Hoofdsponsor

1/35 Panzer I Ausf. A, sdkfz. 101, late type. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er zeker nie slecht uit voor een tussendoortje.
Knap uitgewerkte detaillering.
Op naar de verf
 
Nu nog completeren met twee rivetjes en dan de laatste loodjes :wacko:eindelijk ! Voor een begonnen kit als tussendoorke is het weer anders uitgedraaid.

He, he, he, heb ik ook altijd last van. Een project duurt toch vaak eens zo lang als je denkt dat dit gaat duren. Gelukkig is het hobby zullen we maar schrijven.
Verder ziet er toch goed uit die inslag. Als dit nu ook nog met de juiste verf en effecten geschilderd is zal het toch erg mooi zijn. Tenminste dat lijkt mij. Ik blijf je volgen. :)
 
DJs en modelengeneer worden bedankt voor de replies.

Vandaag heb ik de subonderdelen helemaal ontvet en stofvrij gemaakt zodat ze momenteel kunnen drogen.

Met Maskol worden de lijmpunten van de onderdelen afgeschermd tegen de latere verf, zodat het geen geknoei wordt.

Tracks zijn besteld, hopelijk krijg ik ze snel in mijn bezit.

Morgen wil ik zeer graag een update doen van de eerste spuitwerken, ook al is dat maar banaal eigenlijk.

Groeten van GUnit.
 
Knap panzertje Guy. Goeie tip ook van die maskol, moet ik me nodig eens aanschaffen want naderhand schuren blijft toch altijd een beetje riskant. Zeker als je niet genoeg schuurt, dan zie de verf broebelen van de lijm :D
 
Tracks van Friul ?????????????????? modelkasten ??????????????????? of een ander????????????????????????,
Detailleren Guy !!!!!!! Detailleren !!!!!!!!!!!!
Das nochthans niet moeilijk hoor !!!!!! :huh:..........:laugh::laugh:
 
Hallo vrienden.

De reacties worden zeer gewaardeerd.



Ik ben begonnen met het airbrushen van de Panzer I.

Het wordt een grijze uitvoering, zoals hij terug te vinden was op ondermeer de Poolse slagvelden, en zoals hij eigenlijk ook het bekendst is.

Waarom dat en geen camouflage ? Omdat ik wil proberen om van het Panzergrau toch iets interessants te maken (bij nader inzien vind ik mijn Panzergrau Opel Olympia'tje net niet boeiend genoeg).

Ik ben zelfs bereid dit tankje ietwat 'over the top' te tillen wat effecten aangaat als dat nodig mocht blijken.



Er werd met Maskol gewerkt om de latere lijmpunten te beschermen tegen verf.

Eerst heb ik vijf verschillende grijstonen gemengd, van donker naar licht en met de derde als het basis-pantsergrijs. Ik heb dus twee donkerder varianten, en twee lichtere.

De kleuren die ik vermengd heb onderling (het ultaramarijn blauw verlevendigt het doodse grijs) :

9-11.jpg

Deze ga ik zeer transparant opgbrengen, met veel geduld (pfff amai !) om geen detail te verliezen.

De donkerste zit er reeds op, nu kan ik systhematisch gaan bouwen naar de lichtste mix toe. Deze functioneert ook als primer.

De subonderdeeltjes apart behandeld natuurlijk :

8-12.jpg

De basisconstructie (er zit tape rond de onderkant van de turret om later geen problemen te ondervinden van de verf) :

7-12.jpg

Morgen kan ik starten met het reanimeren van de dwerg.
 
Aha dit word er eentje met kleur modulatie. En dan nog met een moeilijk kleur
Zeer interessant om te volgen. Veel succes alvast GUnit
 
Modulatie is als je een luikje of wat anders een afwijkende kleur (wel in dezelfde kleurtint uiteraard geeft), wat er nu gebeurd valt onder preshading maar dan iets uitgebreider.

Maar ik ben benieuwd naar het spuitwerk als alle lagen erop zitten.

Ron
 
Het is een combinatie van verschillende benaderingen. Enerzijds ga ik de panelen en andere delen eruit proberen te tillen, anderzijds gebruik ik de donkerste laag in mindere mate als een preshading. Modulair werken betekent ook dat je bepaalde randen die meer licht vangen, ook lichter in de verf zet. Zoals een geschutskoepel die je onderaan donkerder start en oplicht naarmate je naar boven toe werkt. Het principe kan je zelf nog verruimen en daar zoek ik naar, want ik wil geen platte pannenkoek-Panzer I.
Ik ga vandaag een ganse dag werken met de kleurtonen.
 
Begonnen met de donkerste grijze, de op één na donkerste aangebracht, de middengrijze (de "echte" Panzergrau" maar wel wat verrijkt met ultramarijn) idem. Op plekken waar minder licht komt, heb ik mijn lichtere tonen weggehouden, zoals onder het gereedschap, bij de luchtinlaat op het achterdek, daar waar de beschermkappen komen over de uitlaatpotten...
Dan de turret wat lichter dan de upper hull, de lower hull onder de fenders donker gehouden...gewoon proberen logisch na te denken zeker ?
Ik heb nog lichtere tonen te gaan, maar dit wordt echt het accentwerk, niet gortig maar spaarzaam.

10-16.jpg

Morgen weer enkele uren uittrekken !
 
Onze Guy doet het weer !!
Ja man , wow ! das pas kunst.
Kzal nog eens opnieuw gaan kijken
 
Dank u Famo.

Vandaag kans gezien weer wat verder te doen met de twee lichtste tinten grijs. Deze heb ik erg spaarzaam gebruikt. Ze verhoogden wel in grote mate het 3D effect en het wordt een stuk leuker om nu naar te kijken.

Evenwel nog niet helemaal klaar...

11-15.jpg

Tot later !
 
Net spuitwerk hoor alleen jammer dat de kleuren op de laatste foto niet goed tot hun recht komen door de donkeren achtergrond en het glimmen van de vernis wat door de verf gemengd is, goed voor het verouderen maar slecht voor de foto ;)

Ongetwijfeld komen er nog foto`s langs waar we echt voor de volle 100% mogen genieten van het spuitwerk.

Ron
 
Ja Guy je spuitwerk ziet er weer strak uit.
Alleen jammer zoals Ron ook al zei dat de laatste foto niet zo duidelijk.
Kijk uit naar het vervolg.
 
Ron de foto's zijn niet je dat want ik moest gaan werken en wou toch iéts tonen, vandaar. Foto's zijn heel belangrijk.

DJs same here, ik maak morgen zeker goede foto's met betere belichting én wat progressie van de zaak.
 
Nette foto's van de afgelopen airbrushwerken aan de Panzer I.

Hallo Panzerliefhebbers, vandaag kan ik jullie de foto's geven die de toestand tonen zoals het in de realiteit op de werktafel momenteel is.

De vijf potjes Panzergrautonen kan ik even opzij zetten, ik heb me reuze geamuseerd met de effecten van het 3D schilderen.

Ik ben zelf erg tevreden (mag ook 'ns een keertje, eens in de zoveel jaren !), het tankje heeft veel meer visuele body gekregen door het spelen met licht en donker.

Geen gelul meer, foto's !

13-12.jpg

14-10.jpg

15-6.jpg

16-7.jpg

17-10.jpg

12-11.jpg

Volgende stappen worden het verder inkleuren van de accessoires zoals daar zijn het houtblok achterop, de schop, bijltje, krik,...

Ik hoop dat jullie het wat vinden ! Want je bent voor of tegen modulation style, schijnbaar...
 
Hee hij is grijs :O:laugh:

Knap stukje spuitwerk GUnit ziet er erg aantrekkelijk uit en een mooie basis om verder mee gaan te werken.

Om even terug te komen op de modulatie stijl, ik ben er geen tegenstander van mits het met mate word uitgevoerd en verder moet iedereen zelf uitmaken wat hij mooi of goed vind voor zijn model.
Zoals ik al eerder heb opgemerkt vind ik persoonlijk dit retestrakke spuitwerk niet onder modulatie vallen.

Toetsen bord is ook weer droog en ik kijk alvast uit naar het vervolg van deze rakker.

Ron
 
Alle stijlen zijn goed voor mij ,als het resultaat maar in orde is :)

Ik vraag mij eigenlijk af wie dat modelletje zoals hij er nu gespoten bijstaat niet prachtig vind ?

Dan is dat A : geen modelbouwer
B : wel modelbouwer, maar dan één die er niets van kent

Guy ,ge brengt me op ideeën.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan