Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Mijn hobby kamer, het volgende project....
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 113

Discussie: Mijn hobby kamer, het volgende project....

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard Mijn hobby kamer, het volgende project....

Mijn huidige werkplekje is op de zolder. Het is een plekje van 0.90 x 1.90 mtr.
    met wat rekjes en kastjes.

Vorige week is mijn zoon uit huis gegaan en zijn kamer ga ik omtoveren tot hobby kamer.
    Eerst ga ik maar eens beginnen hem achter zijn vodde te zitten om de laatste "rommel" op te komen halen.

En hierbij dan de eerste foto's van zijn, en nu MIJN, kamer.
    De TV, het buro en de planken aan de wand gaan allemaal weg. Daar komt, denk ik, een kast.

In deze hoek wil ik 2 werktafels gaan zetten. 1 tegen de achterwand en 1 tegen de wand links.

En ik ben maar eens begonnen met de tekeningen van de Smit Rotterdam op te hangen.....

Vandaag 2 TL balken gekocht voor de goede verlichting.

Dus de komende weken leuk werk aan mijn eigen kamertje.....

Fred

Standaard

Een eigen kamer annex ateliertje. Jaja zo moet het om je eens goed te laten gaan.
    Succes met de verbouwing.

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Ja watte, dat word een zeer leuke hobby kamer hoor, ik ben benieuwd hoe hij er afgewerkt zal uitzien, en 1 tip, je kan geen kastjes en laden genoeg hebben
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

maerlandt
    Gast

Standaard

oh my god!!! zo'n luxe maat!!!!

swa I
    Gast

Standaard

Fred...wat een prachtige hobbykamer.............ooit komt dit bij mij ook...momenteel ben ik een livinghobbyer.............

Standaard

Zo hé dat ziet er goed uit, en zelfs de tekeningen hangen al.

Veel plezier. En zoals gezegd, je kunt geen laden genoeg hebben, maar houd wel ruimte genoeg over voor je modem bouw. Houtbouw geeft veel rommel. Dus een lege vloer maakt het makkelijk om schoon te maken. Een eerste tip. Ze min mogelijk op de vloer.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Zo, de grootse "rommel" is door mijn zoon meegenomen
    En dankzij onze koningin ( = vrije dag) maar eens een werktafel in elkaar geknutseld.

Eerst voor het licht gezorgd.

Daarna twee IKEA kasten weggezet.

Op deze kasten een frame gemaakt.

Daarop MDV platen gemaakt.

En daarop een RVS werkblad gemaakt.

De VMax er terug op zodat ik wel door kan met dit project.

Zo het eerste begin is gemaakt aan mij hobby kamer.

Wordt vervolgd

Fred

Standaard

Leuk man, ziet er goed uit, en zo'n rvs blad is natuurlijk altijd goed. Schoon. recht en stevig.

Maareehhhhhh..... Die tekeningen.... Wanneer krijgt die zijn bouw plekkie???

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Leuk man, ziet er goed uit, en zo'n rvs blad is natuurlijk altijd goed. Schoon. recht en stevig.

Maareehhhhhh..... Die tekeningen.... Wanneer krijgt die zijn bouw plekkie???
    Tja Rik, daar was ik al bezig maar toen.......
    Moest ik veel gaan zagen en schuren en dat vond mijn vrouw niet zo leuk dat ik dat deed op de zolder
    Toen moest ik gaan klussen in het huis van mijn zoon
    En toen werd mijn vrouw ziek en daarom een project voor aan de keukentafel gezocht.
    Nu 7 weken later is zij weer aan het werk maar het tussen door project ( Vmax) is "iets" groter dan verwacht.

Maar als de VMax klaar is ga ik misschien wel verder.......

Fred

Standaard

k misschien wel verder.......

Misschien??
    Gewoon doen toch. Wordt mooi weer en schuren kun je nu bij mooi weer lekker buiten.

Standaard

Misschien??
    Gewoon doen toch. Wordt mooi weer en schuren kun je nu bij mooi weer lekker buiten.
    OK Rik dat verdient wat uitleg
    Over een paar weken ga ik naar de universiteit van Oslo. ( niet om te studeren maar voor vakantie)
    Daar ligt de Osenberg in het museum, en dat is nu net het schip dat ik zó móói vind dat ik die hééél graag wil gaan bouwen.
    Dus daarom misschien...., want misschien wel eerst de Osenberg....
    ( en daarna de Smit Rotterdam, maar misschien ook weer niet........ nou ja we zien wel)

Fred

Standaard

Ohhhh, maar daar ga ik gelijk mee akkoord hoor. Dat is een veeeuuul mooiere keuze. En die ga ik natuurlijk op de voet volgen.

Enne, ik ben daar heel veel over aan het verzamelen. Zou je voor mij ook foto's willen maken? Zou heel geweldig zijn.

Standaard

Ohhhh, maar daar ga ik gelijk mee akkoord hoor. Dat is een veeeuuul mooiere keuze. En die ga ik natuurlijk op de voet volgen.

Enne, ik ben daar heel veel over aan het verzamelen. Zou je voor mij ook foto's willen maken? Zou heel geweldig zijn.
    Ben van plan om i.d.d. veel foto's te maken. Zo ook van de Tune en het Gotstad.
    ( nog een paar weekjes wachten)

Fred

Standaard

Hele mooie ruimte Fred! Hier kun je al je modellen en machines wel in kwijt raken.

Standaard

Vandaag weer maar eens een dag aan de hobby kamer gewerkt.

De wand zoals die was:

Dus alles weg gesloopt

En bij de "grote blauwe doos" , voor mij in Breda, een Zweeds houtbouw kidje gekocht en dat in elkaar gebouwd:

Het resultaat: een mooie wand waar lekker veel "rommel" in kan.

Deze week maar eens lekker inruimen.
    Nu wil ik aan de andere kant nog een "werktafeltje" extra gaan maken dus:

Wordt vervolgd.

Fred

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten