Hoofdsponsor

1/35 Hovertank [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Famo ik heb ook even moeten zoeken voor ik het door had :D:D

@ Nick & Dirk.

Zoals jullie zien spuit ik altijd met humrol verf wat de metode betreft kunnen we heel simpel zijn. Eerst heb ik het model gespoten ik de basiskleur in dit geval is dat humbrol 106 na een nachtje drogen heb de panelen in gespoten met humbrol 64. De panelen spuit ik altijd van binnen naar buiten zodat het lichtste affect in het midden van het paneel ligt. Wel doe ik altijd een beetje humbrol 35 bij de verf dit om de lateren wheatering te vergemakkelen.
Verdunnen van de verf en ook het opkuisen van het pistool gebeurt met white spirit.
Wat anderen verven betreft voor het spuiten kan ik jullie spijtig genoeg niks over zeggen omdat ik alleen met humbrol spuit. Zo mannen ik hoop dat jullie hier wat aan hebben voor verderen vragen shot zou ik zeggen.


Cheers,
André
 
Bedankt André voor je uitleg. En we hebben er zeker wat aan, ben benieuwd naar het vervolg.
 
Hey André,

thx voor je uitleg. Wat ik wel vreemd vind is dat je nog steeds Humbrol gebruikt om te airbrushen, daar waar er tegenwoordig verfjes op de markt zijn waarmee je heel wat beter kan werken.
30 jaar lang heb ik ook Humbrol gebruikt tot ik de Acryl van Gunze en Tamiya heb ontdekt. Echt, ne keer dat je daarmee hebt gewerkt wil je niks anders meer.

Heligroeten en nog veel succes met je project,

Nick
 
Origineel ding André, en heel knap airbrush werk ^^

In welk modelbouw-magazine komt dit project te staan ?

Groeten

Wet Sellery
 
@ Nick of anderen al dan niet beter zijn weet ik helaas niet maar ik denk niet dat deze bestand zijn tegen mijn wheatering technieken want daar gebruik ik heel wat white spirit voor. Ik ga het in de toekomst toch eens uitproberen ;)

@ Jadefalconguard dit is de kleur alleen komen er nog anderen tinten bij die ik zal verkrijgen door de verschillende kleuren washen er op te zetten.

@ Normaal is hij bestemd voor AOM :$

Cheers,
André
 
Hoi,

Hier zijn we weer ondertussen dat de little bug staat te drogen zijn we begonnen aan het grondwerkje waar hij boven komt te zweven. De bedoelig is voor een soort mars landschap te maken.

Voor de basis heb ik gewoon boetseerklei gebruikt

DSC_0002a.jpg

De zandlaag is gewoon zeer fijn zand gemengd met mig poeder

Dio-004a.jpg

De verderen afwerking is allemaal gedaan met mig poeder

DSC_0003a.jpg

De sokkel is er onder uit omdat ik deze nog in een anderen kleur ga spuiten.

Cheers,
André
 
Aha, hier zit Dreeke met de andere interesse ! Goed bezig makker, van alle markten thuis ! Ik ben wel benieuwd hoe je dat landschap nog gaat aanpakken.
 
Ondertussen zijn we aan de wheatering begonnen, hier enkele foto's

DSC_0004a.jpg
DSC_0018a.jpg

cheers,
André
 
Zeer mooie foto's André :)
En natuurlijk zeer geslaagde update zoals altijd :)
 
Dat begint er nu toch wel heel erg goed uit te zien. Mooie kleur keuze gedaan.

Wat ga je doen met de klinknagels? Ben zeer benieuwd. Zou leuk zijn als je eens wat schade en roest enzo kan uitbeelden. Maar de roest zal lastig zijn met een resin model....
 
hoe neem jij je foto's?
Of bewerk je ze nadien nog om die witte achtergrond te bekomen ofzo?

is in alle geval een heel grappig ding wat je aan het bouwen bent.
 
Ik zie deze topic voor de eerste keer. Knap werk André. Echt mooi. Lijkt mij ook een modelletje waar je je echt eens op kan uitleven. Ook het maanlandschap is prachtig gemaakt. Je zegt dat het MIG poeder gemengd met fijn zand is. Maar wat gebruik je om het zand op het landschap te laten kleven?

Christophe
 
@ Dirk, Koekie, Scotty bedankt ;)

@ Furioza, schade zal niet gaan maar roest zal er zeker nog opkomen.

@ Thanks Danny:wub:

@ Erik hij zal er op kmk zeker bij zijn;)

@ Ditzyke, ik maak mijn foto's in een zelf gemaakte lichtbak.

PICT0029a.jpg

Deze is voorzien van vier TL lampen, boven twee en onder twee.
De onderste twee heb ik gemonteerd onder een glazen plaat.

@ Christophe ik smeer de plaats eerst ik met houtlijm die ik verdun met water.

Cheers,
André
 
Wauw voor de Bug en voor je lichtbak ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan