Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz. 7/1 2 cm Flakvierling 38 auf Selbstfahrlafette [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede start Famo.
Maar nu je de bovenbouw en onderbouw los van mekaar houdt houd dat dan in dat je motorkap zijschermen en radiator ook vast gaat lijmen aan de rest van de bovenbouw?

Ron
 
Tja Ron, dat is iets waar ik nog niet juist aan uit ben . Want als je ziet dat er op de motorkant van de stuurcabine ook zoveel details zitten ,zou het wel kunnen dat ik dat stuk afzaag of loskoppel van de rest van de cabine en dat op het chassis zet. De radiator met voorkant van de neus komt zowiezo op het chassis gemonteerd.
De motorkap en zijpanelen kan ik eventueel apart erbij zetten , ik weet het nog niet , misschien als jij of iemand anders suggesties heeft mag dat altijd gezegd worden. Ik heb hier wel fotoos van een Sd. Kfz. die ze stap voor stap renoveren maar ,zoals gezegd , alle suggesties zijn welgekomen. We zien wel !!!
 
Ha Famo dat is eens iets heel anders. Ik zou de radiator op de onderbouw monteren, dat is eigenlijk een onderdeel die bij de motor hoort.
En de motorkap en zijschermen bij de bovenbouw. Zo kunnen ze nog onder de motorkap kijken en de details zien die daar onder het raam zitten.
Ik denk dat je zo het minste detailverlies zult hebben. Dat is mijn gedacht maar het is jou project :)
 
@ DJs : had daar ook al aan gedacht ! maar om die details te kunnen zien moeten ofwel de zijkanten eraf ofwel de motorkap eraf want de bovenbouw zal ongeveer op de hoogte geplaatst worden zoals hij op het voertuig zou zitten. Dus zo goed zal je er niet kunnen onderkijken.
Man ,ik haal mezelf hier weer eens iets op mijn nek é.
 
Dit gaat weer een supergedetailleerd en vakkundig afgewerkt modelleke worden !
 
@ DJs : had daar ook al aan gedacht ! maar om die details te kunnen zien moeten ofwel de zijkanten eraf ofwel de motorkap eraf want de bovenbouw zal ongeveer op de hoogte geplaatst worden zoals hij op het voertuig zou zitten. Dus zo goed zal je er niet kunnen onderkijken.
Man ,ik haal mezelf hier weer eens iets op mijn nek é.

Ge kunt misschien een sokkel maken met verlichting in dat zou nog eens een stunt zijn.
 
@ DJs : jaaaaaa en op ieder hoek van die sokkel een windmolentje van kabouter Plop zeker !!!! :huh::huh:...........:laugh::laugh::laugh:

DJs das hier wel een serieuze topic é jongen , alstublief zeg.......;):laugh:
 
Wow, inderdaad, van een project gesproken.
Heb hier ook een model van staan dat in aanmerking komt om als "recup" herwerkt te worden maar zal dit zo laten tot deze hier gedaan is.
('k geraak verdorie zelf niet vooruit met mijn modellen)

Maar ik denk toch dat je nog 1 aftermarket setje vergeten bent hoor, namelijk een doosje Prosac of Valium voor bij de Aber set.

In ieder geval één om te volgen. Keep it up.
 
Tot op heden al een knap resultaat, eentje om te volgeeeu......
 
dit verslagje zal ik zeker op de voet volgen!!!

Heb namelijk ook deze kit maar dan van concurrent Trumpeter op de stapel liggen. Zit er een crew in jouw kit? De crew die bij de Trumpeter-kit hoort is blijkbaar nog niet verschenen in de handel.
 
Ja dat word al een ganse rij die mij gaat volgen , kzal moeten op mijn tellen passen :laugh:

btw weldra een update-tje

@Mad ice : er zitten geen figuurtjes bij :nowink: . Ik denk dat je ze apart kan kopen daar Dragon een heel assortiment van figurinetjes heeft. Nu ja , figuurtjes maak ik niet , alhoewel ik het wel graag zou willen kunnen. Een tijdje geleden eens geprobeerd en veiligheidshalve heel voorzichtig terug in de kast gezet en de kastdeur zo vlug mogelijk dichtgedaan ;)
 
Ja figuurtjes zijn een kunst apart he.
Ben benieuwd naar je update.
 
Hey Famo een tof filmpje. Ik zou zeggen waar wacht je nog op om er eentje te maken LOL :D:D
Dat is verzekers wel tof om mee te rijden maar een beetje groot voor in de vitrine kast he ;)
 
@ DJs : ik denk dat mijn kast gewoon in elkaar zakt als deze er zou instaan.....
 
yoooo gastjes,

Allez een update-tje van enkele dingetjes, om te beginnen de mazoutbak. Een de ijzeren band waarmee de bak op zijn stoel staat ziet er vrij goedkoop uit dus hebben we daar iets aan gedaan.
Even fotoos opgezocht en de band en sloten gescratched met overschotten van PE vooral de zweetjes en de band himself. Het stukje draadstang en moertje zijn eigen fabrikaat.

Het ontwerp uit de doos



Het aangepaste ontwerp





Gemonteerd (dryfit)



Op de rechtse foto heb ik de originele horizontale stang van de stuurinrichting vervangen (gescratched) door een stuk koperdraad. Waarom ? heel simpel, men had er niet beter op gevonden om 2 verbindingenpunten te maken met de sprue op die stang. Nu tegen dat je dat helemaal opgekuist heb en die 2 contacten volledig weggewerkt hebt , dan heb je ofwel een stang met vernauwingen erin (waar die contacten zaten) ofwel een stang die door het opwrijven en zuiverzetten toch geplooid en gebroken is . Ook al ben je voorzichtig.
Dus om de zenuwen niet op te spannen en geen heiligen te moeten verwensen heb ik dat maar zo opgelost.

De "winch"

Hier gewoon de PE op gezet en gedryfit voor de shoots , want om te spuiten moet hij terug uit elkaar om de hoekjes en kantjes te bereiken.




Het winchonderstel heeft een stukje tekort. Er moet nog een soort uitstulpingetje opstaan om de zwee onderaan de geleidingspin te monteren. Die zwee staat vast met 3 bouten op het onderstel. Geen uitstulping , dan is de montage ( koppeling) met de zwee onrealistisch. dus dan maar verbeterd . maar ik zie hier juist op de foto dat ik de naadjes nog moet dichten.



Verder nog enkele zaken gelijmd en opgekuist en de uitlaat uitgeboord , anders is dat gelijk een stuk pvc die achteraan het voertuig uitsteekt en je afvraagt : "was da ?"

En voor de rest gaat het hier met een slakkegangetje vooruit.....
 
En voor de rest gaat het hier met een slakkegangetje vooruit.....

He he, ik denk dat er meer zijn die dit probleem ondervinden. Met dit weer staat bij mij het bouwen ook op een laag pitje.
Toch een knappe update en je scratchwerk ziet er heel realistisch uit, gewoon rustig aan verder bouwen.
 
En voor de rest gaat het hier met een slakkegangetje vooruit.....

Het is hier ook van dat de temperatuur laat het niet toe om te werken op mijn zolderkamer.8)

Je scratch werk aan de mazoutbak ziet er zeer realistisch uit.
En de PE aan de winch is knap. Zat dat ook in de Griffon set?
 
Beter traag en degelijk dan rap en crap Famo.

GUnit.
 
Gaat lekker Famo en inderdaad doe maar lekker rustig aan met deze warmte het is hier hetzelfde probleem 8)

Maar ik ben een domme öllander maar wat is een mazoutbak????, ik gok het op de benzine tank of diesel :laugh: haal het altijd door elkaar wie nou wat gebruikte aan brandstof.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan