Hoofdsponsor

1/24 Battlestar Galactica 2003 : Advanced Raider [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er ruig uit jade :-)

Adama zit al te zweten :D
 
Thx guys,

nog wat verder gedaan :

before.jpg


Foutje weggewerkt :

foutje_weg.jpg


kon het niet laten wat te spelen :

attack.jpg


flyby1.jpg


side2.jpg


Cylons zijn sneaky bastards, hier heeft ze haar weggestoken onder de keukenrol in de hoop ik haar niet zou zien :

camo.jpg


Wat last van uitslag :

kauwgum.jpg


Tweede laag met donkerder kleur (een WIP, moet nag afgewerkt/geretoucheerd worden) :

overview.jpg


Zoals je ziet, zelfs zonder zwarte onderlaag een vrij hoog glansresultaat :

tail.jpg


detail1.jpg


Groeten,

G.
 
Ziet er goed uit het Aclad werk en misschien een tip vor het afplakken moet je eens kijken voor Parafilm dat is een afplak materiaal op was basis.
http://www.modelbrouwers.nl/shop/ca....html?osCsid=5239a430cfa6f51ae314d0e68aab9bb7
Werkwijze van dit spul, je knip een stuk van dit goedje af en trek het uit elkaar zodat het transparant is, en dan op je model leggen even licht aandrukken in de naden (in jouw geval) en dan met een scherp mesje bijsnijden.

Dit spul kan absoluut geen kwaad voor je verfwerk want ik gebruikte het altijd op Aclad chroom als er daar iets afgeplakt moest worden.

Ron
 
Strak en strak , ziet er zeer goed Jadefalconguard,, ik gebruik altijd alu folie lekker cheap .... ik ben benieuwd naar de
vorderingen
 
en jij vindt dat je weinig reactie krijgt ? :-)
 
Ja gij, nie klagen hé... en in één van de reacties krijg je er graties en voor niks een mega-interessante link bovenop...
Ik publiceer in mijn eigen draadje prentjes van een afgewerkte machiene en 'k geraak maar aan één luttele :unsure: (welliswaar toffe) reactie. Die dan nog komt van een raar klein manneke (soort Hobbit) uit Melle :tongue: ...
Dus,... wie zou er hier mogen klagen ???

Heligroeten,

Nick

PS Subliem spuitwerk en je Raider past perfect in het ruige decor :dry:
 
Jadefalconguard zie het zo ,, te weinig reaktie kun je ook positief zien ,,, net als een zeer smakelijk lekkere maaltijd ,,, de eters klagen niet en genieten ....volop
 
Dan zullen we nog maar eens de borden volgooien :

het vizier in de verf gestoken en de stopverf verwijdert om de LEDs na te kijken : check

led.jpg


Overzicht van de gunmetal kleur op de vleugels

top3.jpg


Motoren op z'n plaats en hebben een zeer licht afwijkend kleur gekregen, kwestie van het visueel wat aangenamer te maken

back1.jpg


En de zijkanten van het hoofd afgeplakt en de zwarte "kammen" gespoten :

front6.jpg


Deze dame is een ware oefening in het afplakken. De Alclad gedraagt zich voorbeeldig. Helaas een groot probleem. De vochtvanger vand e airbrush is naar de boem. Er komt constant vocht in de leiding met als resultaat dat ik odneraan wat miserie heb gehad. Terug mogen afschuren en nu is het wachten op een nieuwe vochtvanger. Tot de volgende
 
Wauw, dit is een mooi ding geworden zeg!
 
Jawadde, wat ziet dat er prachtig uit zeg :O

Die foto met de leds in het vizier, zó levensecht, om bang van te worden.

Wat betreft de vochtvanger, ik heb er een van Paasche, kan in principe op elk type van luchtslang aangesloten worden :

pasr3280.jpg


Groeten

Wet Sellery
 
net echt jade kan je echt als prop gebruiken voor de reeks
 
Hey, :)

Jawade, schone dame geworden, die zie je liever niet in je achterruit....:D:D
Wil ik wel in het echt zien, zo met die led's erin, wijs...8)8)
 
Nou Jadefalconguard , hij zier er gelikt en strak uit ... ben zeer benieuwd naar je eind resultaat ....
 
Thx guys.
Bubble, nog even wachten vrees ik. Ik heb aan het airbrushen geweest deze middag en het is niet ideaal. Maar, toch wat verder gedaan. De KEW's hebben hun kleurtje gekregen. Ik wou ee, compleet ander effect bekomen, dus eerst met de borstel geverf met mat zwart en dan gerybrushed met verschillende kleuren zilver. Met dit als resultaat :

guns1.jpg


I know, weinig gedaan, maar weer een stapje dichter.

Tot de volgende !
 
Terug wat verder gedaan. De 'uitlaten' zijn aan de beurt gekomen :

uitlaten.jpg


Om daarna ook de 'landingspoten' aan te pakken. Deze zijn al onmiddellijk voorzien van de weathering, klein voorsmaakje voor de rest van de Raider

poot.jpg


Andere poot :

andere_poot.jpg


Om daarna een eerste stap te zetten in het aanpakken van de voet waar alles komt op te staan :

base1.jpg


Groeten,

Geert
 
Knap werk weer geert, prachtig om dit tot leven te zien komen.
 
Fantastisch om met die metals te kunnen werken op deze oppervlaktes !
 
En weer wat verder gedaan. We zijn gestart met de weathering. Omdat ik alweer een vervuild beestje wou hebben zijn we begonnen met het overspuiten van 'clear smoke' op de Raider Geen definitieve vorm, maar willekeurige strepen en vlekken, sommige hard, sommige zeer zacht, helaas zijn deze laatste nauwelijks of niet te zien op foto :(

front8.jpg


overzicht2.jpg


overzicht1.jpg


Poging om een aantal details op de foto te krijgen... mislukt

detail2.jpg


En het leive kopje nogmaals :

kopje.jpg


Volgende stap, olieverf en washes... zal voor morgen zijn :)

Groeten,

G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan