gesloopt tegen dat je boliede klaar is...

Heligroeten,

Nick

Standaard

Geen gebrek aan inspiratie blijkbaar, leuk om zien.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Wat een leuk project Tomas

Ik zie op de laatste foto dat ge de pvc buis aan de openingen hebt dichtgemaakt. Hoe hebt ge die grote cirkels gemaakt ?

Groeten

Wet Sellery

Standaard

Nick; ik kan je nu al zeggen dat ik over de helft zit met slopen

Dominiek, thanx

Pascal, gewoon met passer en schaar. Ik heb dun plasticard ( 0.45mm) gebruikt hiervoor en dat is perfect te doen met een schaar.

Ik heb een toepassing gevonden voor de pistons die ik eerder gemaakt had. Eerst en vooral maken we het buske terug uit één deel

Piston een beetje bijwerken en op z'n plaats om de indruk te geven dat de hele boel uitschuifbaar is

De eerste bescherming is ook een feit. Dit is de binnenbekleding van de achterklep, deze heb ik opgevuld met plamuur, gladgeschuurd en rivetgaatjes aangebracht aan de zijkant. Lijkt nu een pantserplaat om de motor vrij te houden van ambetanterikken die met hun knaldingskes afkomen

Straks verder, eerst gras afrijden
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
    Straks verder, eerst gras afrijden
    Ik hoop maar dat de grasmachine het overleeft, want zo te zien is Thomas op een slooptocht naar bruikbare materialen
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Wat me nog het meest opvalt, is dat alles heel overwogen gebeurt, zodat ieder onderdeel ook nog steek houdt, ferm zulle !

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten