Hoofdsponsor

1/24 Revell Ferrari 599 GTB Fiorano [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

B-art

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
202
Jawel,

Intussen heb ik ook nog een andere doos van het schap getrokken: De Ferrari 599 GTB Fiorano!

Ik ben begonnen met de body. Als die goed meevalt ben ik altijd extra gemotiveerd.
De keuze is gevallen op een niet alledaagse kleur: Marrone Metalico!
Deze kleur schreeuwt niet om aandacht en ik vind dat dit model ermee weg komt.
Ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van Multona spuitbussen, verkrijgbaar in de betere autoshop. Je kan kiezen uit een aantal "echte" kleuren van Ferrari maar deze moest ik gewoon een keertje testen.

Als primer heb ik gewoon Tamiya gebruikt maar de lak en de vernis heb ik van hetzelfde merk genomen om problemen met de hechting of erger te voorkomen.

Ik heb er voor gekozen om de achterste stijlen reeds te monteren omdat ik achteraf geklieder met lijm op de body wil vermijden en de naad tussen dak en stijlen niet zo uitgesproken wil hebben. Monteren en dichtplamuren dus.
Zo maak ik het mezelf iets moeilijker bij het verven van de raamrubbers en de montage van de ruiten maar ik denk wel dat het zal lukken...

De foto's:

599a.png

599b.png

599c.png

599d.png

Ik mag zeggen dat de lak op foto nog niet half zo hard blinkt als in het echt.
De ervaring met deze spuitbussen is echt positief. Ik ga ze zeker nog eens opnieuw gebruiken!

Voor het interieur ga ik verder met de bruintinten: in dit geval Revell mat donker aarde.
Hier en daar voorzie ik accenten in het zwart zijdemat + zwarte flocking.
Alvast een voorproefje:

599e.png

599f.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie kleur, maar dat interieur hoe ga je dit nu verder afwerken? Ben benieuwd naar de rest van dit spectakel. ;)
 
Een kleine update:

De body is gepolijst en staat lekker te blinken. Degenen van ons forum, die aanwezig waren op de beurs van Moveleo in april/mei van dit jaar, (is het alweer zo lang geleden?) kunnen het beamen.

IMG_2337.png

IMG_2336.png

Een gedeelte van de motor, waar je achteraf nog weinig van terug ziet:

IMG_2338.png

Dry fit van het interieur: in grote lijnen maar we zijn er nog lang niet. Er moeten nog vlokken in, gordels hier en daar een accentje leggen,...
Sorry voor de onscherpe foto's maar beter krijg ik ze nu even niet

IMG_2341.png

IMG_2347.png

Ik heb de kleur van de body laten terug komen in het dashboard en op de achterzijde van de stoeklen en de deurpanelen. Eens wat anders dan al dat carbon...
 
De body is inderdaad lekker strak en een mooie kleur ook.
Wat het interieur betreft zullen we je maar op je woord geloven :laugh: maar lijkt mij wel een mooie kleuren combinatie en inderdaad eens geen carbon.

Ron
 
Wat het interieur betreft zullen we je maar op je woord geloven
Zal wel moeten want op de foto's kan je weinig zien hé :P
Ik zal eens proberen een paar scherpere te maken...
 
Ook deze heb nog eens van onder het stof gehaald. De aandachtige kijker ziet het zelfs letterlijk op het model liggen.

Het interieur heb ik verder afgewerkt, de raamrubbers zijn geschilderd, de motor is verder afgebouwd, kortom : deze nadert de eindmeet.
En dat wordt hoog tijd ook!

Ik heb getracht enkel foto's te maken met een donkere achtergrond maar de koetswerkkleur laat zich precies niet goed fotograferen.
Het interieur daarentegen kreeg ik wel wat beter op foto t.o.v. de vorige update.
Ik heb grote twijfels over de originele velgen: deze trekken echt op niks en doen het model geen goed.
Op verschillende sites van internetwinkels blijkt er echter op dit moment weinig keuze te zijn. Vooral Fujimi velgensets lijken overal uit stock te zijn, tenminste degenen die ik mooi vindt, en 15€ betalen voor een set velgen ZONDER banden vind ik van het goede teveel...

Oordelen jullie zelf maar:

IMG_2921-2.png

IMG_2920-1.png

IMG_2914-2.png

IMG_2925-2.png

IMG_2924-2.png

IMG_2922-2.png

IMG_2910-2.png

IMG_2928.png

IMG_2924-1.png

IMG_2922-1.png

IMG_2925-1.png
 
Dit kleurtje op de body heeft het wel he,vind ik erg mooi en zeker voor een Ferrari
 
yep ,mooi kleurtje

lijkt wel een grijze waas op de body te liggen , stof?
 
Ook deze heb nog eens van onder het stof gehaald. De aandachtige kijker ziet het zelfs letterlijk op het model liggen.
Deze Ferrari kan idd wel eens een poetsbeurt gebruiken...
 
Kleur op de body vind ik ook zeer mooi:wow: De rest trouwens ook.
En hoe heb je het tapijt in het interieur gemaakt? Zijn dit nu van die interieurvlokken zoals hierboven al vermeld? of anders?
 
Mooi werk ! Maar de koplampen zien er vreemd uit. Het lijkt wel alsof die zilverkleurig zijn geschilderd, zitten er geen glaasjes in de kit ?
 
En hoe heb je het tapijt in het interieur gemaakt? Zijn dit nu van die interieurvlokken zoals hierboven al vermeld?
Dit zijn idd interieurvlokken. Ik heb gekozen voor anthraciet om een beetje contrast te hebben. Beige of bruin had ook gekunnen.

Maar de koplampen zien er vreemd uit. Het lijkt wel alsof die zilverkleurig zijn geschilderd, zitten er geen glaasjes in de kit ?

Tuurlijk zitten er koplampglaasjes in de kit! Ik heb ze echter nog niet aangebracht. De voor- en zijruiten zitten er ook nog niet in...
De lenzen zelf worden door Revell in het chroom voorzien. Dit heb ik echter verwijderd en de lampen heb ik beschilderd met zilver en clear orange. Eens de glaasjes er in zitten zal het effect wel wat minder zijn...
 
Na een jaar stof happen ziet een Ferrari er dus zo uit.:P
Vind de kleur van de carrosserie mooi, weer eens wat anders dan rood.

Fred
 
Vandaag nog eens een paar uurtjes kunnen verder werken aan de Ferrari.

Zoals wel vaker heeft Revell ook bij deze kit de bal lelijk mis geslagen wat betreft de rijhoogte en de maat van velgen en banden.
Vooral de rijhoogte was echt niet om aan te zien. Een Ferrari hoort laag bioj de grond te liggen!
De oplossing: de assen verwijderen en de velg middels een verstevigingsplaatje rechtstreeks vastlijmen op de gewenste hoogte.
Hiermee win je enkel mm en dat is voldoende om een realistischer resultaat neer te zetten.

Wat mij betreft is nu ie eindelijk af.
Ik vond het een leuke kit om te bouwen. Alle onderdelen passen redelijk goed. De body moet je wel op het chassis wringen maar dat is wel vaker zo. De velgen en banden zijn de zwakke schakel in deze kit maar desalnietemin ben ik tevreden van het resultaat.

En zeg nu zelf: meer dan 1 jaar lang plezier aan een kit van nog geen €20, dat doet niemand Revell na! :P

De eindfoto's:

5-2.png

4-2.png

3-2.png

2-2.png

1-2.png

6-2.png

Op naar de volgende!
 
Zeer mooi eindresultaat.
Heb al vaker gehoord over fouten bij hun Ferrari modellen.
Dat beloofd voor mijn 458 italia.
 
Dankjewel.
Ik heb de 458 Italia ook liggen. Naar het schijnt een heel goede kit.
De velgen zien er alvast veel realistischer uit dan bij deze kit...
 
Mooi eindresultaat, ééntje voor in de galerie ;)

[Mod aan] Hij staat intussen te blinken in de gallerie ;) [uit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan