Hoofdsponsor

1/48 Douglas A-1H Skyraider (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Het volgende modelletje dat ik jullie wil voorstellen is de Douglas A-1H Skyraider (Revell-1:48).
Dit toestel heeft z'n kunnen in de Vietnam-oorlog bewezen.
Het was tevens één van de laatste door een prop aangedreven fighters.

Dit dio'tje (of is dit nu een vignette? :confused:) stelt een Skyraider voor op het dek van een vliegdekschip.
Straks worden de wings ontvouwd en zal het z'n dodelijke napalm over het Vietnamese grondgebied uitspuwen.

Ready for take off?

1_Skyraider_001.jpg

1_Skyraider_002.jpg

1_Skyraider_005.jpg

1_Skyraider_006.jpg

1_Skyraider_007.jpg

En als jullie je nu moesten afvragen wat die dikke zwarte strepen op de romp zijn? Wel, dit zijn roetaanslagen van de uitlaten.
Deze toestellen verstookten nogal wat olie met dit als resultaat:

1_skyraider_echt.jpg


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met die olie moest alles soepel blijven bewegen he, een vastloper in de lucht zit je niet op te wachten. :eek:

Ook dit is weer een mooi dio geworden. Toch heb ik hier wel een puntje bij voor een volgende keer. Het zou mij toch niet duidelijk geweest zijn dat het op een dek van een vliegdek schip zou gaan. Ik zou toch meer een soort van lift of schagt uitbeelden. Met een harde rand naar beneden en met een duidelijke afschijding, zodat je kan zien dat het vliegtuig uit de hangaar komt. ;)Maar goed dit is mijn beschijden mening. :D
 
Dit moet een héél klein stukje van het dek voorstellen, hoor.

Alles wat meer is zou teveel zijn want dan krijg ik het geheel niet meer in de vitrine. :)


Droop
 
Dit moet een héél klein stukje van het dek voorstellen, hoor.

Alles wat meer is zou teveel zijn want dan krijg ik het geheel niet meer in de vitrine. :)


Droop

oplossing:

een grotere vitrine ;)
 
ziet er heel mooi uit!
Deze kit wil ik ook ooit eens maken ;) viel de pasvorm een beetje mee?

greetz

merlijn
 
De pasvorm viel heel goed mee.
Het enige zwakke punt aan dit model is dat het opliggende panellines heeft en dat het daarom niet echt aan te raden is om het een beetje deftig te verweren.

De bijhorende figuurtjes (én de piloot) zijn van Hasegawa.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan