Hoofdsponsor

1/24 Battlestar Galactica 2003 : Advanced Raider [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Hey Jongens, terwijl het grondplaatje voor de 'oude' Raider staat de drogen ben ik alvast aan de nieuwe Raider begonnen^^

Deze bad boy is op schaal 1/24ste en is de zogenaamde Advanced Raider uit de nieuwe BSG reeks. Dit specifieke model is pas te zien vanaf seizoen 4 en in de samenvattende film 'The Plan'.

Het beestje ziet er zo uit :

diagram.jpg


Zoals Erik al opmerkte in Helchteren, als het teveel onderdelen zijn is het niet voor mij :): de volledige kit op één foto :

onderdelen.jpg


Zal nog net gaan :)

De obligatoire pica van de handleiding, ook niet teveel stappen :

handleiding.jpg


en de paintingguide :

handleiding2.jpg


Het belangrijkste verchil tussen de Raiders uit de eerste drie seizoenen en deze nieuwe is het hoofd dat nu beter op de centurion lijkt dan de oude :

hoofd.jpg


Voor de rest, geen enkele decal. De pentagram symbolen van de Cylons zijn gegoten op de vleugels :

vleugel.jpg


En als laatste zit er ook een heuse voet bij met naamplaatje om het beestje op te zetten :

naamplaatje.jpg


Wat iedere resinhead (en ook andere modelbouwers doen) is snel even een dryfit van de grootste onderdelen om een idee te krijgen vand e omvang van dit beest....

dryfit_vleugels.jpg


En ja, ik heb tamelijk grote handen, dus dit is wel een bakbeest :)

Motorgondel en luik van het bommenlijk gepast :

dryfit_weaponpod.jpg


en het detail van het bommencompartiment :

bombay.jpg


De eerste uitdaging

Van zodra ik deze kit op de kop had getikt had ik één vereiste : het typische Cylon oog diende er in te komen. Ik heb deze kit al een dikke maand liggen en ik heb gezocht, gelezen, nagevraagd enz. hoe ik deze het best kon aanpakken. Helaas heb ik nog maar één gemaakt model gevonden op het "www" dus werd het experimenteren. Zoals je ziet op deze foto is de 'lens' eerder een V-vorm :

uithollen_1.jpg


en bovendien niet overal even ver van het einde :

uithollen2.jpg


Om het geheel compleet te maken is er weinig ruimte voor fouten...even uitschieten met de dremel en ik zit door het gezicht van deze dame (ik heb even onder de rok gekeken en er hing niks :) )

Dus, slashertijd:ph34r: na een klein uurtje zachtjes met de dremel in de weer te zijn viel de gegoten lens er uit :

uithollen3.jpg


Op bepaalde plaatsen is de romp nu flinterdun, dus wordt omzichtig verstevigen eensmaald e leds aanwezig zijn :|

De volgende uitdaging was om terug een lens te fabriceren die voor de LEDs komtt e zitten....even zoeken en tadaaa .... Lego to the rescue :

lego.jpg


Langs buiten ziet het er zo uit :

lego2.jpg


Niet volledig conform het originele, maar het voordeel van zo'n legoblokje te gebruiken is dat ik later mijn LEDs kan verlijmen buiten de Raider en ze er dan in plaatsen. Bovendien zal eenmaal de verf er op zit de ronding wat gecamoufleerd worden, dus ik ben best tevreden.

Dat was 'm voor nu...tot de volgende
 
Yeeeehhhhh...... gaaf heel gaaf, hoe kom je hier nu weer aan. :)

Ben zeer benieuwd hoe je deze nu gaat maken. Enne die brug die je uitsnijd? Ga je die ook nog verlichten? En de motordelen, ga je daar nog wat mee doen?
 
Dit is best een grote kit. (model, niet in onderdelen ;) )
Wat me opvalt is dat de pasvorm blijkbaar zeer goed is.
En de details mogen er ook zijn.
Weer één om te volgen.

Erik.
 
Ik was een fan van het eerste uur van deze serie, dus ook dit project zal ik met meer dan normale aandacht volgen.

Ziet er leuk uit om doen. Met leds gaat dit nog knapper worden natuurlijk.
 
@ Rik, ik heb zo mijn adresjes :): Deze komt van JT Graphics en werd reeds enige tijd geleden aangekondigd... De 'brug' vermoed ik dat je het oog bedoeld van de Raider ? Deze wordt idd een 'looplicht' uitvoering.
@Erik : pasvorm en details zijn zeer netjes en strak. De kit valt in elkaar en zonder aanpassingen kun je die op één dag in elkaar krijgen...soit, dat is niet voor mij :)
@Guy : hou je vast aan de takken, want ik heb nog een en ander in mijn hoofd voor deze dame
 
Jade goes high-tec... Je bent een schitterende collectie potentiële nachtkastverlichting aan het bijeenbouwen Geert.
Weer goe bezig. 'k Ben al benieuwd naar je airbrushkunsten die je hierop gaat loslaten...

Heligroeten,

Nick

PS. Deze week is het "Cobra"-week... ja, het is zover. Woensdag rij ik er om...
 
Zoals het instructieboekje (-blad) al aangaf: deze kit is Bad-Ass!
Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg...
Mag ik vragen wat je ongeveer moet neertellen voor dit soort kits?
 
B-art, thanks. Je mag rekenen rond de 200€ incl. verzending, maar veel hangt af van het aantal onderdelen en de omvang. De kleine zus van deze kun je al hebben voor een 75€ (is dan 'maar' 1/48ste).
 
Jadefalconguard dat ziet er weer netjes uit en het uurtje dremelen was het meer dan waard.
 
Ik bedoel idd het oog. Ben benieuwd hoe je dat gaan maken, die loop. :)
 
Vrij eenvoudig met een Vellemankit die je in een electronicazaak kan kopen. Daarin zit de PCB, chip, weerstanden enzoverder inbegrepen en kun je heel eenvoudig in elkaar zetten :)
 
Ik heb alle DVD's en ben vorige week begonnen aan seizoen 4.
Schijnt de laatste te zijn, en nu weet ik al op voorhand dat die advanced er aan zit te komen :s bedankt he ;-)

Knap hoe je hem weeral gaat maken, ik volg dit op de voet jade :-)
 
Mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi

Had ik al gezegd dat hij mooi is?

Maar ziet er erg mooi uit hoor 8)

Ron
 
zeg Ron, wil je nu zeggen dat het mooi is of ben ik mis ?

:D
 
Hey ratticus, ik kan je nog veeeeel spoilers geven als je wil :): zoals een burger oorlog is niet uitgesloten, is Adama nu een cylon of niet ??, overleeft Roslin het wel ??? waar heeft Kara Trace gezeten toen ze verdween, waarom is ze de Harbringer of death ? ! maar weet je wat...ik ga je laten kijken, zeker van dat je gaat smullen :):

Ron, ik heb het vermoeden dat je ze mooi vindt :) Thx
 
Ik denk dat het vettig gaat eindigen dus kara of adama zullen wss wel cylon zijn, Roslin zal sterven aan haar kanker
Ook al is het raar want Adama reageerde niet op de geluiden die Chief, Tory enzo wel hoorden.

Ik was geshokeerd door het einde van seizoen 3 om eerlijk te zijn oO


Burgeroorlog, hmm

Allemaal het raden naar maar spijtig dat het laatste seizoen is :s

Ze zijn nu bezig aan serie genaamd Caprica, dit gaat over de tijd van grootvader adama (de rechter).
En dus ook hoe Cylons zijn ontstaan enzo..

Ik koop dit ook denk ik, wel andere acteurs :/
Ik vind de series te goed om ze niet te kopen, velen downloaden illegaal :-(
 
Geen spoilers meer voor jouw Ratticus :)

Caprica is niet slecht, heb deze week naar de piloot gekeken en is interessant, niet hetzelfde niveau van BSG, maar niet slecht. Ik heb alle afleveringen eerst gedownload (vlak nadat ze waren uitgekomen) omdat ze hier in België er nog niks van kenden. Daarna alle seizoenen netjes gekocht, net als Razor en 'The Plan'.

Ga nu nog wat voort doen aan de Raider en straks een update zetten...beestje heeft nog extra bewapening gekregen :) en eenteaser vand e volgende kit
 
Zoals beloofd, een kleine update.

De kit heeft schitterende bombbays die helaas niet voorzien zijn van een lading... tijd om even in de rommelbak te duiken en er een tweetal nucleaire raketten uit te halen van een Macross kit. Helaas zijn deze daar ooit geraakt omdat ze niet direct mooi rond waren :

missile.jpg
:nowink:

Niet echt een probleem. Kopje er af en vervangen door een lego'tje terug :laugh:

legovariant.jpg


Even verder kijken in de doos en daar vinden we nog wat pylonen voor een missile

pylons.jpg


En een snelle dryfit...bijna juist echt

dryfit1.jpg


Daarna was het tijd om motorgondels op hun plaats te lijmen en nog snel wat dryfits uit te voeren :

dryfit_vleugels1.jpg


En als je dit ziet wanneer je achter je kijkt heb je een groot probleem...

frontal.jpg


Alle mogelijke stukken die konden gelijmd worden zijn nu gelijmd...nu is het op zoek gaan naar de juiste Vellemankit voor het looplicht te maken en dan kan ze dichtgesmeten worden....
 
Hey mannen, nog eens een kleine update. De afgelopen week niet veel kunnen bouwen, maar toch wat kleine dingen aangepakt. Hoewel deze kit ongelooflijk goed is gegoten zijn er hier en daar toch wat zwakke paneellijnen, getuige deze foto :
ontbrekende_paneellijn.jpg


Op deze schaal helpt de gewone paneelschrijver niet veel :) Dus moeten we ander truken uithalen, zoals dit, met Dymo labels de paneellijn aanduiden en uitvijlen met een vijl, beetje grof maar werkt wel heel goed
herschrijven.jpg


Met dit als resultaat :
resultaat.jpg


Omdat de achterkant van de vleugels hetzelfde probleem had heb ikd eze eerst herschrijven en dan een likje verf gegeven om de fouten naar voor te brengen en de putty te kunnen hanteren, maar wat blijkt, er is een gietfoutje :dry:

probleempje.jpg


Snel even oplossen met een paar stukjes sprue door de gaten te rammen en in te lijmen :

oplossing.jpg


Maar helaas, al snel bleek er meer lucht dan resine te zijn dus even herhalen :)

iets_groter_probleem.jpg


En uiteindelijk dit als resultaat :

opgelost.jpg


Zoals ik al zei, zeer kleine update, maar ze gaat verder.

groeten,

G.
 
Schitterende truuk om met die tape en vijl paneellijnen te bekomen op een grotere schaal.
Komt gauw zeker van pas. 't Is opgeslagen in mijn harde schijf.

Heligroeten,

Nick

PS. Pik nie alle legootjes van je klein mannen in hé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan