Hoofdsponsor

1/35 Staghound Mk.I Late Version (Italeri) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Draken35

Guest
Ik heb dit kit gekocht in het kader van een Group Build op de Franse forum "Maquette Garden". Het doel van deze GB (genomen "Trahison", laat maar zeggen: "Verraad") is een pantser builden in een andere schaal dan je favoriete: dus, in mijn geval, als ik build pantser op schaal 1/72 moet ik een kit op schaal 1/35 builden.

Ik heb dus een Staghound gekozen en ik zal een Belg maken:
stag01.JPG


De elementen van de kit:
stag04.JPG


stag05.JPG


Decals:
stag07.JPG


Ik heb ook fotogravure van Eduard gekocht. Er is drie plnken in feit...
stag06.JPG


Begin van het werk, met een foto van de derde plank van fotogravure
stag08.JPG
 
De eerste fase: montageplan van de fotogravure te wel studeren en begrijpen. Alles schijnt niet onmiddelijk klaar... Ik zal eerst een maximum van fotogravure elementen klemmen.

Probleemtje: de montageplan van Eduard maakt twee bldjes; ik heb alleen maar de eerste bladje met de fotogravure... Ja, maar je kan op Eduard-site de montageplan van alle de kits en fotogravure planken downloaderen. Dus, probleemtje is snel om te vergeten.

Eerste element:
stag09.jpg


Episcopen. In twee elementen, was sportief te maken...
stag10.jpg


Nog fotogravure, en kleine pause: ik klem de halve wielen...
stag11.JPG


...die met puimsteen gepolijst worden.
stag12.JPG



stag13.JPG



stag14.JPG
 
Group Build op de Franse forum "Maquette Garden" das pas verraad ;-)

hehe ziet er mooie kit uit, veel plezier, we volgen dit :-)
 
Een mooi werk te doen: de "puits de tourelle" (de binnen van de torentje(?))
stag15.JPG


stag16.JPG


de mitrailleuse...
stag17.JPG


Nu, in beelden, alle de fases van de montage:
stag18.JPG


stag19.JPG


stag20.JPG


stag21.JPG


stag22.JPG


stag23.JPG


Moeilijk om alle in goede plaats plaatsen... Maar, na veel proven:
stag25.JPG
 
Zie de kleine element boven, op links:
stag26.JPG


...Moeten zoals worden:
stag27.JPG


Volgende fase
stag28.JPG


Nog eens...
stag29.JPG


Nog eens!
stag30.JPG


Een idee van de finale resultaat
stag31.JPG
[/quote]
 
De torentje nu:
stag32.JPG


De trap van de pantser leider, met zijn episcoop
stag33.JPG


stag34.JPG


stag35.JPG


de licht
stag36.JPG


Daar ben ik gekomen. Om te volgen...
 
Ziet er allemaal zeer goed uit tot zover Draken.

Maar waarom heb je geen 1/48 model gekozen als je toch altijd 1/72 bouwt, dat is ook klein spul ;)

Ron
 
Bedankt!

Ron, de keus was alleen maar tussen 1/72 en 1/35. 1/48 was niet mogelijk voor de group build... Jammer, omdat ik vind dat 1/48 schaal is zeer interressant voor wat betreft de pantserwagens...
 
ziet er goed uit dat PE werk
is zeker ééntje om te volgen.

grtz
dikkie dik
 
Prachtig gemaakt tot hier toe , mooi PE werk Draken.
De wielen polijsten met puimsteen, nog nooit van gehoord maar wel een zeer interressante tip.
 
Bedankt allemaal!

Famo, "de wielen polijsten met pumsteen" is warschijnlijk een slechte vertaling voor "ponçage"... Mijn woordenboek (Standard Uitgeverij) gaf me alleen dat...
Sorry...
 
Zeer mooi en knap werk Draken.
Maar pas op met die 1/35 schaal want die is zeer aanstekelijk, het is als een virus, als die je te pakken heeft ......
Ben momenteel ook aan het vechten met de grotere schalen, moet dringend weer eens wat 1/72 bouwen.
 
Zit dit nu al vanaf het begin te volgen, maar man, man, man, wat een gepruts op de vierkante millimeter zeg. Waarmee lijm je dit allemaal en gaat dat gaas achtige pe niet vol zitten met lijm? Lijkt mij een heel karwij.

Ik ga je ook zeker met veel plezier volgen. ;)
 
Perfect pe-werk ! Zeer mooi topic om te volgen.
 
Holie guacumolie ! Prachtwerk ! :)
 
Bedankt allemaal!

Zeer mooi en knap werk Draken.
Maar pas op met die 1/35 schaal want die is zeer aanstekelijk, het is als een virus, als die je te pakken heeft ......
Ben momenteel ook aan het vechten met de grotere schalen, moet dringend weer eens wat 1/72 bouwen.

Ja zeker, 1/35 is interressant, maar liever 1/72... Ik zal een 1/72-builder blijven.
...Misschien met soms 1/48...
 
Zit dit nu al vanaf het begin te volgen, maar man, man, man, wat een gepruts op de vierkante millimeter zeg. Waarmee lijm je dit allemaal en gaat dat gaas achtige pe niet vol zitten met lijm? Lijkt mij een heel karwij.

Ik ga je ook zeker met veel plezier volgen. ;)

Ik gebruik cyano-lijm (Bison Industrielle). Ik plaats de lijm met een puntig tandenstoker (met eventueel gebruik van X-Acto om zeer puntig te maken). Om de kleine PE elementen te manipuleren, gebruik ik een andere tandenstoker met Blu Tack (zie de foto met de wielen...).
Na de plaatsing, gebruik ik nog een tandenstoker om de overmaat te afschaffen. Eindelijk gebruik ik een kleine vijl...
Ik gebruik veel tandenkosters, als je kan zien: dat is een multifunctionneel werktuig ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan