Hoofdsponsor

Anders / onbekend Predator I lifesize

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Hallo allemaal,

Na een ingelaste pauze ben ik alweer enkele weken aan het werk.Met als belangrijkste (en omvangrijkste) opdracht een Predator in ware grootte.Het is een commissie van een verzamelaar die verzot is op alles wat met de Predator uit de eerste film te maken heeft.Hij is oa eigenaar van een Cinemaquette figuur op schaal 1/3 die als basis dient voor zijn grote broer.Het beeld heeft enkele weken bij mij thuis gelogeerd om foto's en afmetingen te vergaren.
Enkele weetjes over dit project:

- Het 1/3 figuur werd ontworpen door één van de ontwerpers die de echte in 1987 tot
leven brachtten: Steve Wang.
- De Predator zelf werd bedacht door Stan Winston, geinspireerd door een idee van zijn
goede vriend James Cameron.
- De acteur die in het predatorpak zat, Kevin peter Hal, had een lengte van 2m30.
- De opdrachtgever heeft mij de vrijheid gegeven wat betreft de uitwerking, hij moet enkel
trouw blijven aan de eerste film.


Het begin:

Logischerwijze start ik met het hoofd, toch wel het belangrijkste onderdeel van eender welk figuur.De eerste beslissing was er al een met een risico.Ik besloot om het hoofd te maken met mijn vertrouwde Creall polymerklei.Want er is in mijn ogen geen enkel ander medium dat de vereiste detailering die ik in gedachte heb aankan en dan tegelijkertijd snel.Hoe ik het later ga bakken is nog niet aan de orde, hoewel de eerste stappen hiervoor reeds genomen zijn.Waar het hoofd het breedste is meten we 33 cm.
Eerste stap was het maken van een basisvorm in styropor bedekt met een laagje resin voor sterkte.
PL1.gif
PL2.gif

En dan na de eerste 8 uren boetseren
PL3.gif
PL4.gif
PL5.gif
PL6.gif
PL7.gif
PL8.gif

Er kan nog wel wat veranderen onderweg, maar met polymerklei is dat geen probleem.
Wordt vervolgd
 
Deze ga ik ook absoluut zeker volgen, zeker nu de vrouw ook een Predator wil maken, althans aanschaffen, het maken en schilderen zal wel op mijn bordje komen

Wat je al laat zien is erg mooi strak werk

Heb zelf een Narin 1-5 mogen zien en voelen van een forumlid tijdens een beurs in Zaandam en die zag er ook zo strak en netjes afgewerkt uit, ik ben dus heel benieuwd naar de details
 
dit volgen we, wanneer ga je een alien maken en een marine ? (Aliens vs Predator ;-))

@BertUS Jij hebt een vrouw die een predator wil ? Mijn vrouw gaat zulke films noch sf en horror :s
 
Terug een sublieme start, dit is echt ongelooflijk, blijf ik zeker ook volgen, al zal het straks vanuit Singapore en later de maand vanuit Sakhalin Rusland zijn.
 
Mooi hoor. Ik ben benieuwd hoe je nu straks die ogen gaat doen. Je hebt bijna een echte standbeeld aan dit formaat.
Verder ga ik je natuurlijk met grote interesse volgen. Zeker als je gaat schilderen straks. :)
 
@ratticus

Yep zij is gek op die figuren van de Predator, ik zeg al, ze is niet wijs en daarom hou ik zo van haar
 
:ohmy: Hier heb ik geen woorden voor... Prachtig :)
 
Dit is echt "beestig" goed!
Ik ben zelf ook een fan van het eerste uur en zou willen dat ik dit ook zou kunnen...
R E S P E C T !
 
Begint echt vorm te nemen. Maar hoe heb je nu die ogen gedaan?
 
Amaai, als dat een volledige Predator zal worden 1/1 vraag ik me wel af hoeveel ie uiteindelijk zal gaan wegen, of zal je voor het lichaam met een holle constructie gaan werken ?
 
wordt dit materiaal onmiddelijk hard,of moet dit nog gebakken worden?

want om die details daarin te krijgen, das ook op geen 5 min gedaan

wel mooi waauuw

grtz

huge
 
@Furioza: De ogen zijn halve bollen van Magic Sculp gemaakt.Dus die zijn al hard.
@Dancooper: Zowieso zal de body van polyester gemaakt worden en idd hol.Dan nog zal het gewicht wel rond de 50-60 kg zitten.
@Hugemikus: Dit moet nog gebakken worden.

De originele tanden zijn ook van Magic Sculp, maar ik heb er een mal van gemaakt en ze reeds in resin gegoten.Ze zijn nog niet definitief.
 
@Dancooper: Zowieso zal de body van polyester gemaakt worden en idd hol.Dan nog zal het gewicht wel rond de 50-60 kg zitten.

De originele tanden zijn ook van Magic Sculp, maar ik heb er een mal van gemaakt en ze reeds in resin gegoten.Ze zijn nog niet definitief.

Is dat dan min of meer te vergelijken met die figuren die soms in Videotheken of Gamemania staan ?
 
Jongens jongens,als ik dit kon maakte ik al mijn figuren 1/35 zelf...
Klasse wat je hier laat zien...;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan