Hoofdsponsor

1/16 Dieter 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer mooi gedaan hoor, alleen vind ik de billen wat aan de smalle kant, maar ben er zeker van dat je daar nog aan moet werken, dus let niet op de reactie, toch vind ik dit een kunst hoe je dit allemaal maakt, men petje af.
 
stapje voor stapje luidt het devies met dit soort dingen ...Dieters rechterschouder moet ook nog wat meer 'hangen' door de mg.
Achterzijde en broek ga ik me nu op richten.

thanks,

René
 
mooi al, nu nog een broek en die schouder :)
 
Nog even iets laten zien voordat ik ga bakken.

Heb de mouw aangepast en het handje aangezet.
Later werk ik de hand nog bij.
Hij rust op de MG en knijpt niet.

DSCF0507.jpg

DSCF0509.jpg
 
wordt er no iets aan de rug gedaan,want die lijkt me een rare vorm te hebben
 
besloten dat de ammobox verdwijnt.

Een ander handje gesculpt dat nog in de stof gedrukt wordt.

mocht iemand het leuk vinden, bij deze mijn handje:

DSCF0001-1.jpg

DSCF0004-1.jpg

DSCF0018-1.jpg

DSCF0010-1.jpg

DSCF0025-1.jpg

DSCF0021-1.jpg

DSCF0026-1.jpg

DSCF0032-1.jpg

DSCF0030-1.jpg

DSCF0031-1.jpg

DSCF0028.jpg
 
Ik vond die box juist wel leuk eigenlijk. Maar goed. Weer mooi gedaan hoor. :)
 
Ik zie je telkens groeien in het sculpteren Rene, je bent sterk op weg om meesterwerken te maken !

Sorry voor het feit dat ik niet elke dag in je topic kom kijken/reply'en want ik heb het erg druk momenteel.

Het leuke aan deze jongen vind ik het feit dat ie er zo een beetje noch vis noch vlees uitziet, als een opgeschoten tiener die destijds de Hitlerjügend vervoegde en nu in de Waffen SS terechtgekomen is. Zeer straf werk gaat dit worden !
 
Och Guy, dat geeft toch niets, ik weet gewoon dat je er 'bent'.

Dieter wordt inderdaad een Hitlerjongen, kom toch telkens bij deze context uit omdat de uniformen veel mogelijkheden bieden qua kleuren en ik heb gewoon veel spulletjes in de sparebox.
Zal ooit eens een toffe amerikaan maken.
Zijn kleine dingetjes nu die ergerlijk zijn in deze, wat ik merk aan reacties alom.
Een teken dat het totaalbeeld beter is dan bij mijn vorige, en hier lag mijn uitdaging.
Nog eens dank aan Jimmy Verbeeck die een handzaam da Vincy-achtig model leverde waar ik alles aan afmat, ook tijdens de sculpt.

dank je,

René
 
Prachtig hoe je dit stap per stap toont, ziet er zeer fraai uit hoor, juist die knobbel aan de schop, is dit een gietrestje of zo?
 
Ziet er weer netjes uit.
Ooit, na een workshop van René, zullen er meer zich aan wagen. :)

>w
Een mooie droom.
Workshops gegeven door René, GUnit, bubblegum en homeghost.
Churchill en Modelengeneer.
Ik vergeet hier nog enkele kraken, ik weet het.
Tegen de ledendag 2012 krijgen we ze wel zo gek.

Erik.
 
Pantani,
het is geen gietrest, de bobbel, zit in de steel van het schopje. Denk toch wel functioneel opdat degene die ermee groef beter druk kon zetten. De schop is horizontaal gegoten, met veel beter resultaat ( geen verticale luchtinsluiting).
stap voor stap is een kwestie van even de camera pakken als ik weer een beetje gedaan heb.

Erik,
waarom niet..?
alle begin is moeilijk, maar als je gewoon klein begint, een beentje aanpassen van een bestaand figuur. Bij mij begon in elk geval de klik bij het zien van Guy's leoke tijdje terug.
Natuurlijk zijn de beschikbare figuren op de markt weergaloos van snit en vorm. Toch, als ik mijn pogingen tot nu toe bekijk had ik mijn oefeningen nooit willen missen.

Op éen of andere manier kan ik magic sculpt in huis halen en ander spul maar blijf toch terugkomen bij de fimo :-)
Een belangrijke ontdekking voor mezelf is hierin een klein potje thinner dat je naast de sculpt houdt. Je kan het gebruiken om plooien te egaliseren, plekken waar je verder wilt even aan te strijken voor betere hechting van zeg, een riem zodat je deze niet ferm tegen de klei aan hoeft te duwen.
Voor een handje zal ik dan wel weer MS gebruiken omdat ik vingers wil vijlen en schuren als nabewerking. Fimo laat zich niet fijn vijlen.
Fimo laat zich echter wel goed controleren, is erg goedkoop.
Persoonlijk was ik zelf helemaal om toen ik het werk van Jiver zag. In zijn topics, met name zijn tutorial, staan belangrijke aanwijzingen.
Ik zeg, laat je inspireren en ga eens aan de slag met een homp klei en wat ijzerdraad.
Het is ook consequent blijven meten tijdens de bouw, klopt het nog, zie ik het knietje nog, hoe valt de stof daar of daar?

misschien heb ik een lichte voorsprong omdat ik weleens teken, maar dat is een detail.
groeten,
René
 
Rene
Door omstandigheden ben ik de laatste tijd erg stil en zeker op modelbouwgebied, maar zo af en toe kijk ik weer eens wat fora na

De romp van Dieter is goed, maar de armen vind ik persoonlijk stukken minder, nu weet ik dat ik de wss de enige ben die dus wel kritiek heeft als ik zo her en der lees, maar de gebogenarm vind ik zeker vanaf de elleboog tot de hand te dik, en das niet de kleding die dit veroorzaakt, achterzijde vind ik het net iets te veel dezelfde plooien hebben, de elleboog zit m.i. iets te hoog, bij mijzelf zit de buiging net onder de ribbenkast en bij Dieter zit tie hoger, de andere arm, de hangende, is m.i. te recht naar benden, iets buiging ter hoogte van de elleboog, (tja waar anders) het geeft en iets natuurlijker armhouding
 
geeft toch ook niet Bert, maar mis je frequente kritiek wel.
De armen zijn ook op andere fora als minder bevonden en wil er graag naar kijken.
Bezien in de reeks figuren die ik deed ben ik wel tevreden. Het is niet zo fijn om continue bij te slijpen en snijden maar het zijn weer kleine dingen die je figuur maken of breken.
Heb deze keer ook gelukkig geen haast om te schilderen of wat dan ook.
Sterker nog, Bert...

Ik ga zo lekker richting Airbornmuseum :-)
Nog foto's nodig....

thanks man.
En pak de ijzerdraad gauw weer op!

R.
 
Ik had het niet gezien idd, maar idd nu Bert dit aangeeft is dit wel te zien ja.
Dus hier wel even goede raad van Bert.
Verder zou ik toch eens dat bobbeltje van de schop willen onderzoeken. Heb daarnet even gegoogled maar kan niets in die richting vinden. Alleen gladde stelen? Heb je een foto van het origineel? Ben zeer benieuwd hoe dat er uit ziet, ik kan mij er geen voorstelling bij maken. ;)
 
Ik dacht dat het gaat over de bobbel die in het midden op het handvat zit. Dus midden van de steel. Lijkt een beetje op een vul stuk of luchtkanaal voor het afgieten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan