Hoofdsponsor

1/48 1/48 Nasa cutaway Skylab , Renovatie voor museum [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar de onderste ring met styreen stripjes rondom is klaar , toen nog het randje eromheen en nu kant de witte ring styreen ook voorzien worden van kleiner dunnere stripjes ..

Afbeelding_781.jpg


Afbeelding_782.jpg
Afbeelding_784.jpg
Afbeelding_785.jpg


Verder heb ik de ijzeren machanisme,s van de solar panels blank/verfvrij gemaakt ,, er zit nu al primer op en kan morgen geschuurt worden ..

Afbeelding_779.jpg


De waste tank ,,, heeft na extra schuuren nu zijn eerste stuk witte verf en de radiator plaat ook , morgen aftapen voor de ring zwarte verf en als laatste goud of geel , maar dat laatste ben ik nog niet uit ...

Afbeelding_786.jpg
Afbeelding_787.jpg


Tot zover .........
 
Wat kan een mens daar nu op zeggen, zeer leuk om volgen en wat een mooi werk.
 
Dankje Patani ,

Nou Luitjes , de waste tank en de freeze radiator is klaar ... dus zo klaar dat ie later ineens gemonteerd kan worden in de houten buis aan de onderkant ... de bovenkant was toch orgineel zilver en dat heb ik dan ook gedaan ..verder details erop ... en hij kan de vitrine in tot de final montage ... als laatste komt erom de middellijn een stuk tape dubblezijdig voor de wandmontage in de buis

Nu weer verder met de styreen stripjes en solor panel ophanging ...

Afbeelding_796.jpg
Afbeelding_798.jpg
Afbeelding_799.jpg


Afbeelding_800.jpg
Afbeelding_801.jpg
Afbeelding_802.jpg


Afbeelding_803.jpg
Afbeelding_805.jpg
Afbeelding_806.jpg


Afbeelding_807.jpg
displayimage.php


Tot zover ...
 
Blijf toch elke keer met verbazing kijken naar dit allemaal. Man o man wat een schoon werk allemaal.
 
Erg mooi project om te volgen, schitterend werk lever je hier af. Succes en ik kijk wel toe..........:O ...

Mvg, Folkert.
 
zeker weten die latjes zijn heel mooi gelijmt want het minste dat ze scheef staan zie je het . das moniken werk.

ook de niewe freezer radiator knap hoor . en het spuit werk ziet er wel heel strak uit.

die van het muzeum gaan niet weten wat ze zien als je daar binnen komt
 
Dankje luitjes ...

De vorderingen zijn weer verder ... moest een tijdje wachten op een antwoordt van het museum hoe ze het skylab model wilden hebben qua pose ... normaal staat is ie zo :

118711main_Skylab_3008x1960.jpg


Maar gezien de plaatsing in het museum later ( in een wandvitrine ... ) dus aan een zijde te bewonderen ... heb ik gevraagt of men het niet handiger vondt om de solarpanels vier stuks met de daarom de konstruktie en daarin de dockmodule geheel 180 graden te draaien naar het open gedeelte waar je de binnekant kunt zien , dus dit stuk ,rode vierkant :

118711main_Skylab_3008x1960%7E0.jpg


en dat vond men wel een goed idee ,, meer te zien in een blikveld ... de stripjes zitten er voor 90 % erop ,,, verder heb ik de draagpunten van de grote solar panel en de afgehaalde kant aan gebracht en gepast ... een solararm zit er voor de proef eraan ..om te kijken of het allemaal goed zit ... verder heb een pin contrucktie aan de binnenmantel gemaakt , zodat het model later in een base geplaats kan worden .. ik heb dus de binnenkant verder bewerkt met kunststof styreen om zoveel mogelijk het dunne hout te ontzien qua krachten ... toen de zwarte contrucktie voor de solarpanel,s in de buis geplaats om te kijken of alles zit naar tevredenheid ...

Afbeelding_004%7E13.jpg
Afbeelding_005%7E10.jpg
Afbeelding_007%7E1.jpg


Afbeelding_008%7E11.jpg
Afbeelding_009%7E13.jpg
Afbeelding_010%7E9.jpg


Nou zo gaan we verder ...
 
Wat een geweldig mooi project zet je hier neer..
 
Dankje500 !! ,,,

Het beplakken met styreen op de buitenmantel is op 95 % klaar ... de allerlaatste delen komen later , dus de tweede laag filler primer kon erop ... toen weer schuuren en toen een witte dunne primer laag ... dit goed laten drogen en morgen opnieuw het zelfde proces ... tot ik tevreden ben .....

Afbeelding_004_%282%29%7E2.jpg
Afbeelding_005_%282%29%7E2.jpg
Afbeelding_006_%282%29%7E2.jpg


Afbeelding_007_%282%29%7E2.jpg
Afbeelding_009_%282%29%7E3.jpg
Afbeelding_008_%282%29%7E1.jpg


Afbeelding_003%7E10.jpg


Tot zover ........
 
De eerste witte verflaag zit erop ,,, eerst nog wat bedrading gemaakt waar de verwijderde solar panel heeft gezeten ,,, er moeten natuurlijk wel nog wat kleuren later op voor het contrast ,,, en de volgende verf laag zwart kon erop in een block patroon ... in het midden komt goud folie voor een gedeelte ...

verder heb ik de eerste zwarte block patronen weer op de docking module gespoten en verder voorzien van de eerste details toen de hele handel weer inelkaar geschroefd ,, jammer genoeg een nadeel ,er was ook verf in het schroefdraad gekomen , er zat niks anders op dan een setje tappers te kopen voor fijn 0,7 mm metrich schroefdraad , aaih :? was niet goedkoop, dat setje koste bijna euro 60 ,- ... maar het kon niet anders , anders zou je het schroefdraad kapot kunnen draaien .
als de block patroon op de leef module zit kan de kop erop .. en kan er een beginnetje gemaakt worden met het intrieur ...

Afbeelding_012_%282%29%7E3.jpg
Afbeelding_013_%282%29%7E4.jpg

Afbeelding_015%7E14.jpg
Afbeelding_016%7E16.jpg


Afbeelding_017%7E14.jpg


Tot zover ...
 
het is mooi gespoten hoor , wel spijtig dat je zulke kosten moest maken .
 
Wow Bubble,

Dat is weer een supermooi project. Diep respect voor het geduld en het geleverde werk, ziet er prachtig uit ^^

Ge hebt op verschillende plaatsen goudkleurige rechthoeken, vierkanten, een soort klemmetjes op de draad van de zilverkleurige bol, en stipjes geplaatst. Hoe maakt ge die ?

Groeten

Wet Sellery
 
Dankje Luitjes ,,,

nou pascal stipjes zijn gewoon markers ( bij de hema te Koop ) ,, en sommige delen zeer dun styreen ( papier dikte ) vormpjes eruit bv met riemtang of snijpassier spuiten en wallaah
 
Nou de kleine stapjes kunnen snel grote worden ... na een dagje spuiten en details aanbrengen komt er steeds meer leven in de living module .. en als laatste kapton foil met details erop en nu kan de de docking module erop en de kop voor de vier solar panels ... vandaag wat schroefjes 2 mm bij 10 ,, gekocht om de boel aan elkaar te koppelen .

Afbeelding_045%7E6.jpg


Afbeelding_046%7E8.jpg
Afbeelding_048%7E9.jpg
Afbeelding_049%7E5.jpg
Afbeelding_050%7E7.jpg
Afbeelding_052%7E7.jpg


Afbeelding_054%7E4.jpg
Afbeelding_055%7E5.jpg
Afbeelding_056%7E6.jpg
Afbeelding_057%7E6.jpg
Afbeelding_058%7E8.jpg
Afbeelding_059%7E7.jpg
Afbeelding_060%7E7.jpg
Afbeelding_058%7E7.jpg
Afbeelding_064%7E5.jpg


Zo dat was um weer voor vandaag .....
 
Nou de kop zit erop .. en water pas ,,, was wel even een gepier ... het gewicht is behoorlijk nu al , het weegt nu al 3800 gram en er moet nog meer op ...

Afbeelding_066%7E3.jpg
Afbeelding_067%7E4.jpg


Afbeelding_068%7E6.jpg
Afbeelding_069%7E4.jpg


Nu kunnen we verder met het binnewerk ,,, eerst neem ik de water tanks onder handen , deze is ook gebroken ... ik bouw um nieuw op uit styreen ...

Afbeelding_075%7E5.jpg


pp%7E10.jpg
nn%7E1.jpg


en de locker stowage ring .....

Afbeelding_071%7E4.jpg
skylab-cutaway-view%7E0.jpg


een opberg ring geloof ik ... wat ik wel weet is dat astronauten um flink gebruikten om er een stukje maraton op te lopen ... met soms Acrobatische oefeningen .... zoals hier te zien op dit filmpje :

http://www.youtube.com/watch?v=S_p7LiyOUx0&feature=related

het is vacuum gevormd matriaal dus oppassen ...

Tot zover .................
 
De Laatste dagen flink bezig geweest met het intrieur ,, vele blokjes vormen ( de hardware kasjes voorraad ect ) waren kapot ,, en heb ze opnieuw gemaakt uit kunststof en toen gespoten in kleuren ... het fietsje opnieuw gemaakt en gesoldeert en het loopfitnes apperaat .. toen de details erop ..
de bovenste leefruimte is klaar en het onderste deel komen nog wat extra details zoal een douchje en ruimtepak die tegen en kast aanhangt ... als die klaar zijn kunnen de twee leefruimte,s opelkaar gemonteerd worden met de afvoer buizen ertussen en dan de ringen afgewerkt worden ..
de water tanks ringen heb ik opnieuw uit styreen gesneden en die worden ook opnieuw gespoten ... dus toch nog wat werk , maar het einde gaat nu sneller komen ...
O ja , er komt ook nog een apollo CSM 1/48 op ( aangekoppeld ) deze is van realspace uit resin ,, ik zit nog te wachten op op bare metal foil

Afbeelding_034%7E8.jpg
Afbeelding_036%7E8.jpg


Afbeelding_038_%283%29%7E0.jpg
Afbeelding_039_%283%29%7E0.jpg


Afbeelding_037%7E8.jpg


Tot zover ...
 
Skylab.... tjonge dat roept herinneringen op... het was in de vakantie en ik was alleen thuis, maar m'n ouders hadden me op het hart gedrukt om op een bepaald uur naar de kelder te gaan... lol, uiteindelijk belandden de stukjes in Australië, waarschijnlijk hadden ze bij NASA en komma verkeerd gezet in hun berekeningen :D

Ziet er wel een serieuze klus uit, Bubblegum, maar jouw werk kennende zal dat museum heel erg tevreden zijn.
 
Dankje Dany ,,

Vandaag de hele dag gewijd aan het grote solar panel ,, van het orginele model waren er twee vermist en een was kapot ,,
dus nieuwe uit styreen gemaakt ... de solar panel houder lijkt zoals op foto 1 op een soort luxaflex in een langwerpig kast ,, dat heb ik geprobeert na te maken dmv styreen .. toen eens passen voor de goed stand en draaipunt gefixceert.
toen de boel met details voorzien dmv van de solar panels en menige details ,,, als je panels een beetje draait komen de kleurtonen mooi naar boven zoals van paars naar donker blauw en weer terug ...
Morgen alleen de minikabeltjes en de popnagel strucktuur boven op de kast .. zoals op de laatste foto ..



3373652317_411fce9797.jpg
Afbeelding_004%7E14.jpg
Afbeelding_005%7E11.jpg
Afbeelding_007%7E11.jpg
Afbeelding_008%7E13.jpg
Afbeelding_009%7E15.jpg
Afbeelding_010%7E11.jpg
Afbeelding_011%7E12.jpg
Afbeelding_014%7E12.jpg
Afbeelding_015%7E16.jpg
Afbeelding_017%7E15.jpg
Afbeelding_018%7E16.jpg
Afbeelding_019%7E16.jpg
Afbeelding_023%7E15.jpg
Afbeelding_024%7E14.jpg
0100555.jpg


Tot zover ...
 
nou de twee leefunits ,, zijn klaar en de pijpleidingen zijn ertussen geplaats en toen aan elkaar vast gemonteerd ...
toen de watertanks in de nieuwe ringen geplaats details gegeven , verder een douch gemaakt uit zeer dun styreen even licht de aansteker eronder en het trekt gelijk in een soort kunststof hoes look ... en wat details erop zoals de ringen .
toen kwam het moeilijke werkje < de watertanks in de mantel plaatsen geen gesmeert , het was oppassen qua lak beschadeging in de binnen mantel ... maar hij ging goed ,, de twee leefunits was iets moeilijker , maar na een uurtje voorzichtig friemelen ,, zaten ze ... pffffffff ... :wink:
toen de ringen in de opening afgewerkt ,,, hij wordt wel steeds zwaarder ,, en onhandiger te pakken ... ik moet de pen verzwaaren door middel van een dikker buis ,, ik wil geen risico nemen ,, voor het zelfde geld breekt ie in het museum spontaan af door zijn eigen gewicht ...

Afbeelding_038%7E7.jpg


Afbeelding_037%7E9.jpg


Afbeelding_046%7E11.jpg
Afbeelding_047%7E9.jpg


srvr%7E1.jpg
Afbeelding_049%7E6.jpg


Afbeelding_050%7E9.jpg
Afbeelding_052%7E9.jpg


Tot zover ..............
 
Het is een tijdje geleden dat ik hier nog ben komen piepen.
Man, man, man, wat een pracht en doorzetting die je hier weer tentoonstelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan