Hoofdsponsor

1/35 Panzer I Ausf. A, sdkfz. 101, late type. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt Famo, dat is het zwart van de binnenzijde. Omdat alles dichtgaat heb ik dit zo gedaan, kwestie van het binnenin ook wat netjes te zetten.

Het luikje is reeds zwart gespoten bij wijze van test, ik heb namelijk ontdekt enige tijd geleden, dat er een afdichtingsringetje ontbrak in mijn airbrush en mijn spuitwerk niet optimaal verliep. Deze heb ik ondertussen weer in topconditie gebracht, met aanschaf van twee nieuwe naalden en nozzles. Ik kan er dus weer even tegen.
 
dat ziet er al zeer goed uit Guy, ik ben benieuwd naar het vervolg.

Cheers,
André
 
Ziet er netjes uit G, en de Aber loopjes zullen het goed doen. Daar ben ik al van overtuigd. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
 
Zeer netjes je kit en je aanpassingen. De loopjes van Aber zullen zeker een meer waarde geven aan je panzer(tje).
 
Hallo heren, ik heb niet veel kunnen doen de afgelopen dagen, maar de bouwfase geraakt stilaan klaar. Als ik deze rond heb, plaats ik foto's.
 
Bijna rond met de bouw. Natuurlijk had een aftermarket setje net dat ietsje meer kunnen betekenen, maar met minieme bewerkingen aan de kit kan je toch al merkbare dingen bewerkstelligen...

Zo heb ik de afgeronde driehoekige delen die de haken moesten voorstellen, vervangen door koperdraad exemplaren. Ze komen voor op turret en upper hull. Weliswaar niet 100 % accuraat van vorm (de haken op de referenties zijn niet rond maar gekanter), maar alleszins een verbetering in vergelijking met de kit. Mijn volgende Panzer I krijgt wat dat betreft zeker wat after market mee.

Er werden waar nodig tevens lasnaden gemaakt, ondermeer de turret ben ik hiermee aan het completeren.

Een min of meer 'gegoten' structuur op de turret maakte ik met superthin glue. Op de foto's van m'n walkaround is het niet duidelijk te zien, maar ik vermoed toch meer dan een gladde structuur , vandaar de quasi onopvallende behandeling.

Op de plek waar normaal gezien een tweede koevoet zit, heb ik een tie down in mekaar gestoken (loodfolie + een photo etched spanner uit de kit zelf).

Zoals eerder gezegd, de luchtinlaat op het achterdek, werd veranderd door er photo etched sprue onder te verwerken (steunpoten met tussenbalkjes).

Voorop tevens twee grote sleephaken gemaakt omdat die uit de kit niet echt haken waren maar platte opstaande vlakjes die van ver wellicht haken zouden kunnen simuleren...

De bedrading van de lichten werd weggeschuurd en vervangen door alweer wat koperdraad...

En zo zijn er nog een paar dingen die ik wilde verbeteren.

5-16.jpg

Nu verwacht ik nog de Friuls en morgen gaat hij in een ontvettend sopje...na natuurlijk nog een laatste nazicht mét de foto's erbij.


Groeten !
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer goed uit .... GUnit ,, ik wil daar ook eens aan ... maar zo,n kanon op een trein 1/35 ... alleen zie je ze niet zoveel meer ....
 
Op de bouw is niets aan te merken gewoon strak.

Alleen een opmerking over dit,
Een min of meer 'gegoten' structuur op de turret maakte ik met superthin glue.
Volgens mij waren deze koepeltjes van gerold staal dus niet gegoten maar ik kan het mis hebben uiteraard ;)
en dan heb je geen bobbeltje maar meer het idee van diepe krasjes, beter kan ik het niet uitleggen :)

Ik ben benieuwd naar zijn verfjasje.

Ron
 
Bubblegum : de merken hebben toch meerdere spoorvoertuigen gereleased in hun aanbod ? Denk vooral aan Trumpeter en Dragon, van locomotieven tot platte wagens, wagons, gepantserd en voorzien van afweer...

Ron : dan zit ik toch goed, ik heb immers geen bobbeltjes op het oppervlak als resultaat, maar vooral kleine krasjes die 'in' het plaatwerk zitten, door nadien met een schuurpapiertje over het behandelde oppervlak te passeren. Dan heb ik dus goed gekeken op m'n foto's. Bedankt voor de bevestiging van mijn vermoeden. Ik wist niet eens dat gerold staal dit voorkomen had, weer wat wijzer geworden, bij deze.

Vandaag hopelijk de laatste zaken afwerken : de lopen van de twee MG 13 mittrailleurs in de turret detailleren en her en der nog wat meer gerold staal produceren want dit is toch mooier dan het vlakke spul.
 
GUnit kijk wel uit dat je ook niet teveel krasjes maakt want het waren Duitsers he en die waren zeer netjes met hun werk in de begin jaren.

Ron
 
Ziet er wederom zeer netjes uit G.
 
Dank u mannen, met zo'n comments kan ik eindelijk met verf ten strijde trekken !

Ron : ik ga zeker niet overdrijven, je bent nogmaals bedankt voor de waardevolle tip !
 
ben benieuwd wat het zal worden ,Guy
 
Ik ben daar zelf altijd even benieuwd naar Famo.

Ook morgen zal ik nog nodig hebben om de laatste puntjes op de i te zetten voor wat de bouw betreft. Ik had minder kans dan ingeschat om vandaag door te werken en af te ronden...

Ik heb vooraan rechts bij de fender een inslag van een schrapnel gemaakt, maar die moet ik nog wat verder uitwerken. Ik denk dat dit wel een leuke toevoeging is voor de kijker.

De turret moet ik nog steeds van een afgewerkte lasnaad voorzien en ook de lopen wachten nog op de laatste werken.
 
Hey,

Ik wil verf
verf
verf
verf
verf
verf...:laugh::laugh:;):wub:
 
:nowink:Nog steeds geen verf !

:8Maar wel een inslag waar ik na het nodige werk toch tevreden van ben.

Om dit te bekomen heb ik gebruik gemaakt van een paar stukjes alu folie (weggooi-cakevormpjes), vrij stevig en goed bewerkbaar.

Nu nog completeren met twee rivetjes en dan de laatste loodjes :wacko:eindelijk ! Voor een begonnen kit als tussendoorke is het weer anders uitgedraaid.

Nog steeds de lasnaden van de turret verder uitwerken en de lopen afwerken:@

6-15.jpg

Groeten en tot gauw !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan