Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
WO 1 diorama [DONE]
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 113

Discussie: WO 1 diorama [DONE]

Standaard WO 1 diorama [DONE]

Hier de eerste resultaten van het WO1 diorama waar ik aan begonnen ben.

Eerst heb ik een kader in MDF gemaakt 60x60cm.

Vervolgens een stuk polystyreen van 5 cm uitgesneden dat in dde kader past.

Op de polystyreenplaat heb ik de loopgraaf en de bomkraters getekend en vervolgens uitgesneden. Het terrein heb ik wat bewerkt met mes en vork en de loopgraaf en bomkraters opgevuld met krantenpapier om zo verschillende diepten te creeëren.

Nog een paar bergjes.

En dan alles bedekt met stroken keukenpapier gedrenkt in een mengsel van gips en donkerbruine acrylverf. Zo heb ik direct mijn basiskleur aangezien alles toch één groot moderveld wordt.

De volgende stap is alle onderdelen die op het terrein komen uitwerken. De tank, soldaatjes, prikkeldraad, kanon, zandzakjes, enz...De bedoeling is om alles op het terrein te zetten en dan een tweede laag gips aan te brengen zodat alles in het terrein verzonken zit alsof het in de modder zit. Deze modder creeëren lijkt mij het moeilijkste deel van dit diorama. Er moeten droge en natte stukken op komen. Tips zijn hier altijd welkom. Eveneens opmerkingen.

Christophe

Standaard

Yoooo,
    Ik zal dit topicstje wel volgen maar denk dat ik je waarschijnlijk maar weinig zal kunnen helpen ,daar ik van diobouw er maar weinig van terecht breng

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Zo al druk bezig geweest. Misschien wel handig om straks een stempel te maken waarmee je de track's van je tank mee kunt namaken. Dan kun je deze er nu al in zetten zodat je die in de grond gedrukt ziet staan. Vind ik vaak wel mooier om die gelijk mee te nemen met het terrein.
    Verder ben zeer benieuwd wat er allemaal te zien gaat worden in dit dio.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

ziet er heel netjes uit
    euh nee niet netjes heel geslaagd
    want netjes mag het helemaal niet zijn en is het ook niet
    eerder zeer realistisch

Standaard

Christophe, glanzende vernis of P+ kan je al een heel eind op weg helpen om natte plekken te simuleren...ben benieuwd naar de verdere uitwerking en zoals Rik aanhaalt, vergeet je rupssporen niet vand e tank
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

De soldaatjes voor het diorama zijn geschilderd. Maar goede foto's ervan maken was moeilijker. Hier het resultaat.

Soldaatje voordat de modder erop zit.

Met modder.

Moet ik nu alles fixeren met een vernislaag of is het beter om het zo te laten? Ik heb gewerkt met humbrol en mig pigmenten voor de modder.

Standaard

In principe moet je ze een laagje vernis geven om af te schermen, je szgt dat je ook verf hebt gebruikt, heb je die gemengd met de pigmenten ?
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

Nee, ik heb geen verf gemengd met de pigmenten, maar ik heb eerst een laagje verdunde witte houtlijm aangebracht en dan de droge pigmentpoeders met een borstelje erop beborsteld.

Standaard

Ik vind het maken van de ondergrond knap gedaan en goed gelukt al, ik zou het zelf niet kunnen

Daarentegen vind ik de soldaatjes nogal eentonig en teveel besmeurd met pigmenten.
    Ik zou meer kleur gebruiken en vooral de voeten en benen tot het middel met een beetje pigment besmeuren.
    Sluipende soldaten zou ik vooral onderaan met pigment besmuren en aan de benen.

Dus kortom de soldaatjes een beetje bijwerken :-)
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Ratticus, bedankt voor de opmerkingen, die kan ik gebruiken.
    Ik ben zelf ook niet 100% tevreden over de soldaatjes, maar ik moet wel zeggen dat de pigmenten op de foto's veel meer naar voor komen dan in werkelijkheid. Verder is het de bedoeling dat het hele diorama een echt modderlandschap wordt, dus ik veronderstel dat die soldaten echt wel van boven tot onder in de modder zitten. Maar op deze schaal 1/72 zit de modder er misschien wel te dik op.
    Je zegt om er meer kleur op te zetten. Wat bedoel je hier precies mee?

Christophe

Standaard

Christophe

Misschien heeft het met slechte foto's te maken maar het lijkt alsof ze niet "leven".
    Hun harnas, hun gezicht, hun gear, het lijkt alsof ze uit een kleur bestaan.
    bekijk deze figuren op schaal 1/72, hier zie je bv meer kleur.
    Mooi geschidlerde figuren doen heel vele in een dio :
    http://www.tstmodellismo.it/images/OO-Ted-A.jpg

Dit kan door flits zijn hoor.

Standaard

yep juist wat ik wil zeggen :-)

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Kan je er niet wat pig's afborstelen ? Voor de rest lijkt het me goed mee te vallen !

Standaard

Tof al jullie reacties. Als iets niet goed is dan hoor ik dat ook graag want anders lukt het mij nooit om iets moois te maken.

@GUnit: Ik denk dat het wel mogelijk is om de grootste stukjes pigmenten eraf te halen. Ga dat eens proberen.
    Voor de rest denk ik ook wel dat het nog niet zo slecht is. De foto's geven echt geen goed beeld van het resultaat.
    Ik wil laten zien op het diorama dat die soldaten volledig onder de modder zitten.

Maar toch hoor ik graag jullie opmerkingen. Ik kan er alleen maar van leren.

Standaard

@ modelengeneer: welke schaal hebben de figuurtjes op de foto?

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten