Hoofdsponsor

1/35 FLAK43 met remorkske [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
omdat project 251 nogal fataal is afgelopen besloten om een nieuw doosje open te trekken. Dit kitje ziet er veelbelovend uit, lekker veel detail, weinig tot geen flash en sinkmarks, een heleboel PE en de optie om ofwel in transport ofwel in schietstand te bouwen.

Flak001.jpg

Flak002.jpg

Maar dan.... de barre realiteit is dat deze fabrikant mijns inziens te veel hooi op zijn vork genomen heeft. Hoe mooi de detaillering ook is, als je twee stukjes bij elkaar plakt en dan een half uur moet schuren om het verschil eruit te halen is de lol er ook snel vanaf. De tube putty is nog niet dicht geweest en mijn vingers zijn al afgeschuurd tot aan mijn polsen :dry:
Affijn, toch al één en ander samengevoegd met dit als resultaat

Flak003.jpg

Schoon kanon hé ^^

Volgende stap zijn wat PE-handvaten van ongeveer 0,5mm :wacko:
 
Yess ! Een Flakje, hier kijk ik naar uit ! Ziet er toch niet verkeerd uit hoor Tomas !
 
Eerlijk gezegd Tomas, van dat merk heb ik nog nooit gehoord en dan is de kans dat je miserie hebt wel groter dan bij een gekend merk, vind ik.
Nu in ieder geval de flak 43 is een mooi stuk luchtartillerie en uiteraard ook een mooi modelletje , succes.
 
Eerlijk gezegd Tomas, van dat merk heb ik nog nooit gehoord en dan is de kans dat je miserie hebt wel groter dan bij een gekend merk, vind ik.
Nu in ieder geval de flak 43 is een mooi stuk luchtartillerie en uiteraard ook een mooi modelletje , succes.

Bwa, revell is ook gekend maar dan om andere redenen :D Ik had van dit merk een bouwverslag gelezen in art of modelling, ging toen over een nebelwerfer en dat zag er echt prima uit. Prachtig gedetailleerd en lots of PE. Van de details kan ik echt niks zeggen, alleen past het allemaal net niet wat meer werk met zich meebrengt.
Och, het houdt ons van de straat hé :D

straks na het douchen mijn kot induiken, streepje metallica erbij en wat plooiwerk verrichten :)
 
Plooiwerk op Metallica?????????
Zal wel aan mij liggen.

Erik.
 
Plooiwerk op Metallica?????????
Zal wel aan mij liggen.

Erik.

Waarom niet ? 't Is toch metaal dat hij plooit hé .........

Spijtig dat de 251 gesneuveld is ...(metaalmoeheid ???) maar de Flak ziet er veelbelovend uit.
Ga deze volgen want er steekt hier ook zo iets in mijn collectie gebouwde 1/35 stuff. Waarschijnlijk wel een renovatie waard, ooit.

Toch een goede raad als ik mag Thomas: gooi hem in het vervolg niet weg maar doe er misschien iemand anders een plezier mee. Spaart afval en bloed. hehe.
 
:D Sorry Erik, soms ben ik niet zo duidelijk; PE-plooiwerk moest dat natuurlijk zijn.

Erwin; tja als het rood voor de ogen staat komt de spijt te laat hé :$

Nu verder met deze proppenschieter. Zes handvatjes samengekleefd die me schele koppijn bezorgden, zo klein. Na wat pogingen om die prutskes samen te krijgen; waarvan er 1 reddeloos verloren gegaan is toen het uit mijn pincet sprong; toch een behoorlijk resultaat kunnen neerpoten.

Flak005.jpg

Alleen, zou iemand me kunnen uitleggen hoe je zulke kleine dingen een beetje deftig opkuist. Ik heb aan elk stukje zo'n vervelend braampje zitten.

Kanon samengebracht met het draaimechanisme. Nog steeds beweegbaar trouwens ^^

Flak008.jpg
 
Ziet er prima uit. Ik snij mijn pe op een stukje fijn schuurpapier, dan verschuift het niet en heb je goede grip. De fijnste braampjes verwijder ik met de 'hiel' van mijn scalpel, niet met de fijne punt (die kan dan trouwens wegbreken).
 
Het opzuiveren doe ik door middel van een stukje schuurpapier korrel 400.
De tip van Big Gunit om de PE op een stukje schuurpapier te leggen is een goede.

Ron
 
Hoi,

Kun je me dat merk eens geven? Ik kan het niet goed lezen. Zou er ergens een website vermeld zijn op de doos of handleiding?
In elk geval ben ik wel nieuwsgierig naar het vervolg.
De tip van het schuurpapier staat bij mij ook genoteerd.
 
Great Wall Hobby is de merknaam.

Lionroar have now announced a new 'division' - Great Wall Hobby which will concentrate entirely on Plastic Kits.

En dat is de uitleg ;)

Erik.
 
Hey, :)

Ikzelf knip mijn PE uit met een scherpe schaar, kun je van den eerste keer de braam mee afknippen, let wel gebruik een schaar met fijne punt, werkt heel handig.;)
Voor de hele kleine dingen gebruik ik eveneens het "mes".
 
PE snij ik altijd op mijn werkplaatje en dat is een stuk "Trespa". Zeer hard materiaal ,want op een zachte ondergrond zoals die beruchte snijmatjes plooi ik gewoon de PE. Trouwens zo'n snijmatje gebruik ik zelfs niet.
Het opwrijven en uitsnijden doe ik zoals hierboven beschreven.
En ja ,ik kruip soms ook rond op zoek naar een stukje PE die weggesprongen is . Een tip : Leg donker laminaat op de vloer dan vind je je PE gemakkelijk terug.
Nu nog een rare tip als extraatje : als je een klein stukje PE of pvc zoekt die weggesprongen is en je vind het niet door er van bovenaf op te kijken, kijk dan eens horizontaal langs de grond en je hebt veel meer kans dat je het stukje terugvind ,raar maar waar
 
Laatst bewerkt:
En nu even compleet >w
PE terugvinden, met een nylonkous.
Ja dus, een nylonkous.
Truk ergens gelezen op internet, weet niet meer waar het vandaan komt, maar moet wel werken.
Doe gewoon de nylonkous over de zuigmond van de stofzuiger.
Vloer stofzuigen, regelmatig kijken naar de kous, de PE kan niet door de kous en blijft dus hangen.
Zo simpel is het.

Erik.
 
Tomas, veel plezier en sucses met de build. Enne... nu niet meer kwaad worden hé:D:laugh:. Verder weer de nodige tips & tricks over PE, bedankt mannen.
 
Geweldige tips die ik zeker kan gebruiken :)

Gisteren en vandaag nog wat verder geschuurd en één en ander bijgevoegd aan dit steeds drukker wordende knalding.

Flak011.jpg

Flak014.jpg

Flak016.jpg

Ik heb ook al een start gemaakt aan het remorkske waar een knoert van een gietnaad moest weggeschuurd worden :dry:
 
Erg mooie foto's heb je gemaakt, en je knalding ziet er eveneens goed uit.
 
En nu even compleet >w
PE terugvinden, met een nylonkous.
Ja dus, een nylonkous.
Truk ergens gelezen op internet, weet niet meer waar het vandaan komt, maar moet wel werken.
Doe gewoon de nylonkous over de zuigmond van de stofzuiger.
Vloer stofzuigen, regelmatig kijken naar de kous, de PE kan niet door de kous en blijft dus hangen.
Zo simpel is het.

Erik.

En het kan nog mooier, je kan op deze manier ook de kleine plastic onderdeeltjes terug vinden :laugh:
Okee een flauw grapje van mijn kant :unsure:

Voordeel is natuurlijk wel dat de vloer gelijk weer schoon is als je je onderdeeltje niet te snel terug vind ;)

Maar goede tip voor diegene die er niet aan gedacht hadden om op deze manier iets terug te vinden.

Ron
 
Gisteravond nog een uurtje of twee voortgedaan aan het remorkske waarbij er weer veel schuurwerk aan te pas kwam. lijkt wel of de gietmallen verschoven zijn ofzoiets... :dry: Affijn, het karreke is netjes gedetailleerd, er zijn resin wielen voorzien en ondanks het onduidelijke plan valt het zowat in elkaar :)

Klein vraagje nog, zou ik de banden nog iets platter afschuren of is dit overtuigend genoeg? Let wel, dit remorkske gaat naast de schrik der piloten komen te staan dus zonder gewicht.

Flak019.jpg

Flak018.jpg

Flak017.jpg

De wielen zitten trouwens nog los met het oog op latere schilderwerken; ook gaan de spatborden nog wat deuken krijgen :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan