Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Predator I lifesize
Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 91

Discussie: Predator I lifesize

Standaard Predator I lifesize

Hallo allemaal,

Na een ingelaste pauze ben ik alweer enkele weken aan het werk.Met als belangrijkste (en omvangrijkste) opdracht een Predator in ware grootte.Het is een commissie van een verzamelaar die verzot is op alles wat met de Predator uit de eerste film te maken heeft.Hij is oa eigenaar van een Cinemaquette figuur op schaal 1/3 die als basis dient voor zijn grote broer.Het beeld heeft enkele weken bij mij thuis gelogeerd om foto's en afmetingen te vergaren.
    Enkele weetjes over dit project:

- Het 1/3 figuur werd ontworpen door één van de ontwerpers die de echte in 1987 tot
    leven brachtten: Steve Wang.
    - De Predator zelf werd bedacht door Stan Winston, geinspireerd door een idee van zijn
    goede vriend James Cameron.
    - De acteur die in het predatorpak zat, Kevin peter Hal, had een lengte van 2m30.
    - De opdrachtgever heeft mij de vrijheid gegeven wat betreft de uitwerking, hij moet enkel
    trouw blijven aan de eerste film.

Het begin:

Logischerwijze start ik met het hoofd, toch wel het belangrijkste onderdeel van eender welk figuur.De eerste beslissing was er al een met een risico.Ik besloot om het hoofd te maken met mijn vertrouwde Creall polymerklei.Want er is in mijn ogen geen enkel ander medium dat de vereiste detailering die ik in gedachte heb aankan en dan tegelijkertijd snel.Hoe ik het later ga bakken is nog niet aan de orde, hoewel de eerste stappen hiervoor reeds genomen zijn.Waar het hoofd het breedste is meten we 33 cm.
    Eerste stap was het maken van een basisvorm in styropor bedekt met een laagje resin voor sterkte.

En dan na de eerste 8 uren boetseren

Er kan nog wel wat veranderen onderweg, maar met polymerklei is dat geen probleem.
    Wordt vervolgd

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jiver Bekijk bericht
    Wordt vervolgd
    Dat is te hopen
    Deze ga ik zeker volgen.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Deze ga ik ook absoluut zeker volgen, zeker nu de vrouw ook een Predator wil maken, althans aanschaffen, het maken en schilderen zal wel op mijn bordje komen

Wat je al laat zien is erg mooi strak werk

Heb zelf een Narin 1-5 mogen zien en voelen van een forumlid tijdens een beurs in Zaandam en die zag er ook zo strak en netjes afgewerkt uit, ik ben dus heel benieuwd naar de details
    BertUS

Tis niet het modelbouwen wat mij bezighoudt, als wel het zoeken naar weggesprongen onderdelen

Standaard

dit volgen we, wanneer ga je een alien maken en een marine ? (Aliens vs Predator ;-))

@BertUS Jij hebt een vrouw die een predator wil ? Mijn vrouw gaat zulke films noch sf en horror
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Terug een sublieme start, dit is echt ongelooflijk, blijf ik zeker ook volgen, al zal het straks vanuit Singapore en later de maand vanuit Sakhalin Rusland zijn.
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

Mooi hoor. Ik ben benieuwd hoe je nu straks die ogen gaat doen. Je hebt bijna een echte standbeeld aan dit formaat.
    Verder ga ik je natuurlijk met grote interesse volgen. Zeker als je gaat schilderen straks.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

@ratticus

Yep zij is gek op die figuren van de Predator, ik zeg al, ze is niet wijs en daarom hou ik zo van haar
    BertUS

Tis niet het modelbouwen wat mij bezighoudt, als wel het zoeken naar weggesprongen onderdelen

Standaard

das zo schoon bertUS :-)
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Hier heb ik geen woorden voor... Prachtig
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Dit is echt "beestig" goed!
    Ik ben zelf ook een fan van het eerste uur en zou willen dat ik dit ook zou kunnen...
    R E S P E C T !
    Op de werkbank...een hoop rommel!

Standaard

Blijkbaar vergeten om de kleine progressies aan te vullen

Standaard

Begint echt vorm te nemen. Maar hoe heb je nu die ogen gedaan?
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Furioza Bekijk bericht
    Maar hoe heb je nu die ogen gedaan?
    En dan die tanden, dat zijn precies echte.
    Deze wil ik ooit eens in het echt zien zene.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Amaai, als dat een volledige Predator zal worden 1/1 vraag ik me wel af hoeveel ie uiteindelijk zal gaan wegen, of zal je voor het lichaam met een holle constructie gaan werken ?
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten