Hoofdsponsor

1/48 1/48 Nasa cutaway Skylab , Renovatie voor museum [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje ExSerCo ,,,

Het bouwen gaat gestaag door ,,, Ben blij als ie klaar , hij begint onhandelbaar te worden .... daarom heb ik de ijzeren voet aangepast om er makkelijker aan te kunnen werken ...

Afbeelding_127%7E2.jpg


De uiteindelijke plaatsing zal verticaal worden op verzoek van het museum ,, ( ruimte gebrek ) , daarom heb ik een nieuw voet / base gemaakt ,,, een styreenring met messing buisje eronder en op de de ring twee klampjes om het model in te laten vast klikken ....

Afbeelding_115%7E7.jpg
Afbeelding_117%7E7.jpg
Afbeelding_119%7E5.jpg


Toen verder gegaan met de vier solarpanels ... die uit styreen gesneden op maat en op de aangegeven plaatsen licht ingesneden en licht knikken in vlakken ,,, net niet te ver door en hoek knikjes geborgt met klein ronden styreen plaatjes ... waarop later de stangetjes komen ...

Afbeelding_124%7E3.jpg
Afbeelding_126%7E6.jpg


En toen in volledig opstelling even passen ,, nou ik ben niet ontevreden !! wat een kolossaal ding ... 1 meter bij 1 meter ...

Afbeelding_123%7E4.jpg
Afbeelding_122%7E4.jpg


Tot zover ..........
 
Laatst bewerkt:
Echt groot en zeer mooi, hoeveel restauraties heb je al gedaan voor musea's bubble? Ik heb er al een aantal gevolgd en ze blijven mooi om volgen ;)
 
Dankje pantani ,,,

dit soort formaten 3 stuks ,,, wel meerdere kleintjes ,,,
 
Nou de csm capsule is af en de witte blok verdeling zit erop ... een stang gemaakt in de cm capsule die in het gat van skylab ingeschoven kan worden en dan is er een docking mode ...

de solar panels zijn bijna ook klaar en dan de laatste details hier en daar en dit projeckt loopt weer ten einde .... :wink:

Afbeelding_135%7E2.jpg
Afbeelding_136%7E1.jpg
Afbeelding_131%7E2.jpg


Afbeelding_132%7E3.jpg
Afbeelding_140%7E2.jpg
Afbeelding_139%7E2.jpg


Tot zover ................
 
Jongens met de naam Skylab gaan we heel ver terug in de tijd :P,vroeger had een vriend van me een CB station en zijn nikname was toen Skylab wat hebben we hier aan plezier beleefd,Ok maar nu weer ontopic.Wat een geweldig project laat je hier zien en zeer mooi gebouwd deze volg ik zeker...;)
 
Dankje Danny_Jeurissen ,,

Het was een leuk soms moeilijk ( vooral het verfvrijmaken op de vacuumvorm delen ) maar als ie klaar is gaat ie zo snel mogelijk weg ,,, ik voel me soms net een keeper in het doel met dit model achter me ,,, als er familie met kinderen ( en grote kinderen ) op bezoek komen ,,, je kent het, even kijken met de vingers
 
Nou Luitjes ,,, deze week voornamelijk met de solarpanels bezig geweest ,,, en ze zijn klaar op een laagje clear coat na ..
verder ben ik bezig met een eva astronautje ... morgen komen milescule aansluitingen erop en nog een tasje op het been en dan in de wash en nog een slang maken ...

Afbeelding_010%7E12.jpg
Afbeelding_011%7E13.jpg
Afbeelding_012%7E14.jpg
Afbeelding_013%7E13.jpg
Afbeelding_014%7E13.jpg
Afbeelding_015%7E17.jpg
Astronaut_Owen_Garriott_Performs_EVA_During_Skylab_3_-_GPN-2002-000065.jpg


Tot zover .........
 
euu... Hoe heb die pannen zo gekregen??? Wat voor verf heb je gebruikt? Man dat ziet er even goed uit.

Juist omdat ik dit soort zaken niet goed kreeg, ben ik er nooit aan begonnen. Ik heb de ISS zo vaak in handen gehad. Maar om deze reden niet gekocht.
 
Furioza ,dat is holografisch matriaal ... op plastick sheets ..
 
Nou Luitjes ... ,,,

Het skylab projeckt is ten einde ,, alles zit erop , en ik ben er tevreden mee , de eva astronaut is bevestigt voor een ruimtewandeling .. op de buitenmantel .. , totale kosten aan matriaal en solar kop laten chemiche reinigen ( roest ) en enkelen anderen metalen euro 357 ,20 .. renovatie tijd weet ik niet meer , ben de tel kwijt ... ..

lengte totaal 110 cm bij 65 cm gewicht 14,4 kg inclusief voet ... in de voet een mooi skylab penning logo geplaats op rond messing stijgers in een soort klik syteem ...

het moeilijkste is en was de zeer dunnen vacuum plastick delen verf vrij te krijgen ,, en alle het tralie werk qua stangetjes ...
als het goed probeer ik nog buitenfoto,s te maken ,,, maar dat ging niet vandaag ... teveel wind ,,, iemand zag me model toen het klaar was ,, en raad eens wat ie erin zag ( goh dat is een moderne windmolen :? :lol:

Afbeelding_019%7E17.jpg Afbeelding_020%7E13.jpg Afbeelding_021%7E12.jpg Afbeelding_022%7E18.jpg Afbeelding_023%7E16.jpg Afbeelding_025%7E10.jpg Afbeelding_027%7E12.jpg Afbeelding_028%7E8.jpg Afbeelding_030%7E10.jpg Afbeelding_031%7E9.jpg Afbeelding_033%7E10.jpg Afbeelding_034%7E9.jpg Afbeelding_035%7E8.jpg Afbeelding_036%7E9.jpg Afbeelding_037%7E10.jpg Afbeelding_040%7E7.jpg Afbeelding_045%7E8.jpg Afbeelding_044%7E9.jpg Afbeelding_042%7E5.jpg

projeckt ten einde ...
 
zo he, dat ziet er echt heel goed uit.

Ik denk dat dit toch weer een overtreffing is van jezelf. Althans ik vind dit de mooiste tot nog toe.. :)
 
Dankje Furioza ,, deze was leuk maar vermoeiend en op het laats onhandelbaar ... als ik een foto heb als ie in het museum staat plaats ik daar een foto van ... hij wordt over 12 dagen opgehaalt ...
 
Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Als die kleine dingen aan elkaar word toch ineens een flinke jongen. :)

En laat ze met ophalen maar heel voorzichtig doen. Straks gaat het mis. Dat zou echt jammer zijn. En ik ben idd zeer benieuwd naar de foto in het museum. :)
 
Zoals gewend van Bubblegum, weer een mooi werkje.
Ziet er echt impossant uit zo.
Netjes, meer kan ik niet zeggen.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan