Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz. 7/1 2 cm Flakvierling 38 auf Selbstfahrlafette [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi stukje priegelwerk aan deze Schwein mobiel :) en het begin hier ook meer en meer te kriebelen om eens iets te scratchen.

Ron
 
Ja Famo ewel ik heb nu al 10 keer op en neer gescrold om iets te vinden van opmerkingen maar niets hé :O :D
Zeer mooi scratchwerk dat ge hier brengt ja en de tijd gaat inderdaad snel als ge aan zoiets bezig bent.
Die pin voor de trekhaak vind ik ook zeer goed ,is dat van een PE set of hebt ge dat zelf gemaakt.
Het enigste dat ik misschien zie 8) is komt er voor dat kettingetje ook nog een gaatje in die pin of is het een ander systeem.
 
@ DJs : het onderste van die pin is afgesneden van het originele, het bovenste (rondelletje en handvat) komt uit de PE set. Het handvat is afgesneden van de messing stangetjes die ook in de PE set zaten. Het kettingetje is voorzien van een rondelletje die niet volledig gesloten is zodanig dat je geen gaatje moet boren in het handvat, maar ja ,dat is zo een beetje systeem B. Het kettingetje heb ik er nog niet opgezet want tegen dat het model af is , is dat al 20 keren afgebroken.

@ Ron : we wachten in volle spanning af op je modellen die je zal scratchen. :)
 
Wauw zeg !! tis hier druk bij de militaire voertuigen, tzal door het slechte weer zijn.

Ok, het volgende stuk is de vertikale plaat die de motor scheidt van de stuurcabine.
Dit is het stuk uit de doos met de nodige sinkholes erin , damned !!!:@



Het stuk gezuiverd van de dingen die zullen vervangen worden door PE en scratch. De sinkholes ook maar opgevuld é.



De steunen voor het paneel zijn PE. De bouten hangen eraan en deze moet ik gewoon overplooien en vastkleven wat voor een keertje minder werk met zich meebrengt. Natuurlijk moet de rest nog geplooid worden.



De tweede plooien op dezelfde manier en op de schiedingswand zetten. Van dit steun is de fijne ribbe (dichst bij de camera) en het stuk met de gaten erin gesoldeerd.





Het horizontaal zweetje rechts is het supportje voor een beschermingskap van de stuurinrichting. Die kap moet nog gemaakt (geplooid) worden.

Een verstevigingszwee werd gescratcht. Daaronder komt het gaspedaal te hangen , m.a.w. het gaspedaal hangt aan het scheidingspaneel. Daar het paneel anders gaat plooien als de chauffeur op het gaspedaal trapt heeft men dat stuk paneel verstevigd



Voila, tot hier dezen updeet
 
om het met één woord te beschrijven: Prachtig! Zo'n oog voor detailkes, tis ongelooflijk. Wat wordt dit een prachtbak!
 
Dit is een heel stuk beter Famo zelfs het kleinste stukje plastiek wat het ook mag zijn krijgt een meer waarde door PE..

De leidingen die je hebt weg geschuurd gaan deze ook opnieuw aan gebracht worden..
 
Famo, wat in hemelsnaam zijn zweetjes ? Ik hoop maar dat ge geen Duits begint te klappen want man wat een zw**nentaal vind ik dat...

Voor het overige de gebruikelijke lofzang over je verzorgde werk, fijne schratch.
 
Famo, wat in hemelsnaam zijn zweetjes ?

Ojee het gaat fout hier als jullie elkaar niet meer verstaan/begrijpen :laugh:

Maar Famo dat is toch wel erg handig bedacht om de bouten op die manier aan te leveren dat scheelt een hoop werk en &^$^&^%&&^:)
showphoto.php


Maar dit belooft weer een mooie vuurschot/firewall te worden .

Ron
 
Wauw, de sneeuwruimer was al prachtig om te volgen en dit gaat weer een level hoger! Ik vindt het prachtig, klasse!Applaus

Groeten, Erwin.
 
@ GUnit: een 'zwee' dat is (west)vlaams voor een steun. Van die L-vormige dingen die ook gebruikt worden om bv een boekenplank of een keukenrek te dragen.
 
Schoon werk opnieuw en opnieuw. Ik kwijl verder in stilte.........
 
Mooi werk weer Famo. De zwee's (L-profielen) zijn mooi gedetaileerd.
Gaat ge de bekabeling ook helemaal vernieuwen?
 
@ Danny Jeurissen & DJs : Inderdaad de bekabeling en het stavensysteem (zo zal ik het maar noemen) voor het gas geven wordt opnieuw gescratcht zodanig dat er meer leven inkomt. Het stavensysteem OOTB op dit stuk is gegoten en rechthoekig op de koop toe, terwijl het eigenlijk allemaal ronde staafjes zijn die haaks en via koppelstukken aan elkaar gekoppeld zijn . Ik ben eraan bezig momenteel , maar niet op dit eigenste moment é gasten ......

@ Ron : Inderdaad ik vind dat systeem met die om te plooien boutjes ook interressant, Het mag ook eens gemakkelijk zijn Ron , want met al dat gescratch staan de zenuwen soms (zeer) gespannen.....

@Erwindejongh : We proberen ons best te doen en zal me meer een beetje beginnen toeleggen op solderen van miijn PE en scratch. Dat staat eigenlijk nog in zijn beginstadium

@ GUnit : Tja ,ik vraag mij eigenlijk af wat jij tegen dat type profiel zegt :dry:

@ iedereen : bedankt voor de positieve "vibes" ;)
 
Soms moeten de PE en scratch zo gemonteerd worden dat solderen de beste en stevigste verbindingsmethode is . Dat geldt hier vooral voor dat onderdeel.
Het is een horizontale stang die dient als overbruging tussen gaspedaal en motor , let wel aan de haaks daaropstaande stukjes komen er verbindingsstangen van het geheel. Allemaal een beetje verwarrend é, maar op toekomstieg fotoos zal je het geheel wel zien.

Bon, het solderen liep eerst niet van een leien dakje en heb ik een construktie-tje ontworpen om toch een goede las te kunnen leggen. Zo'n soldeerhulp (of hoe noem je dat ?) en een pincet.





En als het overtollige tin eraf is heb je dit. De stang is van een profieltje die je kan kopen per meter, 3 van de kleine stukjes zijn PE de 2 ander rood koper, de 2 witte rondjes ertussen zijn plasticcard ge-P&D met een gaatje erin geboord en over de stang geschoven. Dat zijn de rollementen die op de scheidingswand gemonteerd staan en diene om de stang te doen draaien





saluutjes
 
Bedankt Famo voor deze tip ik zal hem in de toekomst nog nodig hebben...;)
 
Wat een ingenieuze opstelling ! Maar het werkt wel als ik die onderdelen bekijk, zo fraai gedaan. Bij het bouwen van heel kleine onderdelen in plastic gebruik ik ook steevast een opstelling van Blue Tack, pincetjes, een loep, qbehangerstape...
 
Tja ,soms moet een mens een beetje inventief zijn als je je doel wilt bereiken . Nu, Blue Tack is eigenlijk wel een dankbaar product om je stukken te fixeren bij montage.
Moest ik nog zulke construkties maken zal ik ze posten,

@ Guy, ge sprak in de topic van Mad Ice dat ge eventueel een topic zou starten voor "self-made" materieel. Gaat dat door ? want ik heb er nog ééntje.

Bon , onze Sd.Kfz dan maar.

De voetjes aan de rollementen gezet en gemonteerd op de scheidingsplaat. Nu moet ik wel zeggen dat de fotoos eigenlijk niet zo duidelijk zijn want de details zijn te klein, maar dat moet dan maar jammer genoeg zo.
Eerlijk gezegd zal ik geen ander toestel kopen waarmee ik nog fijnere detailfotoos kan trekken , deze die ik heb zal moeten volstaan , het moet ergens stoppen é , gasten. Maar we zullen wel zien wat we er eventueel kunnen aan doen.

De pics dan maar.







Chow é
 
Mooie opstelling en goe gevonden. Wat een mens allemaal niet moet doen om iets mooi in elkaar te krijgen he.
Er komt heel wat meet en paswerk ook zekers om dit goe te krijgen?
 
@ DJs : ge moogt zeker zijn en kopbrekens man :wacko: !!!!
Het beste is dan om even een break te nemen om de soms strak gespannen zenuwen weer op hun normale lengte te laten komen ^^
 
Oh ja , welke soldeerbout gebruik je voor zulk kleine stukken.
En als ge soldeert heb je dan geen last dat die stukjes plastic beginnen te smelten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan