Hoofdsponsor

1/72 Mark IV [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Hier een paar foto's van mijn eerste tank.
Emhar schaal 1/72.
Ik heb nog te weinig ervaring met het gebruik van verftechnieken en MIG pigmenten enz...dus graag jullie opmerkingen over hoe ik het model kan verbeteren.
Het is nog niet helemaal klaar. Ik ga deze tank gebruiken op een diorama van 50 op 50 cm en ze zal gedeeltelijk in de modder zitten.

Betere foto's vindt je een beetje verder in deze discussie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even moeten uitzoeken hoe ik de foto's kon plaatsen.







 
Allereerst welkom hier op het forum.
Ik denk dat je goed onderweg bent met pigmenten enz. Maar ik heb er niet zo veel verstand van. Let er wel op dat je geen blanke lak overheen moet spuiten, dan is het effect weg.
 
Bedankt Rik,

Bestaat er dan een manier om de pigmenten te fixeren? Of vind ik dit wel ergens op het forum?

Christophe
 
Christophe, euh .......is dat je eerste model ?Bijlange niet mis man! Ik denk dat je het in de vingers hebt ;)
Ge kunt die pigmenten fixeren met een prdukt van Mig als je wil, maar ik gebruik altijd geurarme whitespirit, dat lukt toch goed bij mij.
Pigment op de gewenste plaats aanbrengen , penseeltje in white spirit steken, lichtjes afdeppen op een wc-papiertje of keukenpapier en dan op je pigment aanbrengen. Dan blaas ik er lichtjes op en dat geeft 2 voordelen de white spirit vervliegt veel vlugger en je hebt geen droogringen in je pigment op je model. Met droogringen bedoel ik zulke ringen die je ziet bij opgedroogde koffievlekken.

Enkele tips :
De decals zou je moeten proberen uit te snijden langs het cijfer zodanig dat je die blinkende rechthoek niet meer ziet na het monteren en dan verder afwerken met set and sol, maar dat laat ik over aan de gasten die goed overweg meekunnen met die produkten, want bij lukt dat niet zo goed dus moet ik niet beunhazen. Bij de kleinste mogelijkheid aibrusch ik mijn kentekens.