Hoofdsponsor

1/35 Centurion 5/2 RAAC (Vietnam Version) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen hier weer een update van de Cent.

Wat heb ik tot op heden gedaan:
Met een drybrush heb ik de panelen nog wat meer opgelicht om het zonverschoten oppervlak te benadrukken. Hier zullen nog een paar filters overeen gaan.

Vervolgens heb ik de uitlaatcovers onder handen genomen welke ik volgens de haarlakmethode had gespoten en hierbij de roestlaag weer naar voren laten komen. Deze ga ik straks nog verder bewerken maar ik vind zelf het resultaat al niet slecht, enkel missen we nog wat meer kleurnuances.

Toen heb ik de decals aangebracht, op zich een verhaal apart daar ze zeer fragiel waren. Ik ben blij dat alle Aussie Cents met 169... begonnen want deze heb ik keer of 3 opnieuw moeten zetten.

O ja, ik was trouwens op de basket de ondergrond vergeten voor de decal te zetten, dus die heb ik uit wat plastic card gemaakt en nog van het groene kleurtje voorzien.

Hierna heb ik geheel het model gespoten met verdunde Tamiya X-22 clear om sterke laag te hebben voor verdere verwering.

Omdat volgens mijn referentiemateriaal de Cents in Vietnam danig onder de modder hingen, heb ik een test gedaan met de verdunde clear door er MIG piment aan toe te voegen. Ik heb hier Vietnam earth voor gebruikt en heb dit een "mespuntje" toegevoegd. Goed schudden, in de AB en in dunne laagjes aangebracht.

Nu de pics.

Centurion1-3.jpg

Centurion2-3.jpg

Centurion3-2.jpg

Centurion4-2.jpg

Centurion5-2.jpg

Centurion6-2.jpg
 
Ziet er goed uit die mix van Clear met pigmenten Swa en het uitlaatje mag er ook best wezen.

Ron
 
Thankx Ron. Ben op het moment bezig met de filters en de tracks te verweren.
 
Ja zeg, dat zijn knappe effecten Swa !
 
Het ziet er goed uit Swa, doe zo verder en het wordt zeker een juweeltje ;)

Cheers,
André
 
Mannen bedankt voor de reacties. Hierbij een klein update-tje van de Cent.

Wat is er gebeurd:

Tracks; heb ik eerst behandeld met standard rust effects en vervolgens subtiel behandeld met track brown, light-, standard-, old rust en gun metal om zoveel mogelijk variatie te krijgen in de tracks. Vervolgens heb ik ervoor gekozen om deze keer eens niet de raakvlakken te behandelen met een grafiet potlood maar om ze weer kaal te schuren. Best een tijdrovend werkje maar ik ben dan ook tevreden met het resultaat. Daarna heb ik al wat Vietnam earth aangebracht echter is dit nog niet het eindresultaat want zoals jullie weten wil ik een flink bemodderde Cent verkrijgen. Hiervoor moet nog het nodige gebeuren tussen de wielen en tracks en wielen zullen hier op aangepast moeten worden. Loopvlakken op de tracks moeten met een zwart potlood aangebracht worden.

De tracks op de hull zijn trouwens enkel behandeld met track brown, old rust en gun metal.

Centurion9-1.jpg

Centurion12-1.jpg

Idlers en sprockets; met een grafiet potlood de raakvlakken behandeld.

Centurion14-1.jpg

Centurion13-1.jpg

Uitlaten en uitlaatcovers; de eerste heb ik enkel met old rust en gun metal behandeld, de covers daarintegen heb ik weer behandeld met alle roest varianten omdat ik een duidelijk verschil wil hebben tussen beide onderdelen. Daarbij denk ik dat de uitlaten veel warmer worden dan de covers en roest op de uitlaten dus minder vat heeft.

Centurion11-1.jpg

Centurion10-1.jpg

Turret en hull, heb ik voorzien van een filter (brown for dark green), enkel zit ik nog te twijfelen of ik dit nog een keer herhaal of ik nu gelijk verder ga met de wash en pinwash? Ben namelijk bang voor het gevaar dat het effect van de filter verloren gaat en het weer een monotone kleur gaat worden.

Centurion7-2.jpg

Centurion8-1.jpg

Hope you like it.
 
Jammer dat de kleuren niet echt uit de verf komen op de foto`s :angry: maar dat is het nadeel van foto`s.
Maar je roestwerk op bijvoorbeeld je uitlaten zien er echt goed uit.

Ik zag dat je Fruil tracks had gebruikt, waarom heb je deze er niet afgelaten samen met de wielen om wat makkelijker je modderzooi aan te brengen?

Ron
 
Jammer dat de kleuren niet echt uit de verf komen op de foto`s :angry: maar dat is het nadeel van foto`s.
Maar je roestwerk op bijvoorbeeld je uitlaten zien er echt goed uit.

Ik zag dat je Fruil tracks had gebruikt, waarom heb je deze er niet afgelaten samen met de wielen om wat makkelijker je modderzooi aan te brengen?

Ron

Ja Ron, ik kan er ook enkel maar van dromen om foto's te maken, zo belicht dat alle kleuren, echt tot zijn recht komen. Nu heb ik weer eens niet geflitst dus enkel met de belichting van mijn studio, we zijn nog steeds zoekende zullen we maar zeggen naar de juiste belichting hehe...

Met het resultaat van de roest ben ik zelf ook zeer tevreden daarintegen.

Tracks en wielen kunnen er nog af, maar ik moest het effect eens zien van het geheel vandaar de tussenassemblage.
 
Ziet er een schitterend model uit, moet ik me ook eens aanschaffen.

Als je fototoestel een instelbare belichtingstijd heeft, moet je daar eens mee experimenteren, wel je camera op een statief of zo zetten en niet flitsen.

Om de kleuren zo natuurlijk mogelijk te krijgen, kan je best een wit vlak in beeld nemen, eventueel de volledige achtergrond in het wit.
De camera gaat zijn kleuren dan afstemmen op dat wit en zo krijg je een beter resultaat.
 
Ook deze hebben we uit de catacomben van het Forum gehaald. Ucheuch.:D

Zijn met de verwering en de stowage bezig. Moet nog wel het nodige aan gedaan worden maar toch al wat pics.

Centurion15-1.jpg

Centurion16-1.jpg

Centurion17-1.jpg

Centurion18-1.jpg

Centurion19-1.jpg

Centurion20-1.jpg
 
ziet er mooi uit. Ik persoonlijk zou de trekkabel niet zo roest maken, tenzij deze tank een tijd niet meer gebruikt werd. Het dient toch om een ferm gewicht te trekken en als die kapot gaat omdat de roest te ver gevorderd is, zou ik niet graag in de buurt zijn, tenzij ik mijn beu ben natuurlijk. Meestal zijn deze redelijk goed onderhouden.
 
Swa, dit zijn uitlaatjes zoals ze van mij direct in de boekjes mogen.
 
Stof effecten waren waarschijnlijk niet meer nodig toch na deze lange tijd in de kelder te hebben gestaan. :laugh:
Maar ziet er al goed uit hoor misschien de sleepkabels wat zwarte washes geven om het roest wat terug te dringen?

Ron
 
Thanks mannen.
@Silenoz & Ron: zal zeker nog eens kijken naar de sleepkabels en de roesteffecten hierbij afzwakken. De uitleg van jullie is meer dan duidelijk!
 
Jammer dat de tracks zullen bemodderd worden, vind ze schitterend net zoals de rest van de tank
 
Geen angst :nowink: Famo dat zal enkel nog zeer subtiel gebeuren. Want ik ben er ook best tevreden mee!
 
Ben ook weer stilletjes aan het volgen.
Schitterende tank hoor.
 
Na een luttele 3 jaar en 7 maanden is de Centurion ook aan zijn einde gekomen, van de bouw wel te verstaan. Zo de nodige onder jullie weten ben ik drie jaar druk geweest met een studie dus weinig tijd gehad om tussentijds te posten van de tussenstappen. Sorry hiervoor, mannen, maar ik denk dat jullie hier wel begrip voor hebben. Want wanneer ik weer eens tijd had dan verzette ik mijn gedachten door hier een beetje aan het prullen. Maar het andere kwam er helaas niet van.:wub:

Ik heb me ook weer eens gewaagd aan het bijbehorende figuurtje. Echter is dit het nog niet echt vind ik, maar ik amuseer me ermee en dat is het belangrijkste toch? Dus zullen er best nog wel wat volgen vrees ik. Maar genoeg gezeverd, hier de foto's. :D

PICT1262.jpg

PICT1263.jpg

PICT1264.jpg

PICT1265.jpg

PICT1266.jpg

PICT1275.jpg

PICT1267.jpg

PICT1268.jpg

PICT1270.jpg

PICT1272.jpg

PICT1273.jpg

PICT1274.jpg

PICT1276.jpg

PICT1278.jpg
 
Mooi werk man, 't zijn weer die kleine details die het'm maken hè. Dat blikje cola en de Luckies, fijne touch.
De tracks zijn ook mooi gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan