Hoofdsponsor

1/16 Dieter 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopla daar gaat ie alweer ! Succes maatje !
 
Zo'n dogtag was matzwart geschilderd maar dat sleet eraf doordat de kleren erover schuurden. Dit is iets wat je niet vaak ziet en daarom vind ik het een zeer geslaagde toevoeging. Het ziet er wel een vriendelijke jongen uit, zeker geen smoel om dood en verderf te zaaien met een MG42, en dan nog een SS-er ook. Ben zeer benieuwd naar de schildering van de camo.
 
Dat wordt een stoere soldaat, mooi al


@GUnit meeste waren ook maar soldaten die vochten voor hun land hé, niet alles duitse soldaten waren het eens met Hitler of wilden dood en verderf zaaien.
 
Nou Guy, vind hem toch best een gemeen smikkeltje hebben...
Het plan is de smock van onder naar boven te moduleren ( las jouw tip eens ergens, een figuur vangt vang boven meer licht dan van onder), mijn Friedrich erbij te houden en te kijken wat me stoort.
Dan wil ik de vlekken licht opzetten met olie en liefst naar een versleten tenue toe werken. Hoe ik dit ga doen weet ik nog niet, het is weer een tijdje terug dat ik schilderde en was gisteren alles zowat kwijt.
Afhangende van dit resultaat kies ik later of de pantalon Erbste wordt of het fraaie groen/grijscontrast.


Davy, de meeste ss-soldaten waren toch wel fier op hun epauletten en gingen nu niet echt bij dit onderdeel om hun diensttijd uit te zitten.
 
oils oils oils...

de kleur nagebootst om wat schaduwen te kunnen blenden.

DSCF0136.jpg
 
Allé dan geef hem dan maar een gemene look :-)
 
Ik word hopeloos depressief bij het aanschouwen van al dit moois. Ik durf gewoon niet meer verder te gaan met het beschilderen van mijn gladiator als ik dit niveau hier heb mogen aanschouwen.
ZOOOOOOOO mooooooooooi!!!!!
 
Uwe Spartacus liegt er anders ook niet om Dominiek, zal deze tzt nog eens bestuderen voor het 'blote armen en benenwerk'. ( heb even gekeken, lekkere lange topic ;-)

Schilder dit tenue voor de vierde keer nu en vandaag ging ik freestylen, dwz, geen plaatjes erbij.
Moet even wachten tot deze lagen droog zijn.
Dan nog eens lichtere accenten in het patroon aanbrengen en de afwerking met wash en mogelijk filter.

bedankt. En bedenk ook dat mensen de mooiste tekeingen en gedichten schrijven wanneer ze depressief zijn!

René
 
Dat wordt een stoere soldaat, mooi al


@GUnit meeste waren ook maar soldaten die vochten voor hun land hé, niet alles duitse soldaten waren het eens met Hitler of wilden dood en verderf zaaien.

Beste Ratticus, daarin heb je 100 % gelijk, maar wees er maar van overtuigd dat je de brave jongens die het niet eens waren met Hitler niet terugvond in de gelederen van de SS.

Overigens is dit geen kritiek, ik denk dat het duidelijk moge zijn dat ik je werk hier uitermate fascinerend en geslaagd vind. Je bent gewoon weer on the roll !
 
Laatst bewerkt:
Schaduwtinten.

De patronen zullen niet overal even licht van kleur zijn, zeker niet in de buurt van de riem.
Contractie van de stof, stuk slagschaduw, reden om op bepaalde plekken wat tonen te verzwaren en bij hoger liggende delen wat accentjes te zetten.

DSCF0022.jpg

DSCF0021-2.jpg
 
Vanaf de top is het hoogste punt dat Dieter het meeste zonlicht pakt, graadsgewijs zal dit richting zijn voetjes afnemen.
Om dit spel in gang te zetten breng ik alvast wat highlights aan op de vlakken die daarvoor in aanmerking kwamen, denk aan schouderpartij en in dit geval Dieters MG-onderarm.

Sunbathing... :)

DSCF0030-2.jpg

DSCF0029.jpg

DSCF0027.jpg
 
Euh, euh, ziet er gewoon mooi uit.
Verder weet ik niets in te brengen, want ik ken niets van figuren sculpen.

Erik.
 
kan toch dat je het gewoon 'mooi' vindt en niks meer...

vanavond wil ik wel besluiten of ik de erwtenpantalon maak of de groenige.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan